PROGRAMUL ELECTORAL al candidatului pentru demnitatea de DECAN al Baroului Ilfov Sunt Lovin Serban Niculae, avocat din anul 1999 si doctor in drept din anul 2008. Candidez pentru demnitatea de DECAN al Baroului Ilfov pentru cã mi-am propus sã demonstrez tuturor cã se poate SI ALTFEL. Și pentru cã, uneori, e mai simplu sã începi totul de la zero decât sã cosmetizezi prezentul, Baroul Ilfov oferã perspectiva UNUI NOU ÎNCEPUT. O perspectivã în care interesele celor ”reprezentativi” nu mai sunt o piedicã pentru ca lucrurile sã meargã bine. O perspectivã în care interesele mele converg cu cele ale voastre, ale celor pe care îi rog sã vinã la vot, pentru a arãta împreunã cã SE POATE ȘI MAI BINE. Este un NOU INCEPUT pentru care am pledat vreme de mai bine de 7 ani si care acum poate deveni o realitate. Stimati confrati, dati-mi votul dumneavoastra pentru a duce la indeplinire idealurile ce doresc a le transpune in viata avocatilor Baroului Ilfov. In acest demers sunt susținut de o echipã care impartaseste aceleasi valori si idealuri si care este dispusã sã aloce timp, idei și efort pentru construirea unui cadru profesional aºa cum cu toþii ni-l dorim. O echipã echilibratã, în care experiența se îmbinã cu viziunea și deschiderea la nou. Dincolo de vorbe, demersurile noastre vizeazã douã categorii principale: A – Direcțiile de dezvoltare a profesiei B – Organizarea internã a structurii Baroului A – Directiile de evolutie ale profesiei identificate ca fiind prioritare si care vor fi abordate in strategia pe termen lung a Baroului sunt: 1. Începerea luptei susținute, calificate, prin toate mijloacele legale pentru înlãturarea practicãrii avocaturii ilegale. 2. Redobândirea imaginii și a demnitãții profesiei prin: – conturarea unui cadru organizatoric eficient pentru îmbunãtãțirea activitãții Baroului Ilfov; preluarea propunerilor venite din partea membrilor și supunerea spre aprobare în cadrul ședințelor de consiliu, monitorizarea deficiențelor apãrute în relația cu instituțiile publice și instanțele judecãtorești – identificarea oportunitãților de lãrgire a sferei de atributii și competențe acordate avocatilor pentru imbunatatirea activitatii lor in sprijinul clientilor și formularea unor propuneri de modificare legislativã la nivelul organelor centrale ale profesiei – participarea la realizarea unor proiecte legislative pentru a sprijini avocatii la a accede in alte profesii juridice (magistrati, notari), cu mai putine restrictii decat in prezent – sprijinirea eficienta, inclusiv materiala, a familiilor avocatilor aflati in situații speciale: deces, boala, maternitate – facilitarea participarii avocatilor din Baroul Ilfov la programul de pregatire profesionala continuã urmand ca seminariile si cursurile sa fie organizate și pe langa sediul instantelor, in locatii din Buftea, Cornetu si Bucuresti 3. Trecerea la utilizarea contractelor de asistenta juridica in forma electronica pentru avocatii ce doresc sa utilizeze acest sistem 4. Implementarea de software specializat pentru uzul profesiei, dedicat serviciilor de facturare, arhivare, baze de date etc, pentru avocații care doresc acest lucru, în vederea eficientizãrii activitãțiilor de evidențã. 5. Inițierea demersurilor pentru modificarea cadrului normativ la organizarea si funcționarea sistemului de asistenta juridica obligatorie prin: – demersuri pentru efectuarea platii lunare a sumelor de bani incasate la oficii – fixarea unor criterii transparente si echilibrate de repartizare a cererilor de asistențã judiciara obligatorie – echilibrarea onorariilor încasate de avocatii ce opteazã pentru acest serviciu, minimizand disproportiile dintre onorariile acordate pentru activitati similare 6. Identificarea unor modalitãți de limitare a contribuției la asigurãrile sociale pentru avocati in situatia nerealizarii de venituri 7. Continuarea demersurilor începute în anul 2011 în vederea obþinerii sprijinului Ministerului Justitiei, Consiliului Superior al Magistraturii si al Ministerului Public pentru imbunatatirea accesului la portalul instantelor de judecata si extinderea categoriilor de informații la care avocatii au acces (incheieri, adrese ala institutiilor, rapoarte de expertizã, hotãrâri, etc.) 8. Promovarea si intermedierea dialogului si colaborarii intre avocatii din Barourile din tara, in vederea indeplinirii obligatiilor profesionale cu celeritate 9. Efectuarea de demersuri la conducerea instantelor si autoritatilor locale din judetul Ilfov pentru obtinerea unor spatii destinate activitatii avocatilor urmind ca amenajarea si dotarea acestor spatii sa fie facuta din fondurile baroului 10. Initierea de demersuri la autoritatile locale din orasele Buftea si Cornetu pentru obtinerea si delimitarea unor spatii de parcare destinate avocatilor B – Organizarea internã și administrativã a Baroului Orice formã de organizare am alege nu putem ignora o realitate peste care nu se poate trece: bugetul. Ce nu poate fi ignorat este cã o structurã nu își justificã existența doar pentru a se autofinanța. Structura administrativã a Baroului trebuie sã fie orientatã spre a fi de folos membrilor sãi și anume a avocaților care o compun și care o finanțeazã. Acesta se prefigureazã a fi punctul nevralgic al Baroului Ilfov ca, de altfel, aproape jumãtate din structurile la nivel național. Este motivul pentru care strategia vizeazã douã direcții: scãderea costurilor și identificarea unor soluții de finanțare. O altfel de abordare a acestei probleme ne-ar situa în afara realitãþii, iar scopul meu nu este acela de a vã oferi promisiuni pe care alþi colegi au fost tentaþi sa le insereze în pledoariilor dumnealor, întrucât organele profesiei nu trebuie sã se confude cu politicienii unui stat sau cu instituþiile acestuia, Baroul de avocaþi vine în sprijunul profesiei în esenþa sa liberalã, iar programele „electorale” trebuie sã susþinã realitatea ºi sã înfãþiºeze doar acele lucruri ce pot fi cu adevãrat îndeplinite! Indiscutabil cã structura Baroului nu poate sã fie lipsitã de Secretariat, Cancelarie, Serviciu Resurse Umane, Serviciu I. T., Serviciu de asistenta judiciara, Serviciul administrativ și Serviciul de solutionare a sesizarilor. Atribuțiile acestor servicii sunt cunoscute și inspirate din modul de funcționare a celorlalte barouri. Acestea sunt minimale și fãrã ele nu se poate desfãșura o activitate eficientã și organizatã. Ceea ce putem face este ca, având în vedere cã estimãm sã avem un numãr mic de avocați membri, cel puțin pentru început, sã delegãm o persoanã care sã îndeplineascã mai multe atribuții. O altã modalitate de scãdere a costurilor este informatizarea la maxim a tuturor activitãților care suportã o astfel de abordare. Avizele diferitelor compartimente pot fi electronice, fisele membrilor de asemenea, orice formã de evidențã poate fi electronicã. Comunicarea între servicii dar mai ales cu membrii trebuie sã fie preponderent electronicã. Este cea mai ieftinã formã de comunicare și, în anumite condiții, mult mai sigurã. Dezvoltarea unui site al Baroului cu suficiente garanții de securitate poate constitui o soluție atât pentru informarea membrilor dar și pentru a stabili o modalitate rapidã și eficientã de preluare a sesizãrilor, transmiterii cãtre consilierii cu atribuțiile corespunzãtoare dar și pentru urmãrirea stadiului de soluționare al lucrãrii depuse. În perspectivã site-ul Baroului trebuie sã aibã în vedere posibilitatea de a putea interacționa ușor și sigur cu alte structuri deținãtoare ale bazelor de date ale autoritatilor publice cat si ale instantelor. La acest moment avem sansa de a ne dezvolta impreuna, avem sansa de a porni pe un drum nou, strain de interese si afinitati, un drum pe care vom pasi impreuna fara prejudecati. Tot impreuna vom reusi sa pledam pentru ca profesia de avocat sa-si recapete demnitatea si onestitatea de care s-a bucurat candva in societate, in fata tuturor autoritatilor, institutiilor si mai cu seama a instantelor de judecata. Sa ne recastigam respectul pe care-l meritam! Alaturandu-va crezului nostru, deveniti parte din echipa in care va invitam si care are nevoie de votul dumneavoastra, echipa UNUI NOU INCEPUT! sursa: juridice.ro]]>

CategoryCauze Naţionale
Write a comment:

Your email address will not be published.

© 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer