În perioada 18-22 septembrie 2023 Baroul București are adunare electivă. Alegem nu doar noul decan, noul consiliu al baroului, comisie de disciplină și cenzori, ci și consilierii Casei de Asigurări a Avocaților – Filiala București.

La insistențele colegilor care mă bat de mult vreme la cap să candidez, mi-am depus candidatura pentru Consiliul Baroului și Casa de Asigurări.

Am întocmit și câte un proiect electoral, pe scurt, că știu că lumea nu are răbdare să citească mult.

 

CategoryJuridice
  1. September 3, 2023

    Conceptul de razboinic si om al cunoasterii al lui Don Juan descris de Carlos Castaneda in cartile sale este despre lupta cu toate acele lucruri interioare si exterioare care ni se opun in calea invatarii si perfectionarii.

    Iar armele pentru a le infrunta erau auto controlul, disciplina, rabdarea si retinerea, asteptarea intodeauna pentru timpul potrivit si vointa astfel luptatorul incepe sa aiba mai mult control asupra vietii sale si isi conserva energia care altfel ii era furata de nimicuri si o foloseste pe calea spirituala.

    In Bhagavad Gita razboiul este unul intern, Arjuna este sinele iar Krhisna sinele superior care il ghideaza, carul este corpul iar rudele sunt acele vicii, defecte care ne conduc viata de care suntem atasati si fie nu le vedem fie ne complacem cu ele ca Arjuna si pe care trebuie sa le invingem.

    In alchimie se vorbese de transformarea plumbului fara valoare in aur valoros printr-un proces de purificare.

    In multe cai spirituale si chiar new age se vorbeste de distrugerea ego-ului mic fals pentru a face loc celui real autentic si asta nu se face pasiv de la sine ci doar prin lupta constienta cu toate acele maruntisuri, banalitati, atasamente si vicii care il hranesc si ii plac ego-ului mic.

    In toate caile autentice spirituale se vorbeste despre auto perfectionare pana si psihologia moderna prin Carl Jung a descoperit ca sinele este intr-un proces de perfectionare denumit individualizare iar acest proces daca este constientizat si ajutat este rapid daca este inconstient si nu stii de el sa contribui sa il ajuti este extrem de lent.

    Inca un motiv de a suspecta ca budismul ca majoritatea religilor si-au pierdut esenta si au ajuns doar o forma goala, pentru ca se concentreza in mare parte doar pe lucruri externe si nu pun accent pe cel mai important lucru perfectionarea sinelui.

    De ce compasiune putem vorbi la un om care nu e stapan pe sine care e plin de vicii si defecte care nu e in stare sa faca ordine in propria viata, daca nu poate sa faca nimic sa se ajute pe sine sa se lupte cu proprile probleme cum poate sa ajute pe altcineva?

    E doar un mod de a-ti distrage atentia de la proprile probleme, mai pe romaneste un fel de nu vezi barna din ochiul tau dar te uiti la aschile altora, un fel de consolare ca “ajuti” pe altii pentru ca nu esti in stare sa faci ce trebuie pentru tine.

    Si ce ajutor poti tu sa dai altora cand nu stii ce le trebuie? unui om nu ii trebuie vorba frumoasa sau painea pe care i-o dai ocazional ii trebuie sa devina puternic sa nu se mai complaca in neajutorat si sa isi castige singur painea, cu astfel de “ajutor” doar il faci sa se complaca in victima si sa nu se ridice niciodata.

    Si nu e indeajuns sa fie pe picioarele lui si sa descurce singur trebuie sa inteleagea si care e menirea unui om adevarat dar cum poate sa il ajute cu asta cineva care nu stie nici macar el?

    Fara a parea o critica sau atac personal ci doar o remarca obiectiva critica si putin dura as spune ca asta se vede cel mai bine la tine unde prin manifestarea ta exterioara se vede ca iti lipseste acea lupta interioara si culmea e ca declari ca pentru tine spiritualitatea e cel mai important lucru in viata.

    Acest ego fals “Mihai” caruia ii place sa faca live-uri sa se uite la filme si netflix, sa isi piarda timpul cu discutii “filozofice”, sa comenteze cancan-uri si politica in loc sa isi foloseasca putinul timp in lumea asta eficient.

    Si sa citeasca, sa caute o cale autentica si mai ales sa se auto observe cat mai des pentru a isi identifica dusmanii reali asa cum a facut Arjuna si pentru a lupta cu ei pentru scapa de tot ce fals si nedorit si a scoate la lumina realul, armoniosul, ce este adevarat, aurul alchimistilor.

    Fii un luptator care iubeste razboiul cu falsul, dezarmonia, uratul si mizeria mai ales cele interne, nu un filozof care iubeste vorbele goale.

    Poate ca ar trebui sa recitesti cu mai multa atentie acele carti scrise de Vyasa, Carlos Castaneda, Ouspensky, Gurdjieff si sa le vezi si dintr-o perspectiva interioara, alegorica asa ai sanse sa intelegi care este scopul acestei existente si ce este cu adevarat spiritualitatea.

    Nu te mai complace, incepe sa lucrezi pentru sine, boala “maine” e cea mai grea boala a omenirii.

    • September 3, 2023

      M-as bucura cum am scris si pe exmisa daca ai veni la noi in lineage.
      Cu Rapcea nu ai sa realizezi niciodata o echipa pentru ca nu se va misca. El se gandeste doar la mancare si e cu totul dezlanat. Khentrul R. de abia si-a luat postul probabil de la Dalai Lama.

      Nici eu nu stiu cat o sa o ma mai tin pe picioare pentru ca este stare de imposibilitate in care sunt banata peste tot. Am ajuns sa fiu si bolnava si tracasata.

      In caz ca nu apuc maine, predau si eu stafeta, cumva raul numit misa pe care Rapcea refuza cu obstinatie sa il vada, sa fie imprejmuit, ingradit, si anihilat.

      Aceasta nu se poate face doar cu cunostinte precare, persoane de varsta ta si a mea aduse ca vlastare ale Dharmei in vest. Nu se poate! Nu rationamentul este punctul forte al acestui Rinpoche cum bine spune gura pacatosului, Rapcea. El se joaca cu yacii, nu are tehnica cu ei.

      Iar Rapcea se duce la el pentru ca ii place sa viseze la curs. Asa e el, visator! Si mancacios! Nu ai cum sa bruschezi persoana.

      N-ai decat sa intri tu peste misa si sa ii inchizi si o faci asta fiind nonsectarian. Khentrul se declara non-sectarian dar daca il iei la intrebari ce se spune la noi, se fastaceste precum zambetul lui. Non-sectarian este declaratie universala.

      Te rog frumos, fa-ti intrarea la noi dupa modelul lui Kenchen Gyaltsen, discipol al Kalu, ca sa dovedesti ca esti non-sectarian!

      Eu merg inainte asa cum am apucat. Nu am cum sa vad ce faci in urma mea. Nu te baza ca o sa te ajute Rapcea cum nu l-a ajutat nici pe IL! L-a lasat sa se descurce. O sa stea complacent in cur la el acasa si atat. El e teflon, totul se scurge de pe el. E un lasa-ma sa te las. Cu mediocrii nu ai ce face.

      Iti si spun de ce face miscarea. E pentru ca Lia Savonea care a ordonat perchezitiile este si cea care a inchis dosarul lui Ghe. Ursu. Si-a zis in mintea lui ca daca a castigat facand pe animalul la politie, ca e castigator peste toti, pricepi care “toti”, si ca nimeni nu e ca el, ca el a castigat unde altii au pierdut. Asta este in mintea lui!
      Beneficiul personal pe care tu i-l pui in fata, el deja si-l serveste. Se numeste auto-magulire si nu modestie.
      Nici nu are nevoie de Khentrul cu toate studiile lui. Khentrul este scuza pentru care i se intampla ca isi aroga drepturile, pricepi?

      Crezi ca o sa fie Rapcea altfel de om dupa ce e ales in Consiliu? Nu! Acelasi care a dat cu picioarele in usa la politie o sa ramana. Acelasi care se uita prosteste la prea multe filme Netflix si care nu da o paine saracului pe strada o sa ramana. Saracul poate traia inca o zi din painea aia pana era gasit de familie. Rapcea nu are ospitalitate in el.

      Rapcea este avarul, si nu bodhichitta. Cand va veni sa iti raspunda, se va sclifosi draga mamica care vrei sa-l indupleci. Ai sa vezi cu ce ai de a face. – “M-au intrebat x si m-au intrebat y.” Ai sa vezi!

      Esti un nimeni in gloata care il aduleaza. Esti zero cand e sa faca decizii. Te scaneaza si daca vede ca esti mai bun ca el, te lasa o vreme pana te loveste unde te doare. De aceea au plecat toti de aici. Pentru ca s-a intors impotriva tuturor. S-au dus la Roxana de aici.
      Asta e desfasuratorul povestii.

      Am dat referinta Milarepa Zentrum pe exmisa. Cand intri in secta mea, nu trebuie sa-mi spui si sa cunosc. Si asa ai declarat in alte parti ca esti non-sectarian, asa ca iau de bun cuvantul dat.
      Ii gasesti in Deutsche land. Good luck! De acolo mi-am luat si eu primele notiuni.

    • September 3, 2023

      Vorbești despre un ”Mihai” din mintea ta, o reprezentare subiectivă a propriei tale percepții despre mine. Faptul că mă preocupă multe lucruri și sunt plurivalent nu e sinonim cu imaginea cu care mă portretizezi (”filozof care iubește vorbele goale”).

      • September 4, 2023

        Un filozof care iubeste vorbele goale, le iubeste pentru ca sunt utile in a puncta spatii intre vorbele cu miez. Nu exista doar blankuri cu care trage.

        Dar si acest aspect iti scapa pentru ca de fapt nici nu iubesti vorbele cu miez. Tu te prezinti dar in imaginea care iti convine tie ca ai fi ocupat, sanchi, e doar ca sa pari adult si interesant pustanilor pentru ca de fapt tu sa nu faci nimic. Poate sa te joci cu masinutele, dar nici acelea nu ai de unde le lua ca sunt toate la mine acasa aranjate pe raft.

        Si apropos, e un invitat si nu scoti furculita in doua la el ca nu e barbecue sa-l iei in furculita.
        Asta e prima lege a samsarei: Respecta, sa fii respectat!

      • September 4, 2023

        Atat timp cat nu practici observarea de sine cat de des posibil ca sa vezi diferenta dintre esenta si personalitate ca sa vezi diferenta dintre cine esti cu adevarat si aceasta masca sociala acest ego mic care isi spune Eu si caruia ii place sa creada ca stie atat de multe si ca face si ca “evolueaza spiritual” nu ai nici o sansa pe adevarata cale spirituala.

        Stii atat de mult budism, hinduism si alte filozofeli ca nu mai incape nimic real, nu stii mai nimic despre lucruri reale, ai prea putine experiente spirituale ca sa poti sa legi ceva sa intelegi ceva important.

        Pe templul de la Apollo scrie “Cunoaste-te pe sine” asta e cel mai important lucru pe care ar trebui sa il cunosti. piatra de temelie a oricarui cai spirituale adevarate.

        Cat timp te complaci doar cu vorbe si filozofeli si le dai atata importanta nemeritata si nu practici in fiecare moment al zilei nu o sa realizezi nimic.

        Iti spun asta cu toata sinceritatea si compasiunea, nu fac asta sa atac sau sa critic gratuit.

        Inainte sa tragi concluzii ca are cineva ceva cu tine incearca sa fii cat de sincer poti cu tine insuti cat mai obiectiv stiu ca e greu dar incearca poate o sa vezi macar putin din ce iti spun.

        • September 4, 2023

          Iți mulțumesc pentru gândurile bune. Există și acel spațiu între minte și Observator, ce permite observarea fără un observator.

          • September 4, 2023

            In minte sunt cuprinse indriya -simturile. Abhidharmakośabhāṣya de Vasubandhu.

  2. September 4, 2023

    Cei care am vrut sa studiem Dzogchen, suntem eliminati de pe site budist cu conducere adepta Hīnayāna.
    Hīnayāna:
    hīna: „mic”, „sărac”, „inferior”, „abandonat”, „deficient”, „defect”; și
    yāna „vehicul”, unde „vehicul” sau „cale”, ceea ce înseamnă „o cale de a merge la iluminare”.
    Hinayana – cai inferioare de a ajunge la iluminare.
    Dicționarul Pali-English al The Pali Text Society (1921–25) definește hīna în termeni și mai puternici, cu un câmp semantic care include „sărac, nenorocit; ticălos, josnic, abject, meritand dispreț” și „mizerabil”.

    La mine asta marcheaza sfarsitul de vara, faptul ca un individ pe care nu l-am lasat sa moara, pe nume Nicholas, un individ care se culca incaltat si se scoala odihnit gata sa ma calce pe nervi ca de ce latra cainele unui calugar ortodox, ia citate din filozofii budisti si le intinde precum steguletele de rugaciune pe site, impanzind siteul cu astfel de texte pe care el le scrie, dar nimeni nu le citeste din lipsa de context.

    De la asta a inceput toata degradarea. Individul culege “scoici” din Tibet. Maestrul lui, Hsuan Hua a murit de ceva timp iar el inca vrea sa se joace de-a Dzogchenu’ dar fara a participa la cursuri si discutii, daca totusi zie ca ar face-o, o face prin citate.

    Avataṃsaka Sūtra cu care ne acreste zilele si universul descrie un cosmos de tărâmuri infinite peste tărâmuri pline cu un număr incomensurabil de Buddha. Această sutră a fost deosebit de influentă în budismul din Asia de Est. Si ne torpileaza orice discutie am purta cu citate, cu gandire dezlanata, cultista, plina de conspiratii.
    Si totusi s-a izolat si de unde e tot malefic emana acum prin conducerea hinayana care se intinde incoace si cu care s-a imprietenit. Cum am spus, intai a inceput prin a relata pervertit ca a facut covid si ca mie nu-mi baga in seama cele ce scriu pentru ca el da cu citate si viteza de postare.
    Daca budismul are fata umana, acestia 2 cu siguranta nu au. 2 khmeri rosii! Si ca ei sunt multi.

    • September 4, 2023

      Noroc ca ne ia Malcolm la el sub aripa sa invatam ceva ca astia doi abia asteapta “to gut everything”.
      De aceea ma auto-congratulez ca nu m-am calicit si mi-am luat 1 carte de referinta din care si dau raspunsuri.
      Pe surse primare te bazezi, nu pe mila altora. Daca e sa te lasi la mila si la benocleala altora la ce ai in propria gradina … te lasa si fara chiloti pe tine.

      Azi insa dupa scoala, ma gandeam la sora lui MR. Nu numai ca are acelasi nume ca al meu dar si purta o rochita visiniu-maro exact ca cea in care m-am dus sa vizitez Willis Tower. A fost neasteptat, o coincidenta izbitor neasteptata – ca o fotografie. Care puteau fi sansele sa se intample pana la detaliu asa?

      Apoi a pus MR odata o poza a camerei Alessiei cand apareau fluturasii pe perete si mi-am adus aminte ca si eu aveam un decal cu fluturasi.

      Ma uit la icoana cu Maica Domnului si pare innegrita la ochi, nu stiu ce se intampla. O cioara croncane pe afara, sunt 92 de grade afara. Sa fie!

      Daca se duc ai mei, eu n-am pentru ce trai.
      Ce face sora ta, MR? E bine? Indianul e bine? Toate bine? Sabina?

  3. September 4, 2023

    Iti multumesc pentru explicatii, incercam doar sa iti atrag atentia ca practica e cea mai importanta si nu e nevoie de meditatie sau excercitii de respiratie sau altele care au nevoie de un anumit spatiu sau ora.

    Parea ca activitatile cotidiene nu iti lasa prea mult loc pentru activitati spirituale si chiar daca e greu trebuie facut un efort pentru ca nimic nu e mai important.

    Practica auto observarii si opririi gandurilor se poate face in timpul activitatilor cotidiene obisnuite.

    Lucrurile sunt destul de concrete.

    Omul poate sa aiba 4 stari de constiinta, prima este somnul, a doua este stare obisnuita in care ne aflam, a treia stare este constiinta de sine si a patra este constiinta obiectiva.

    Din pacate omul obisnuit traieste doar in primele doua.

    In budism, hinduism si in alte invataturi se practica oprirea gandurilor si observarea starii.

    Dar din pacate nu se merge mai departe pentru a ajunge la a 3a stare de constiina.

    Oprirea gandurilor este doar o etapa premergatoare, urmatorul pas care lipseste este divizarea atentiei intre obiectul perceptiei si sinele.

    Exercitiul se numeste amintirea de sine.

    Data viitoare cand reusesti sa ajungi la starea fara ganduri in mijlocul activitatilor cotidiende incearca sa iti divizezi atentia pentru a percepe simultan si sinele si a ajunge la a3a stare.

    Amintirea de sine nu necesita repaus sau inactivitate nu se realizeaza in somn, intins in pat sau in “meditatie”.

    Se poate realiza doar treaz in orice conditii dar la inceput e mai usor intr-un loc mai putin zgomotos unde nu iti este distrasa atentia dar nu neaparat singur intr-o camera chiar e preferabil si mai usor afara in activitatea cotidiana.

    Incearca, cu perseverenta ai sansa sa ajungi la urmatoarea stare de constiinta.

    Mult succes.

    • September 4, 2023

      “In budism, hinduism si in alte invataturi se practica oprirea gandurilor si observarea starii.
      Dar din pacate nu se merge mai departe pentru a ajunge la a 3a stare de constiina.”

      La care dintre toti eliberatii doar tu ai ajuns. Te bazezi pe nimic. Nu exista nici un sine. Esti doar unul care imi umple icoanele de negreala.

  4. September 4, 2023

    Mai jos redau experienta amintirii de sine a lui Ouspensy din cartea sa pe care o poti gasi aici

    https://archive.org/download/ouspensky-p.-d.-fragmente-dintr-o-invatatura-necunoscuta-ctrl/Ouspensky%2C%20P.D.%20-%20Fragmente%20dintr-o%20invatatura%20necunoscuta%20-%20ctrl.pdf

    https://archive.org/details/ouspensky-p.-d.-fragmente-dintr-o-invatatura-necunoscuta-ctrl/mode/2up

    daca doresti sa citesti mai mult.

    Prima mea impresie a fost că încercările de amintire a sinelui sau de a fi conştient de sine, de a zice: “Eu merg, sunt eu cel care face aceasta”, urmărind în continuu să trăiesc senzaţia acestui Eu – opreau gândurile.

    Atunci când aveam senzaţia de eu, nu mai puteam nici să gândesc, nici să vorbesc; însăşi senzațiile deveneau obscure.

    Din cauza aceasta nu putem să ne amintim de noi înşine în acest fel, decât câteva momente.

    Făcusem deja câteva experienţe de “oprire a gândirii” de genul acelora care sunt menţionate în cărțile de YOGA, de exemplu în cartea lui Edward Carpenter From Adam ‘s peak to Elephanta, în care însă era vorba doar de o descriere foarte generală.

    Şi primele încercări de “amintire a sinelui” mi-au readus în memorie tentativele mele anterioare.

    Într-adevăr, aceste două experienţe sunt aproape identice, cu singura deosebire că, oprind gândurile, atenţia este îndreptată în întregime către efortul de a nu admite gânduri, în timp ce în actul de “a-mi aminti de mine”, atenţia se divizează: o parte este dirijată către acelaşi efort, alta către percepţia sinelui.

    Această ultimă experienţă mi-a permis să ajung la o anumită definire, poate foarte incompletă, a “conştiinţei de sine”, dar care se va dovedi foarte utilă în practică.

    Vorbesc de amintirea de sine din punctul de vedere al disrtibuirii atenţiei: aceasta este trăsătura ei caracteristică.

    Atunci când observ ceva, atenţia mea este orientată spre ceea ce observ.

    Eu ——- > fenomenul observat.

    Atunci când, în acelaşi timp, încerc să-mi amintesc de mine însumi, atenţia mea este îndreptată în acelaşi timp către obiectul observat şi către mine însumi.

    Eu fenomenul observat.

    Aceasta fiind definiţia, am văzut că problema rămânea în a-mi orienta atenţia asupra mea, fără a lăsa să slăbească sau să dispară atenţia asupra fenomenului observat.

    Mai mult, acest “fenomen” poate la fel de bine să fie în mine sau în afara mea.

    Primele tentative pe care le-am făcut pentru a obţine o asemenea distribuire a atenţiei mi-au demonstrat că este posibil.

    In acelaşi timp, am făcut alte două constatări.

    In primul rând, am văzut că starea de conştiinţă obținută astfel nu avea nimic comun cu “introspecţia” sau cu “analiza”.

    Era vorba de o stare nouă şi absolut fascinantă, a cărei savoare era, în mod straniu, familiară.

    In al doilea rând, am înţeles că momentele de amintire a sinelui apar de fapt în cursul vieţii, dar rar, şi că doar producerea deliberată a acestor momente creează senzaţia de noutate.

    Aveam, de altfel, experienţa unor asemenea momente din timpul copilăriei; se întâmplă, în circumstanţe noi sau neaşteptate, într-un loc neobişnuit, printre persoane străine, în cursul unei călătorii, de exemplu; privim în jurul nostru şi spunem: “Cât este de ciudat! Eu, şi în acest loc!”; sau în momente de emoție, de pericol, in care nu trebuie să ne pierdem luciditatea, în care ne auzim propria voce, în care ne vedem şi ne auzim din afară.

    Am văzut cu perfectă claritate că amintirile mele cele mai vechi – şi în cazul meu aceste amintiri ajungeau până la vârste foarte mici – fuseseră momente de “amintire a sinelui”.

    Şi, în acelaşi timp, am avut revelaţia a o mulțime de alte lucruri.

    Am putut să-mi dau seama, în acest fel, că nu-mi aminteam de fapt decât momentele în care mi-am adus aminte de mine însumi.

    Altfel, ştiam doar că avuseseră loc.

    Nu eram capabil să le evoc în întregime, nici să le retrăiesc.

    Dar momentele în care “imi aminteam de mine însumi” erau încă vii şi nu se deosebeau cu nimic de prezent.

    Credeam că trag concluzii prea repede.

    Dar îmi dădeam seama că mă găseam în pragul unei mari descoperiri.

    Acestea erau experienţele mele din primele zile.

    Mai târziu, învățând să-mi divizez atenţia, am văzut că “amintirea sinelui” dădea senzaţii minunate, care nu apăreau spontan decât foarte rar şi în condiţii excepţionale.

  5. September 4, 2023

    Explicatia mai clara legata de cele patru stari de constiinta din cartea lui Ouspensky.

    —-

    Există patru stări de conştiinţă accesibile omului (a accentuat cuvântul “om”).

    Dar omul maşină nu trăieşte decât în cele două stări de conştiinţă cele mai joase.

    Celelalte două stări de conştiinţă superioare îi sunt inaccesibile şi, deşi le-ar putea cunoaşte prin străfulgerări, el este incapabil să le înțeleagă şi le judecă prin prisma celor două stări de conştiinţă inferioare cu care este familiarizat.

    Prima, somnul, este starea pasivă în care oamenii petrec o treime, uneori chiar şi o jumătate din viaţă. Şi a doua, în care îşi petrec cealaltă jumătate a vieţii, este acea stare în care ei circulă pe străzi, scriu cărți, discută diferite subiecte considerate de ei de “extremă” importanţă, fac politică, se ucid între ei: este starea pe care ei o consideră ca activă şi o numesc “conştiinţă lucidă” sau “stare de veghe”.

    Aceste expresii “conştiinţă lucidă” sau “stare de veghe” par a fi date în bătaie de joc, mai ales dacă se înţelege ceea ce trebuie să fie “conştiinţa lucidă” şi ce este în realitate această stare în care oamenii trăiesc şi acţionează.

    A treia stare de conştiinţă este conştiinţa de sine, conştiinţa eului propriu.

    Este în general acceptat că noi avem această stare de conştiinţă sau că putem să o avem la voinţă.

    Ştiinţa şi filozofia noastră nu au văzut că noi nu posedăm această stare de conştiinţă şi că doar dorinţa noastră nu este capabilă să o creeze în noi, oricât de hotărâți am fi.

    A patra stare de conştiinţă este conştiinţa obiectivă. În această stare omul poate vedea lucrurile așa cum sunt ele.

    Câteodată, în stările sale inferioare de conştiinţă, el poate avea străfulgerări ale acestei conştiinţe superioare.

    Religiile tuturor popoarelor conţin mărturii asupra posibilităţii atingerii unei asemenea stări de conştiinţă, pe care o numesc “iluminare” sau în diverse alte moduri, spunând despre ea că este idealul către care trebuie să aspire orice ființă.

    Dar singura cale corectă către conştiinţa obiectivă trece prin trezirea conştiinţei de sine.

    Un om obişnuit, ridicat în mod artificial la o stare de conştiinţă obiectivă şi readus apoi în starea sa obişnuită, nu îşi va mai aminti nimic şi va gândi pur şi simplu că şi-a pierdut conştiența un anumit timp.

    Dar în starea de trezire a conştiinţei de sine omul poate avea străfulgerări ale conştiinţei obiective şi îşi poate aminti de ele.

    A patra stare de conştiinţă reprezintă o stare cu totul deosebită de cea precedentă; ea este rezultatul unei transformări interioare şi al unei munci îndelungate şi dificile asupra propriei fiinţe.

    Totuşi, a treia stare de conştiinţă constituie starea naturală a omului aşa cum este el.

    Şi dacă omul nu o are, este doar din cauza acţiunilor sale trecute şi prezente.

    Fără nici o exagerare, se poate spune că în epoca actuală a treia stare de conştiinţă nu apare în om decât ca foarte scurte şi foarte rare străfulgerări şi că este imposibil să o menţii mai mult sau mai puţin fără un antrenament special.

    Pentru marea majoritate a oamenilor, chiar cultivați şi inteligenţi, principalul obstacol pe calea obţinerii conştiinţei de sine este că ei cred că o posedă; alttel spus, sunt cu totul convinşi că au deja conştiinţa de sine, şi că posedă tot ceea ce le aduce această tare: individualităţile, în sensul unui
    “eu” permanent şi imuabil, voinţă, capacitate de a face şi aşa mai departe.

    Ori, este absolut evident că un om nu va vedea nici un interes în a obţine printr-o muncă lungă şi dificilă un lucru pe care, în opinia sa, îl are deja.

    Dimpotrivă, dacă îi veţi spune că se înşeală, el se va gândi fie că sunteţi nebun, fie că încercaţi să-i exploataţi credulitatea pentru profitul vostru personal.

  6. September 5, 2023

    Ouspensky:
    “Ouspensky a mărturisit personal dificultățile pe care le întâmpina cu „aducerea aminte de sine”. Este o stare profundă de atenție în momentul prezent, orice ar face cineva. Frazeologia actuală din învățăturile lui Advaita este a fi în conștientizare sau a fi conștient de a fi conștient. „Amintirea de sine” era o tehnică la care fusese introdusă chiar de Gurdjieff. …Tehnica necesită o împărțire a atenției, astfel încât o persoană să fie atentă nu numai la ceea ce se întâmplă în lumea exterioară, ci și în interior. A. L. Volinsky, o cunoștință a lui Ouspensky în Rusia, i-a menționat că asta înseamnă Wundt prin apercepție. Ouspensky nu a fost de acord și a comentat cum o idee atât de profundă pentru el ar trece neobservată de oamenii pe care îi considera inteligenți. Gurdjieff a explicat că, pentru a produce un rezultat sau o manifestare, sunt necesare trei lucruri. Cu amintirea de sine și observarea de sine două lucruri sunt prezente. Al treilea este explicat de Ouspensky în tractul său despre Conștiință: este neexprimarea emoțiilor negative.

    Al treilea este reprimarea emotiilor negative deci boala.
    Multumiri lui Georgel cel fals ca nu ne-a adus nimic bun, ci ne-a grabit plecarea!
    Bravo boss! Biss! Ma simt blocata ca la Black Rock in noroaie.

    Auzi Georgele? Cand cazi in rahat, te mai gandesti daca iti ghiortaie burta sau esti complet in eveniment? Si daca tot esti constient, ce zici? Sa-ti mai intinda fir vreunul din afara sau sa te lase sa-ti termini conferinta interioara? Poate mai ai de expus… si te retin, te rog expune!

Write a comment:

Your email address will not be published.

© 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer