“Mi-am adus aminte de o poveste de ”succes” nord-americanã! Acolo se spune cã un expert în vânzãri trebuie sã reușeascã sã vândã și frigidere eschimoșilor! Nimic mai adevãrat și mai capitalist! Plecând de la aceastã ”performanțã”, într-o corporație capitalistã producãtoare de electrocasnice (la care mulți dintre noi visãm sau visam sã lucrãm – suna high rezonanța de multinaționalã!) s-a pus aceastã problemã, sã fie vândute frigidere eschimoșilor (în acest caz populației native din Alaska). La o întâlnire de brainstorming a fost dezvoltatã aceastã idee: cum vindem frigidere eskimoșilor? foarte simplu, rãspunde cineva! îi convingem cã își pun familiile în pericol dacã nu țin mancare într-un frigider! inventãm un institut care a fãcut un studiu și rezolvam problema! Genial! Alt specialist ridicã o altã problemã: dar ei nu au curent, cã locuiesc în igloo-uri! Mda, spuse managerul! Asta este o problemã! Le vindem generatoare, spuse cineva de la masa! Discutãm cu o firmã care face așa ceva! Da! excelent! Altcineva de la masã ridicã o altã problemã și mai spinoasã: dragii mei! sunteți copii? generatoarele merg pe combustibil! de unde dracu benzinãrii? Mda, cred cã problema devine nerealistã spuse managerul! Asa cum am abordat problema generatoarelor, așa vom aborda și problema benzinãriilor, spuse un alt participant la întâlnire! Vorbim cu o firmã de specialitate! Da, putem face asta, spuse managerul! Un finanțist prezent la ședințã îi întreabã pe ceilalți: dragii mei, v-am ascultat pe toti! Problema ridicatã de voi este îngrozitor de aberantã! Eschimoșii nu au venituri, ei trãiesc din ce produc! Dacã nu au bani, cum dracu vindeți voi frigidere, generatoare, benzinã? Se lasã liniștea! Din penumbra scaunului managerului apare un evreu bãtrân îmbrãcat impecabil, finanțist de meserie (cum altfel), persoanã pe care puțini de la masã o vedeau în firmã și aprope niciunul nu o cunoștea! Le spune tuturor pe un ton blând: ori nu aveți habar de societatea în care trãiți, ori sunteți superficiali, ori sunteți stupizi! Ideea cu frigiderele este genialã! Mai rãmâne o miicã problemã! Banii! Dar avem mai mulți decât imaginația noastrã poate duce! Cum banii sunt virtuali, îi putem transfera oricui, oricând, oriunde! prin credit! așa cã mai adãugați și servicii de creditare produselor dumneavoastrã, faceți contracte de credit avantajoase (cui ?)! Semnați cu bãncile înțelegeri pentru dezvoltare! spuneți cã deschidem noi piețe și la treabã. Ce vã intereseazã pe voi mai mult decât frigiderele? S-a lãsat liniștea…….apoi managerul, pe un ton prietenos le spunce cleor prezenți: daca nu aveți ceva de adãugat! La treabã! Dupã 3 luni: regiunea target avea peste 100 de benzinãrii (din 5 inițial), hypermarket-uri vreo 10 (din 1), sucursale bancare 150 (din 2 inițial), familii de eskimoși cu frigidere: aprope toți! ajunsese frigiderul un statut social! nu ai frigider,nu ai valoare! îți vor muri copiii intoxicați cu bacteria inventatã de institutul virtual din ședința de brainstorming! Dupã 6 luni au început sã disparã benzinãriile, de la 100 la 40, hypermarket-urile s-au împuținat (de la 10 la 3), sucursalele bancare și mai puține: de la 150 la 30! Famili de eskimoși cu frigidere: toți, dar puțini reușeau sã le mai foloseascã pentru ca nu aveam bani de combustibil pentru generator! Dupã 1 an regiunea target avea 5 benzinãrii, 1 hypermarket, 2 sucursale bancare, toți eskimoșii aveau frigidere și generatoare, niciunul nu mai mergea, dar în schimb toți primeau notificãri cã dacã nu își plãtesc datoriile vor fi dați afarã de pe pãmânturile lor! Dupã 1 an și jumãtate regiunea nu mai avea decât 1 benzinãrie, niciun hypermarket, 1 sucursalã bancarã, și toți proprietarii de frigidere la coadã la cantina sãracilor! Le-au fost executate terenurile și prin asta și mijloacele de subzistențã! Vã sunã cunoscut? Cred ca da! Se numește capitalism! Bineînțeles cã am vãzut fotografiile zonei target din Alaska în primele 3 luni, și am rãmas cu gura cãscatã realizând cã ei acolo au absolut tot ce le trebuie iar mie îmi lipsesc unele dintre ele într-o capitalã europeanã! Dar oare fotografia aia exprima adevarul sau era o iluzie? Sã tragem linie: corporația de electrocasnice și-a primit banii pe frigidere (comisionate de hypermarketuri) de la bãncile ce acordau credite, firmele de scule și-au primit banii pe generatoare de la bãncile care au creditat achiziționarea lor (comisionate de hypermarketuri), benzinãriile au vandut o perioadã (probabil pe carduri de credit), bãncile au caștigat cel mai mult având și terenurile eskimoșilor executate prin neplata creditelor și banii pe creditele neplãtite de eskimoși pentru cã i-au primit de la stat pentru a evita falimentul economiei globale (cicã). Și eskimoșii? fãrã terenuri, fãrã frigidere, fãrã generatoare, fãrã viitoarele venituri (popriri), fãrã viitor! Concluzia! Nu vã cumpãrați produse pe care nu vi le permiteți (finanțiștii spun cã dacã nu puteți acoperi din surse proprii 25 -40 % din valoarea unui produs, înseamnã cã nu vi-l permiteți, cu toate ofertele tentante ale bãncilor). Nu vã cumpãrați produse inutile (și eu am în casã nenumãrate cuțite electrice, feliatoare, mixere, mașini facut tãiței, etc!). Nu fiți eskimoși! Învãțați din aceastã crizã, informați-vã asupra produselor pe care le doriți, gândiți-vã dacã într-adevãr aveți nevoie de ele! Adaptați-vã cumpãrãturile dupã propriile necesitãți nu dupã ce vedeți la alții sau dupã ședința de amețealã a vreunui reponsabil de vânzãri! Fiți eficienți cu propria viațã și cu propriile venituri! Trãiți sãnãtos și curat!” (un eskimos în micã mãsurã) Succes tuturor! O preluare din mediul virtual]]>

CategoryCauze Naţionale
Write a comment:

Your email address will not be published.

© 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer