Statul (francez) pregãtește 40 milioane de permise electronice
”O revoluție silențioasã”. Formula folositã de ministrul de Interne, Brice Hortefeux, pentru a denumi viitorul permis de conducere tricolor spune multe despre speranțele pe care și le pune administrația în noua generație de documente. Aflata deja în fruntea elaborãrii pașapoartelor biometrice, care necesitã în medie numai 7 zile pentru eliberare, Franța se pregãtește sã difuzeze 40 milioane de permise de conducere electronice. Ele se vor prezenta sub forma unor carduri cu cip asemãnãtoare cu cardurile bancare, cu fotografia titularului inscripționatã pe ele dar înregistratã și în cip, precum și cu semnãtura electronicã. Eventual, vor putea fi prezente și amprentele digitale și alte perfecționãri ale cãror secrete au putut fi dezvãluite de ziarul Le Figaro.
O directivã europeanã din 21 decembrie 2006 obligã Franța, ca pe toate țãrile din Uniune de altfel, sã se pregãteascã sã editeze primele permise electronice începând cu luna ianuarie 2013, conform unui caiet de sarcini draconic. Direcția pentru modernizarea teritorialã, încredințatã prefectului Jean Benoît Albertini, trebuie sã asigure respectarea scrupuloasã a termenelor. Costul estimat al dezvoltãrii : 40 milioane euro. Costul funcționãrii sistemului de editare a titlurilor : 20 milioane în plus, pe an.
Funcționarii Agenției naționale a titlurilor securizate (ANTS) din Charleville-Mezieres (Ardennes), vor avea sarcina de a urmãri realizarea și mai ales garantarea autenticitãții fiecãrui nou permis. Cãci în spate se ascunde un fișier securizat în care protectorii identitãții conservã cu grijã elementele care atestã faptul cã cel care își va prezenta actele este într-adevãr cine pretinde cã este. ”Vechiul permis roz era atât de ușor de falsificat iar fotografia capsatã pe el era adesea de pe vremea lui Matusalem”, deplânge prefectul Raphaël Bartolt, șeful ANTS. Plus cã documentul ajungea ferfenițã, ca un pergament uzat. În mod curios, 500 000 de permise roz erau declarate pierdute sau furate în Franța, în fiecare an. Motive întemeiate pentru alimentarea suspiciunilor la adresa unui sistem de fraudã generalizatã. (acelasi refren cantat ca de pe un disc stricat. S-a demonsrat ca securitatea electronica este cea mai putin sigura!)
Nostalgicii tripticului de hârtie sã nu se nelinișteascã totuși : Franța are timp pânã în 2033 sã-și epuizeze stocul. Noile permise europene din policarbonat ar trebui sã fie distribuite într-un ritm de 2 milioane pe an. Ele vor permite accesul la nenumãrate funcții (care ??), îndeplinind cele trei obiective fixate de Bruxelles : ameliorarea luptei împotriva fraudãrii documentelor, facilitarea liberei circulații a persoanelor și progresul securitãții rutiere. (cum bine zicea un comentator de pe situl Figaro, permisele traditionale n-au impiedicat niciodata libera circulatie a persoanelor in spatiul UE. In schimb e foarte posibil ca acest drept sa fie limitat/ingradit/conditionat de aceste permise, cam asa se citeste printre randuri. Altfel, siguranta la volan nu poate fi garantata de un act, sa fim seriosi!).
Titularul noului permis va putea consulta instantaneu de la domiciliu cu ajutorul unui cititor de card de marimea unui mouse, numãrul de puncte, istoricul punctelor câștigate sau pierdute, și probabil motivele retragerii permisului. Pentru aceasta, nu va trebui decãt sã acceseze pe internet de la domiciliu, o anumitã secțiune a sitului Ministerului de Interne creatã în acest scop. ”Când știi cum stai cu punctele, ești mai vigilent la volan”, se felicitã Patrick Levaye, directorul priectului ”titluri securizate”, Place Beauveau. (hahaha ! situat în Piața Vițeluș Frumos).
Poliția va fi și ea avantajatã, deoarece sistemul fiabil de informație despre titular îi va fi accesibil la nivel european. ”S-a terminat cu turismul permiselor de conducere, când șoferii neîndemânatici cãrora li se retrãgea permisul într-o țarã, și-l recãpãtau într-o alta, pentru a scãpa de rigorile legii !” previne un comisar de poliție parizian. De-acum înainte, poliția, echipatã cu cititoare de cipuri în mașinile de patrulã, va avea acces la istoric în timp real. Iar PV-urile vor putea fi transmise mai ușor în Europa. E de presupus cã țãrile din UE se vor înțeleg între ele pentru a executa urmãriri dincolo de granițele lor. Ceea ce pentru numeroase State aceasta ia deocamdatã ceva mai mult timp.
Cu multumiri din suflet Dacianei care a facut efortul sa traduca materialul!
preluare de pe Eufrosin Blog ]]>