O sã vã dezvãlui secretul celui mai longeviv traficant de pastile. Tactica lui a fost una inteligentã. Nu dupã metodele mafiote, cu jurãminte, cod al tãcerii sau îngrozirea membrilor rețelei. Doar intelligence.

A început prin a se împrieteni cu vre-un laborant, ceva, de la Institutul de Criminalisticã, biroul de expertize substanțe narcotice. Întotdeauna existã un fãțarnic acolo unde tentațiile sunt mari. Cineva trebuie sã fi fost învins de curiozitate și sã fi gustat din… fructele otrãvite venite pentru analize. Azi jumãtate de pastiluțã, mâine un pic de prãfuleț, la pauza de cafea un cuiuț fãcut din resturile de verde rãmase de la analize… Și astfel, specialistul se transformã în consumator. Iar consumatorii sunt, întotdeauna oamenii traficantului. Evident cã un astfel de specialist criminalist nu e dificil de descoperit. El are o slãbiciune, un pãcat capital: se minte pe sine însuși, e ipocrit. El își justificã de obicei gestul de a “gusta” din fructul interzis de lege, prin neâncrederea în tehnica de testare, în tehnologie.

Conștiința nu îi permite sã semneze expertize ce se constituie în acte de acuzare a unor prezumtivi nevinovați. Dacã pastila aia nu era ce pãrea ? Dacã era vre-un cãrbune medicinal sau alte medicament despre care nu s-a auzit încã ? Și atunci, Conștiința, și numai ea – a naibii, îl îndeamnã sã consume pe furiș din mostrele aduse la analizã. Evident cã în urma contactului direct cu substanța, apar impresii, experiențe. Ei bine, dintr-un impuls poetic, un strigãt mut, inconștient, al celui dornic sã  comunice lumii preplinul resimțit de cel cãruia i s-a dezvãluit corola de minuni a lumii, în Rapoartele de expertizã ale unui astfel de zelos servitor al Adevãrului și Justiției – apar descrieri, nuanțãri, opinii de specialist ce oglindesc o anumitã… intimitate cu obiectul expertizei.

Și aici intervine traficantul. De obicei prin cineva mãrunt, de la arhive, care îi copiazã toate rapoartele de expertizã din dosarele cu droguri. El le lectureazã și pe baza lor face profilul autorilor, apoi când identificã ținta, lovește.

Îl verificã pe “degustãtor” sã vadã ce alte vicii are: bãrbații, femeile, jocurile de noroc, sau poate e cheltuitor și face datorii, nu conteazã ce. Fiecare dintre noi are un viciu, altfel ar fi în Cer, printre sfinți.

Apoi pregãtește capcana. Dacã îi plac femeile, îi aruncã una de-a lui în cale, i-o bagã în pat. Apoi, fie îl apropie prin respectiva, fie îi face un “flagrant”, îl documenteazã cu poze și filmãri și îl șantajezã. Dacã e cheltuitor și cu datorii, traficantul îi cumpãrã datoria și chiar îl împrumutã (prin interpuși, desigur). La fel și cu jocurile de noroc. Cãci fiecare viciu, fiecare slãbiciune e pârghie, o unealtã în mâna unui priceput. Nu îi cere sã omoare pe nimeni. Ce vinde el nu omoarã, deci poate dormi liniștit. Îi cere doar sã îl anunțe discret care sunt modelele de pastile, ce logouri, ce culori, ce concentrații de DMA/MDMA ies la analize. Atât !

Nevinovatã solicitare. De altfel, astfel de informații ar trebui poate sã fie fãcute publice, în scopuri statistice, evident !Însã pentru traficant, informațiile astea sunt esențiale. O sã enumer doar douã motive:

  1. Aflã indirect dacã vre-un client sau dealer de-al lui a fost prins, cãci dacã apare logo-ul și culoarea pastilei lui vine la analizã, e clar cã undeva cineva a cãzut. 90% din denunțuri, flagrante și cumpãrãri supravegheate se întâmplã din cauzã cã e unul care a fost prins și ca sã scape mai ieftin, a sifonat rețeaua. Celelalte 10% din denunțuri ți le face concurența, dar i-a învãțat cã nu e este indicat sã îl vândã tocmai pe el și pe ai lui. La mare risc, pedepsele sunt duble fațã de riscu simplu, așa cã nu prea îți permiți sã greșești. La fel, oamenii sifoneazã mai ușor când perspectiva pedepsei e mare. Deci, când primește informația cã au primit la analizã produsul lui, fie trage obloanele pentru o perioadã, fie dubleazã mãsurile de siguranțã, dã știe pe rețea sã fie atenți. Ãsta este de altfel și unul din secretele longenvitãții lui în acest bussiness. Pentru cã un om avertizat este un om pe jumãtate salvat !

  2. Aflã ce lanseazã pe piațã concurența, la ce calitate, ca sã poatã fi mereu pe trend cu preferințele clienților. În plus, astfel aflã din timp pe ce cartel, grupare sau rețea o sã cadã gaborii, și se bagã din timp sã ocupe piața rãmasã liberã dupã ce îi ciugulește garda concurența.

Noroc însã cã noi trãim într-o lume moralã, dreaptã și corectã, iar aceastã poveste este o simplã nãscocire…

]]>

CategoryUncategorized
Tags,
Write a comment:

Your email address will not be published.

© 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer