Scriu acest articol în urma nenumãratelor atacuri îndârjite ale unora împotriva ideii cã se mai poate salva ceva din MISA, cã e musai ca MISA sã fie sortitã distrugerii. Comentatorii respectivi nu fac altceva decât sã înșire lungul pomelnic de rele și nedreptãți fãcute de Gregorian Bivolaru și vip-urile din jurul lui, fãrã a argumenta la modul concret și logic de ce nu s-ar putea reforma MISA. Conform dicționarului explicativ al limbii române, verbul a reforma se traduce prin ” A schimba (în bine); a îndrepta, a îmbunãtãți (o situație, o concepție etc.).  Eu cred cã refuzul unora de a accepta ideea unei schimbãri în bine la MISA provine din percepția lor eronatã (sau poate doar diferitã de a mea), despre MISA. Deci, ce este MISA. În primul rând, este o asociație non-profit, înregistratã legal la Judecãtoria Sectorului 5, cu un numãr de 22-23 de membri înscriși în acte. Este asta toatã MISA ? Desigur cã nu. MISA înseamnã: liderul (Gregorian Bivolaru), apropiații lui, instructorii de yoga, ashramiștii, cursanții, dar și: baza materialã (sãli de curs, bunuri mobile și imobile), afacerile (femeile plecate la produs, echipele de șantieriști, firmulițele-satelit de genul Steaua Divinã, Dacia Plant, etc.). MISA este un fenomen social de amploare, ce se identificã din pãcate cu conceptul de yoga de la noi. Însã ”cãrãmizile” edificiului MISA nu sunt bunurile materiale, ci oamenii din care este ea alcãtuitã. Pentru unii, MISA înseamnã Gregorian Bivolaru și atât. Cu aceștia sunt de acord, Gregorian Bivolaru nu se va schimba niciodatã, decât forțat de împrejurãri (pușcãrie, spital de nebuni, dispariția totalã a cursanților și a banilor aferenți, etc.). Însã eu nu consider cã GB este MISA, cã trebuie pus semnul egalitãții între GB și MISA. GB este depãșit. Depãșit de situația în care a ajuns (nu mai e nici un secret printre cursanți faptul cã el nu mai cunduce nimic la MISA, ocupã un rol pur decorativ, deciziile administrative și organizatorice fiind luate de eșalonul 2), depãșit de vârstã, de amenințarea pușcãriei, forțat sã trãiascã în secret, în plan secund, departe de România. Pentru mine deci, MISA nu este reprezentatã de GB sau de liderii de tip Stoian, Catrina, Bozaru, Cojocaru, etc. Pentru mine, MISA sunt miile, zecile de mii de oameni care au trecut pe la cursurile de yoga sau se mai aflã încã acolo, acei oameni care încã mai practicã yoga, care s-au bucurat sau încã se bucurã de roadele practicilor lor, și care și-ar dori sã continue practica lor spiritualã, sã fie lãsați sã facã DOAR YOGA. Acești oameni, simpli practicanți, reprezintã cu adevãrat MISA. Și dacã ei se maturizeazã, se reformeazã, se îmbunãtãțesc în concepții, toți Stoianii, Cojocarii și Bivolarii nu mai conteazã. Lupta cu MISA trebuie sã fie o luptã a ideilor, o luptã pentru mințile și inimile practicanților de yoga, pentru triumful Adevãrului și alungarea ipocriziei, minciunilor și mai ales, a FRICII. Datoritã faptului cã duc public, la luminã aceastã luptã, am un permanent feedback la aceste chestiuni. Cursanți, practicanți de yoga, vin și îmi spun cã sunt de acord cu mine. Recent, vorbeam cu un cursant aflat la Costinești, în tabãrã. L-am întrebat ce pãrere au colegii lui despre articolele mele. Mi-a rãspuns: ”public, nu recunosc cã îți citesc site-ul dar în realitate toți o fac și în sinea lor, ÎȚI DAU DREPTATE !”. Primul pas cãtre reformarea MISA a fost fãcut, prima bãtãlie a fost câștigatã. Este doar o chestiune de timp pânã când opiniile juste își vor face loc din inimile acestor oameni în gândurile lor, din gânduri în cuvintele lor, iar de acolo, în acțiunile lor. Și atunci, starea actualã de lucruri de la MISA se va schimba. Gregorian Bivolaru va rãmâne desigur un personaj important în memoria colectivã – ca inițiator al ideii de yoga post-decembriste, dar un simplu om, apreciat pentru meritele lui și vãzut la justa lui valoare, cu toate pãcatele și greșelile lui. Fãrã excesele adulatorii, dar și patimã sau urã. Ceilalți epigoni din conducere vor dispãrea în mod natural, eliminați de lipsa de autoritate asupra cursanților. Se vor ridica lideri de opinie, vor fi grupuri de practicã, se va lua inițiativa aducerii de maeștrii autentici, care vor preda liber, deschis, fãrã prejudecãți, învãțãturi tradiționale yoghine, cu transmisiile aferente. Probabil cã MISA nu se va mai numi MISA, își va schimba numele la fel cum au fãcut-o multe alte organizații sectare similare. Avem exemplul sectei yoghine Aum Shinkiro s-a rebrenduit în Aleph. MISA nu va dispãrea pentru cã este imposibil sã disparã zecile de ani practicã a tehnicilor yoga acumulați în trupurile, în spiritele cursanților. Oameni care s-au însãnãtoșit, s-au auto-depãșit, au evoluat cu ajutorul procedeelor yoghine învãțate la MISA, și care au valoarea lor incontestabilã. Un ultim argument pentru evoluție: cum aduc aici, pe site, o criticã publicã MISA-ei, cum conducerea se grãbește sã o dreagã. Am zis cã nu se dau la MISA practici superioare, de tip Kalachakra ? A dat și GB Kalachakra. Am criticat taxa mare de tabãrã ? S-au grãbit sã dea o explicație. De ce ? Pentru cã cei care sunt judecãtorii acestui meci, în final, sunt cursanții.  ]]>

CategoryCauze Naţionale
Write a comment:

Your email address will not be published.

© 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer