un articol preluat de pe yogatraditionala.ro În general sunt o ființã tolerantã. Consider cã fiecare are dreptul sã își trãiascã viața așa cum vrea. Cã are dreptul sã creadã ce dorește, oricât de stupid ar fi. Cã, atâta timp cât nu rãnește pe nimeni, are dreptul la propiile convingeri. Așa cã subiectul MISA nu m-a prea pasionat. Am considerat cã este o pierdere de timp sã ii critici. Oricine poate cãuta pe google informații despre ei. Dacã cineva citește toate informațiile disponibile și totuși hotãrãște sã meargã la MISA, ei bine, este libertatea lui/ei. Însã de curând cineva mi-a trimis un articol de pe site-ul lor oficial în care îndrãznesc sã îl critice chiar pe însuși Dalai Lama. Pentru poporul tibetan, dar mai ales pentru studenții sãi, Dalai Lama reprezintã încarnarea idealului bodhisattva, încarnarea lui Avalokiteshvara, a compasiunii universale. O loviturã la adresa lui Dalai Lama reprezintã o loviturã la adresa poporului Tibetan, o loviturã la adresa Budismului Tibetan. Cum Dalai Lama este unul din Învãțãtorii mei, iar tradiția pe care o urmez este Budismul Tibetan, mã consider îndreptãțit sa fac câteva precizãri. Pentru început, iatã articolul cu pricina: http://www.yogaesoteric.net/content.aspx?lang=RO&item=8058 “În dorinþa sa de a minimaliza valoarea autenticã (ºi confirmatã prin anumite fapte ºi realizãri spirituale incontestabile) a ºcolii noastre de yoga, Rapcea încearcã sã creeze o imagine idilicã unor organizaþii ºi ºcoli minuscule care oferã cursuri de foarte scurtã duratã (uneori de numai câteva zile), susþinând anapoda cã la acele grupãri s-ar face „o selecþie foarte riguroasã”.” În primul rând, remarc manipularea deloc subtilã: concurența e minusculã, prin urmare noi suntem mari. Însã numãrul persoanelor dintr-un grup nu este proporțional cu gradul în care acel grup deține Adevãrul. De-a lungul istoriei, exemplele de grupuri mari de persoane care au sãvârșit atrocitãți înfiorãtoare sunt destule: apartheid, nazismul, etc. În al doilea rând uitã sã precizeze de ce școlile tradiționale nu s-au dezvoltat în România. Poate și din cauzã cã MISA a terfelit numele de yoga? Totuși în România existã școli tradiționale care sunt, însã, suficient de mari peste hotare. Comunitatea Dzogchen are mii de membrii în peste 40 de țãri: http://www.dzogchen.ro/ FPMT are 161 centre în peste 36 de țãri: http://fpmt.org/ “Noi știm însã cã în realitate, la astfel de cursuri sunt primiþi toþi cei care îºi achitã taxa, fãrã niciun fel de selecþie.” Chiar mai mult. La astfel de cursuri sunt primiți și cei care nu își permit sã achite taxa! La retragerea FPMT de Losar, participarea a fost pe bazã de donație. La retragerea cu Chogyal Namkhai Norbu, participarea a fost, de asemenea, tot pe bazã de donație. Nu aș putea spune același lucru despre taberele MISA … Și acum urmeazã partea cea mai interesantã: “În aceastã direcþie, sunt binecunoscute mãrturiile a doi instructori yoga – Monica Dascãlu ºi Edi Franþi – care au participat la o celebrã iniþiere (inițierea în KALACHAKRA TANTRA) care a fost oferitã de însuºi Dalai Lama ºi care au fost profund surprinºi sã constate cum el (Dalai Lama) fãcea unele glume ºi ironii deplasate cu privire chiar la acea iniþiere, pe care tocmai el o oferea ºi pe care cei mai mulþi participanþi (inclusiv Monica ºi Edi) o aºteptau cu aspirație și sfinþenie.” Nu aflãm ce anume a spus Dalai Lama, astfel încât a ofensat aceste ființe pudice și virginale, Monica și Edi. Fiecare este lãsat sã își imagineze ce vrea … În primul rând vreau sã îi intreb pe Monica Dascãlu și Edi Franți: De ce au vrut sã obținã inițieri de la Dalai Lama? Daca așteptau inițierea “cu aspirație și sfinþenie”, înseamnã cã erau conștienți de importanța învãțãturii, o învãțãtura tradiționala, transmisã de la maestru la discipol timp de multe generații. Nu sunt însã suficient de eficace practicile pe care le-au învãțat la MISA (și pe care le predau)? Aceastã încercare nereușitã de a-l defãima pe Dalai Lama este inutilã, penibilã și absurdã, intrucât orice om rațional poate face o comparație de bun simț intre tradiția lui Dalai Lama și Misa. 1. Dalai Lama este laureat al premiului Nobel. Mentorul MISA împreunã cu alte persoane din conducerea MISA sunt acuzați de trafic de persoane: http://portal.just.ro/117/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=11700000000035595&id_inst=117 2. Dalai Lama a fost recunoscut la o vârstã fragedã ca fiind încarnarea predecesorului sãu și este recunoascut și apreciat de majoritatea liderilor spirituali, Budiști și non-Budiști. Liderul Misa nu a fost recunoscut de nici un alt maestru. 3. Dalai Lama, a primit practica Kalachakra, împreunã cu împuternicirea de a preda, de la maeștrii sãi, linia spiritualã mergând pânã la Kalki, regele Shambhalei și Buddha Shakyamuni. La Misa se dau inițieri care nu provin dintr-o linie tradiționalã, care au fost citite în anumite cãrți, nici mãcar în variantã originalã, deoarece nu cunosc limba tibetanã, deci se bazeazã pe o traducere (care poate fi mai mult sau mai puțin exactã). 4. Probabil cã instructorii MISA care au participat la inițierea Kalachakra, au remarcat faptul cã atunci când Dalai Lama a oferit împuternicirea pentru practicã, a recitat un text în limba tibetanã (lung). Deși nimeni în Misa nu cunoaște limba tibetanã, articolul susține nici mai mult nici mai puțin: “MAHAMUDRA este inclusã în programa de curs, la fel ca toate celelalte MUDRA-e ºi BANDHA-uri tradiþionale” Cum poate un instructor de la MISA sã ofere împuternicirea (lung) în cadrul unei inițieri Vajrayana, dacã nu cunoaște limba tibetanã, rãmâne un mister. Constat cu tristețe cã MISA se înscrie (deloc întâmplãtor!) pe linia trasatã de NKT (New Kadampa Tradition), singura școalã de Buddhism Tibetan care (fiind sustinutã de agenții din China) îndrãznesc sã îl critice pe Dalai Lama. Puteți citi despre NKT, aici: http://yogatraditionala.ro/?p=63 http://yogatraditionala.ro/?p=84]]>

CategoryCauze Naţionale
Write a comment:

Your email address will not be published.

© 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer