povestea norului de cenusa provocat de eruptia vulcanului Eyjafjoll din Islanda. S-a facut mare caz de pierderile economice produse de acest eveniment natural, ajungandu-se la o adevarata isterie in randul populatiei pe aceasta tema, la nivelul la care se puteau vedea umbland pe strada oameni cu masti de hartie, pentru a evita contaminarea cu „praf vulcanic”… S-a inceput prin prezentarea in media a imaginilor vulcanului, a raurilor de lava topita si a eruptiilor de cenusa in atmosfera. Stirile pe aceasta tema au evoluat apoi, tema vulcanului fiind exacerbata in mass-media, nu fara un motiv bine stabilit. Fiecare buletin meteo ne informa invariabil, pe langa starea vremii, despre miscarea si amploarea norului de cenusa vulcanica, despre cat de dens este, cum se misca, peste ce tari a mai trecut, despre ce impact ar putea avea acesta asupra agriculturii, etc. Apoi, lovitura directa: una cate una, principalele companii aeriene si-au suspendat zborurile, paralizand practic aproape intregul trafic aeronautic european. Mii de oameni au dormit in salile de asteptare ale aeroporturilor, asteptand repunerea in circulatie a unor curse care nu pareau decise sa mai fie reluate. Pierderile companiilor aeriene au fost de ordinul sutelor de milioane de euro, dar impactul economic provocat de lipsa de mobilitate pe calea aerului asupra economiilor nationale este probabil mult mai mare. Intrebarea pe care trebuie sa ne-o punem este ? OARE DE CE NU PUTEAU ZBURA AVIOANELE ? Oare din cauza norului de cenusa ? Raspunsul este CATEGORIC NU ! Ca o dovada, aeroporturile au fost intens folosite de cursele charter si avioanele mici inchiriate de catre cei care isi puteau permite un astfel de lux. Si fara nici un accident provocat de norul de cenusa vulcanica ! Marile companii aeriene (Lufthansa, British Airways, etc.) au retinut avioanele la sol datorita faptului ca societatile de asigurari refuzau sa acopere politele de asigurare ale aparatelor de zbor care ar fi zburat pe perioada cat exista norul de cenusa. Aceasta informatie, coroborata cu faptul ca toate companiile aeriene care au inregistrat pierderi, au solicitat sprijin financiar guvernamental pentru acoperirea pierderilor, ne duc la concluzia ca a existat o intentie speculativa in privinta „afacerii” vulcanului islandez, si anume de a mai greva bugetele economiilor nationale cu o povara in plus, povara pierderilor provocate de blocarea traficului aerian, dublate de suportarea „pierderilor” companiilor aeriene. Cine suporta aceste „pierderi”  ? In ultima instantza tot noi, contribuabilii la bugetul public. Acum, cand balonul mediatic al vulcanului islandez se desumfla, ies la iveala informatiile reale. Media a exagerat amploarea fenomenului cu aproape 20 de ori…, norul de cenusa fiind aproape inexistent.  Oare de ce ? Cine are de castigat din asta ? Cei ce vor sa profite de pe urma crizei, artizanii Noii Ordini Mondiale, cei ce vor sa ne forteze sa primim guvernarea lor planetara ca solutie salvatoare a iesirii din criza. Iar cei ce se opun, sa priveasca cu luare aminte si sa traga invatzatura de minte din atentatul aviatic prin care au fost ucisi liderii politici polonezi in frunte cu presedintele Poloniei…]]>

CategoryCauze Naţionale
Write a comment:

Your email address will not be published.

© 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer