Vă invităm să participați la prezentarea despre compasiune și cele 9 Yanas (vehicule succesive) ce va avea loc în perioada 17-19 mai 2024 în București. Aceste învățături vor fi prezentate de către Khenpo Karma Wangyel, profesorul rezident în Europa al Yeshe Khorlo International.

Aflat pentru prima dată în România, Khenpo Karma Wangyel va prezenta viziunea budhismului din Bhutan asupra subiectului compasiunii și meditației budhiste și a celor 9 Yanas – cele 9 vehicule succesive din perspectiva liniei Pema Lingpa, păstrătoarea învățăturilor liniei Nyingma din Buthan.

În tibetană, cuvântul pentru compasiune este nying-je (Tib. snying rje), care înseamnă literalmente inimă nobilă. Compasiunea este cea mai demnă, nobilă și profundă comoară a inimii noastre, intenția finală care face posibilă iluminarea și eliberarea pentru binele tuturor ființelor simțitoare.

Prezentarea celor 9 Yanas va oferi auditoriului posibilitatea înțelegerii profunzimii și unicității acestui sistem spiritual multimilenar, deoarece oferă o prespectivă de ansamblu asupra unui sistem de practică care reunește toate abordările învățăturii lui Buddha într-o singură cale cuprinzătoare către iluminare.

Bhutanul este un izolat regat himalayan în care oamenii și-au păstrat încă puritatea și credințele datorită unui contact redus cu civilizația occidentală. Denumit și Regatul Fericirii, Bhutanul este considerat țara cu cei mai fericiți oameni.

Învățăturile vor fi prezentate în limba engleză și va fi asigurată traducerea în limba română.

Locația:
Sambodhi Studio, str. Popa Rusu nr. 16A, București.

https://sambodhi.ro/events/invataturi-despre-compasiune-si-cele-9-yanas-vehicule-succesive/

Program:
Vineri 17 mai:             19.30 – 22.00
Sâmbătă 18 mai:        17.30 – 21.00
Duminică 19 mai:      17.30 – 21.30

Participanții pot face o mică donație benevolă către profesor.

Înscrierile se pot realiza prin email la adresa citizenk2014@gmail.com sau telefonic la nr. 0727673376, în limita locurilor disponibile oferite de spațiul dedicat evenimentului.

https://www.facebook.com/share/dLGk28kD1DdyrYSP/

CategorySpiritualitate
  1. May 8, 2024

    Azi era ziua bunicii mele, ziua Victoriei. Sunt 30 de ani de atunci. Mai târziu avea să iasă curcubeul 🌈🌈 al MISA la Herculane.
    Rest în peace, mamaie! Eu te iubesc.

  2. May 9, 2024

    Very funny!
    Il cheamă Karma, e tangent cu Dzogchen dar tine de tradiția Nyingma.
    As fi mers să văd insa n-am nici timp, nici bani
    Salutări Rinpoche! Să-ți fie cupa plină! .
    Eliberează-mă la loc cu verdeață de unde a fugit toată durerea și întristarea!
    Dharma

  3. May 11, 2024

    “În tibetană, cuvântul pentru compasiune este nying-je”
    Nu e! Insa nu pot sa scriu nimic pentru ca mai citesc misani pe aici si nu vreau sa ajunga la vreo invatatura la care sa inceapa sa copieze iar nesabuiti.

    Ceea ce vorbeste Kenpo e indeajuns de bun de a-i trimite dupa cai verzi pe pereti.
    Aceeasi Dharma si eterna de data asta.

    P.S, Ma asteptam sa iasa cu Jigme Lingpa dar merge Pema pentru ca Bhutan.
    Pema e de la Padma. ~ Pema siddhi hung!

    Om Mani Padme Hung, Om Mani Padme Hung
    Mantra pe gratis! Luati toti copiacii, luati mantra ca tot n-auziti si initiere ioc!

    Pema Lingpa e butanez si terton. Jigme Lingpa e cu Longchenpa, si el terton.
    “Longchen Nyingthig, the Heart Essence teachings of Longchenpa.”
    Nying thig – heart essence.
    Amandoi din Nyingma.
    Jigme Lingpa e important pentru Madhyamaka, pe cand celalalt e cu Burning Lake.
    Madhyamaka e deliciul si filozofeala celor care nu dau la drept. Pe cand avocatii toti se tavalesc si imbaiaza in Izvorul Tamaduirii. :))
    Intri acolo cu lampa si aduci comorile la suprafata.
    Sunt gata aici pe Duminica atunci cand MR se arunca in lac cu lampa sa nu uite cum arata lumina si aduce comorile la suprafata. Merge si Lacul Morii. :)) Merge si cu masina. )) Merge si av. Sosoaca daca vrea, :))

    Da MR se duce si se bate cu balaurul. O sa fie galagie mare Duminica. Va sugerez antifonice.

  4. May 11, 2024

    Acum vad ce de-a copacul si-a adus cu el.

    Mai usurel ca n-au loc toti la mine in sertar!

    @ecce kurrupt:
    Daca te duci la acesta, aseaza-te mai in spate ca vezi ca are niste treburi pe care nu ti le arata ascunse in carpa rosie. Daca ii sare tandara si intentioneaza sa le foloseasca, macar s-apuci sa iesi sa nu stai s-astepti sa te prinda din spate ca la Colectiv.
    Eu nu zic nu, dar acesta nu sta locului precum Khentrul. Cred ca n-am vazut piper mai iute ca el.
    Orice gram de apa e sfintita in prezenta lui. :)))

  5. May 11, 2024

    Nici sa-i dai un pahar de vin nu poti ca se evapora, pardon sublimeaza tot pana sa ajunga la el.
    El incearca dar nu reuseste. P3rfect adica sa ma faca sa-l gasesc. Ne-ne-ne-ne-ne!

    Trebuie sa-l ungi continuu ca pe-un lingham.
    In sticluta n-are pastile, ci argila sa mai taca din cand in cand.

    Problema nu e cu el, problema e cu tine ca te priveste pe deasupra ochelarilor. Adica te citeste si fara ochelari.
    D-aia n-am ce cauta acolo. 😛

  6. May 13, 2024

    Si s-a intins Rapcea cat era de lung in patul meu si am zis: Hop si asa ca nu ajunge patul meu la cata coada are – ii ieseau picioarele pe afara.

    Cum am petrecut ziua mamei:
    Pai n-am petrecut-o ca n-am pregatit nimic. I-am cumparat un set nou de pat de Paste si a venit livrarea dupa Paste. Ca le-a acceptat ca nu le-a acceptat, ce sa mai… i-am luat nimic de ziua mamei.
    Vineri venind acasa ma gandeam ca vine Pastele Blajinilor, ca trebuie sa dau de pomana, alti bani dupa sticla de vin sparta ce o luasem pentru Pasti. Trecand eu pe la pisici, am zis ca un crestin trebuie sa fie bland si sa aiba grija de animale. Si le-am pus prin deschizatura postala donatie in adapost la pisici.
    Si mergand spre casa mi-am spus ca mai bine cumpar cate ceva cand au nevoie parintii decat sa ma duc pe la cimitir sa ma frec de restul celor care-s pe acolo.
    Stiam ca era serviciu Duminica la pranz cu biserica la cimitir si iata ca m-a prins Duminica dimineata inca lucrand la torturi. Am gatit 2 torturi pentru ca am divizat compozitia in 2. Apoi am gasit la romani retete de ciocolata (aveam Milka Noisette in casa) si capsuni. Ce mai distractie cu capsunile ca sa le scot samburiii! Important e ca i-a placut mamei si m-a felicitat cu un 10+.
    Mi-a crescut inima. Da, ma simteam bine. In sfarsit a ales sa treaca peste reprosuri si sa ma aprecieze. Mi s-au ridicat fulgii in sus. Zburam prin casa de fericire. “Da? Chiar ti-a placut? Ai gustat din amandoua?”
    Parca am luat un premiu, asa ma simteam de grozav.
    Tip: Cand faceti crema, nu puneti untul in cratita peste celelalte ingrediente. Untul trebuie batut si sa fie baza cremei. Daca il dizolvati, indarat nu il faceti fluffy adica i-ati stricat aspectul cremos.
    V-am spus sa stiti, sa nu mergeti dupa idei incapatanate care va pot aparea in cap, idei impulsiv argumentative.

    Ce facea Rapcea la mine in pat? I don’t know. Probabil ca era bine la mine. Dar eu nu ingrijesc animale pierdute.

  7. May 13, 2024

    Karma e pe mine pentru ca la mine în casa a fost prins un șoricel și frate-meu cu maică-mea n-au avut alta idee mai bună decât să-l arunce afară cu tot cu folia de care se lipise.
    Se prea poate să primesc o reîncarnare inferioară pe chestia asta. Originatorul lui Mickey Mouse, egregorul șoriceilor s-a ridicat la mine înainte sau după ce a murit căutând eliberarea.
    Așa ca acesta e adevarul în spatele visului.

  8. May 17, 2024

    Pentru sesiunile de învățături din acest weekend (vineri, sâmbătă și duminică) susținute de Kenpo Karma Wangyel, linkul de conectare la sesiune prin intermediul platformei zoom este următorul: https://us06web.zoom.us/j/81477586538?pwd=QjZlSVhYR1hOUmc0RXN5Rm1iK3NjUT09

  9. May 18, 2024

    Dimpotrivă!
    Chiar dacă ai realizat natura minții, în momentul în care ieși din non-diferențiere, ai samsara iar. Să nu int3legem greșit! Natura minții nu este o stare de nemișcare și fixitate pentru că mintea este cele 5 elemente. Există și nu există. De aceea poate ar fi util că Rinpoche să dea inițierea unicului gust precum și alte inițieri în loc să se întreacă în speculații.
    Avem shunyata și poate și aceasta trebuie explicată mai în clar că prin ea să înțelegem compasiunea de care am vorbit anterior. Nu e vorba de bodhichitta aici, încă de dedicația de a deveni bodhisattva pentru celelalte ființe simțitoare, ci simpla thuje de care am scris anterior.

    Dacă n-ar există eliberare și șansă de eliberare, atunci n-am mai avea budism. Dacă Buddha nu s-ar fi eliberat, nu ne-ar fi arătat că este posibilă eliberarea.
    “A vedea ieșirea din samsara” nu se poate realiza fără un maestru care să-ți arate clar și să te facă să experimentezi și doar pentru o foarte scurtă durata ce înseamnă natura minții.
    Nu poți spune că ‘ai văzut’ ieșirea dacă nu știi prin experimentare directă ce înseamnă natura minții.

    Shamatha – calm abiding ajută la eliminarea de otrăvuri. Dar natura minții nu este despre otravă și antidot, ci de a avea clar acea experiență ca punct de referință.
    De aceea el spune ‘a vedea’, dar nu este despre fizicul ‘a vedea’ și nici chiar de ‘a înțelege’, ci de a experimenta această non-existență. Degeaba vorbim, pentru că prin vorbe nu se poate trece nimic din ceea ce mintea altei persoane poate experimenta în mintea acelei persoane. Nu vine de la S/sine. Trebuie transmisă de persoană direct.
    Asemănător este cu vacuitatea! Vorbim de shunyata, dar nu avem direct experiența vacuități. Avem o pseudo- percepție a conceptului conform definiției dar nu am experimentat clar ce este.
    A flexa definițiile în fața altora este ok numai că pentru autenticitate este bine să le avem dublate de experiența personală a ceea ce sunt acestea sub îndrumarea unui maestru autentic.

    Exact cum învățătoarea te lua la școală cu liniuțe și cerculețe ca să scrii, nu doar să citești ziarul, tot așa înțelegi să înveți despre conceptele budiste. Le înveți ca să evoluezi.
    Acestea sunt pentru că diferența pornește de la chiar percepție. În acest sens este bine să avem și tantrele diferite de cele hinduse care se referă la un Sine existent, aș completa în samsara și în nirvana. Advaita Vedanta este filozofia indiana care nu își găsește echivalent în budism. Diferențierea pleacă de la diferențierea minții și percepției în hinduism versus budism. Într-un caz mintea include organele de percepție și elementele, în celălalt însă nu. De aici existența și credința falsă într-un Sine.
    În hinduism apare acest Sine în care mintea se resoarbe, pe când în budism avem și păstrăm fluxul mental.

    Poți distruge prin argumente și poți argumenta împotriva a orice cf. Nagarjuna, dar nu ai posibilitatea de a elimina și șterge ideea de eliberare și a existenței compasiunii din fluxul mental al cuiva care deja are inițieri. Vacuitatea există și din aceasta iese compasiunea ca zeitate.
    Dacă toate ființele simțitoare nu ar avea compasiune, adică am exista într-o epoca a degenerării, Dharma (învățătura) trecând prin această perioadă de degenerare, cu atât mai valoroasă devine atunci. Promisiunea lui Chenrezig este cuprinsă în ruga care se spune în cazuri de dezastre naturale, cutremure, și oricând altcândva când pare că nu mai există cale pentru a readuce îndărăt ființele simțitoare pe calea spre eliberare.
    Cine nu ar vrea să nu mai experimenteze iadul când iadul este așa suferință de mare?
    Dar pentru a citi această învățătură, este necesar să primiți inițiere de la un maestru autentic.
    Garchen R. că întruchipare a lui Manjushri este o bună sursă de exemplu.

    2. Apoi o importantă diferențiere de hiduism este abordarea budistă cu privire la calea spirituală.
    Au loc ritualuri printre care cel mai definitor este refugiul în învățătura lui Buddha. Calea luată devine în același timp mijloc/vehicol de eliberare. Nu poți urma și calea de eliberare și non-calea. Nu se poate să îndeși în prostie cele două una în alta.
    Și apoi avem tantrele care vorbesc de ridicarea bazei (pardon, a Imparatiei Ceresti), adică de trecerea ființelor din samsara prin diferitele tărâmuri până la eliberare. De aceea se și spune să te așezi pe pernuța de meditație și prin calm-abiding să ajungi să observi si să înțelegi că acestea au loc.
    Nu poți spune că toate mamele își urăsc copiii, când chiar la animale vezi că mama își îngrijește puiul. Aceasta are loc instinctual. Poate acolo trebuie căutat adevărul, în iubirea mamei pentru copil.

    John 3:16 Că așa a iubit… Oh, come on! Ne tot pedepsește de cât ne iubește. Trebuie să faci sclavie.
    Cum rămâne cu hermafrodiții? Sau androginalii la care cursul MISA ar tinde?
    Deviațiile ele pe ele însele s-au născut? Trebuie omorâți cf. Celor 10 porunci? Cine dă porunca de omor când este în chiar cele 10 porunci cuprinsă interdicția? Cum rămâne cu iubirea de aproapele?
    Sau e undeva codificat și posibilitatea de evoluție?

    De aici, din iubirea de aproapele extind iubirea mea asupra celor stigmatizați si uitați de însăși Creator. Nu este vina lor ca s-au născut așa. Viața lor este o suferință. Ca eu să contribui la suferința lor, nu va ieși vreun bine din aceasta. Cel mai bine este să fie lăsați în pace și să fie lăsați să își trăiască viața.
    Cum sunt ei acum, voi ajunge eu.

    sweet pea
    https://th.bing.com/th/id/OIP.sd-DFaLP4JaYWntXE-9zygHaE8

  10. May 18, 2024

    Am zis ca apa devine sfințită in preajma lui Rinpoche. Sa bea apa cat trebuie ca e sfințită!

  11. May 19, 2024

    Gasim despre Platoul Farashin:
    “The Farashin Plateau in Turkey has been a site of historical significance. One notable location there is the Mor Gabriel Monastery (also known as Dayro d-Mor Gabriel or Deyrulumur).
    In the 14th century, it faced tragedy when 440 monks were killed by invading Mongols.
    In 1991, remains of monks killed by Timur (Tamerlane) were discovered in caves beneath the monastery, dating back to 1401.
    During the Seyfo genocide, the monks were massacred by Kurds, and the monastery was occupied for four years until its return to the church in 1919.

    Sa fie cumva Turcia care dicteaza numirea Firei in functia de primar al Bucurestiului?

    “Un alt act adoptat în întregime la data de 9/21 mai 1877 a fost transferarea celor 914000 lei, reprezentând „Darea către Înalta Pórtă” (așa era trecut tributul în buget), în bugetul cheltuielilor curente ale armatei” …
    Armata română a asigurat traversarea Dunării de către ruși prin bombardamentele din 14-16 iunie asupra pozițiilor otomane.
    Rușii au beneficiat din plin de sprijinul artileriei române și, după un atac energic, au cucerit pe 4 iulie cetatea Nicopol…
    La conferința de pace de la Berlin din 1878 s-a decis ca Rusia să recunoască României independența, să cedeze teritoriile Dobrogei și Deltei Dunării, inclusiv portul Constanța, și mica Insulă a Serpilor. În schimb, Rusia prelua județele din sudul Basarabiei (Cahul, Ismail, Bolgrad).

    Dintr-un anumit unghi, rusii s-au batut cu otomanii, dar vesticii erau in comanda. Acum rusii nu mai accepta sa fie comandati? Hm! Teribila karma pentru ca vor fi atacati din toate partile!

    Desigur ca MR – Mihai Rapcea – abia astepta sa calc gresit ca sa ma toarne cui poate.

    Tragi in mine, tragi in fabrici si uzine. 😛

Write a comment:

Your email address will not be published.

© 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer