Conflictul dintre Occident ºl Est n-a încetat niciodatã, în lupta pentru impunerea autoritãþii mondiale sunt sacrificate popoare, fãrã nici o remuºcare. Acum, Ortodoxia este principala þintã a extremismului internaþionalist promovat de oameni de culturã atât occidentali, cât ºi din estul Europei. Singura replicã la acest val distructiv, care militeazã pentru mondializare, este naþionalismul cumpãtat. Vassily Gher. Vasilatos explicã aceastã acþiune a Occidentului într-un studiu intitulat „Este Occidentul împotriva culturii ortodoxe?”, publicat în numãrul doi al revistei „Est-Vest”. Articolul reputatului sociolog grec este un rãspuns la studiile ºi analizele unor gânditori occidentali, – cum ar fi, de exemplu, profesorul universitar Samuel Huntington Vassily Gher. Vasilatos este licenþiat în drept al Universitãþii din Atena, are o licenþã în economie acordatã de Pantheon, Paris, o licenþã în înalte ºtiinþe politice acordatã de Sorbona, Paris, o licenþã în sociologie acordatã de Universitatea Paris X din Nan-terre, dar ºi specializãri în domeniul matematicii ºi psihanalizei. Toate acestea, precum ºi logica imbatabilã a autorului, sunt argumente pentru a publica studiul lui V.G Vasilatos Noua Ordine „Dupã prãbuºirea regimurilor comuniste se constatã schimbãri importante în modul de organizare a structurilor ºi funcþionãrii statelor, economiilor, influenþelor, culturilor etc., într-un cuvânt, a oricãrei „echipe” a planetei, fie ea mare sau micã. Aceste schimbãri îi influenþeazã în egalã mãsurã atât pe creºtinii occidentali cât ºi pe cei rãsãriteni ºi, începând cu anul 1989, aceste schimbãri au primit numele de „Noua Ordine”. Termenul de „Noua Ordine” este complet greºit, deoarece în prezent nu existã nici un fel de ordine. Existã, dimpotrivã, o dezordine la nivel planetar, respectiv stadiul provizoriu al Tranziþiei: între Vechea Organizare a lumii, structuratã în jurul bipolaritãþii SUA – URSS, în funcþie de care toate drepturile, obligaþiile, comportamentele, aºteptãrile ºi speranþele noastre erau într-o miºcare continuã ºi uniformã, ºi între o nouã Organizare istoricã a lumii care (ca organizare) încã nici nu ni s-a arãtat ºi nici nu ºtim ce formã va îmbrãca. Conflictul dintre civilizaþii În numãrul 3 al prestigioasei reviste de talie internaþionalã „Foreign Affairs”, profesorul Samuel Huntington, într-un remarcabil eseu, al cãrui titlu este pus sub semnul întrebãrii, „Conflictul dintre civilizaþii”, se referã la Noua Ordine pe care, în propriile sale cuvinte, o denumeºte fie „Comunitatea Mondialã”, fie „Occidentul”, ºi care este înþeleasã ca un „pachet” de interese, ideologii ºi acþiuni. În concepþia lui Samuel Huntington (S.H.), .Occidentul este împotriva tuturor”(p.39), în timp ce cultura Creºtinilor Rãsãriteni este consideratã a fi inferioarã culturii Creºtinilor Occidentali. În realitate, Occidentul nu este în întregime împotriva Creºtinilor Rãsãriteni ºi nu toate þãrile occidentale fac parte din echipa în care se concentreazã întreaga putere a Planetei. Aceastã putere aparþine „Noii Ordini” din care face parte ºi Turcia, ca þarã perifericã, dar puternicã. Ca membrã de drept a Noii Ordini ºi investitã cu puteri depline de cãtre aceasta, Turcia exercitã o enormã influenþã în Balcani, respectiv în Albania, Bosnia, Macedonia, Bulgaria, cât ºi în þãri asiatice precum Georgia, Irak (kurzii), Kirghistan etc. ºi pânã ºi în China. S.H. foloseºte în mod curent termenul de „Noua Ordine”, chiar dacã din motive de stil recurge ºi la cel de „Occident”. Noi îl vom utiliza pe cel dintâi (Noua Ordine), dat fiind cã este mai des întrebuinþat. Manipularea Creºtinismul Rãsãritean (Ortodoxia) este considerat a fi de calitate inferioarã (din punctul de vedere a! civilizaþiei ºi culturii), argumentul fiind acela cã (în opinia lui S.H.), Creºtinii Occidentali au avut ºansa de a beneficia de valorile Renaºterii, ale Iluminismului ºl Democraþiei, în timp ce Creºtinii Rãsãriteni s-au aflat, timp de secole, sub stãpânire turceascã ºl þaristã, „deci în mod necesar au valori inferioare ºl nu contribuie cu nimic la valorile Civilizaþiei Occidentale”. Aceastã concepþie îi rãpeºte Civilizaþiei Creºtine caracterul sãu omogen. Europa se împarte în Creºtini Occidentali ºi Creºtini Rãsãriteni, primii devenind brusc superiori celor din urmã, superioritate care se defineºte prin diferenþã de culturã. De asemenea, Creºtinii Rãsãriteni „nu au nici o contribuþie din punctul de vedere al valorilor Civilizaþiei Occidentale”. Ideile lui S.H., asemãnãtoare cu cele ale Noii Ordini, sunt lipsite de orice fundament. Logica 1. Creºtinismul constituie o civilizaþie omogenã ºi nu depinde nicidecum de diferitele manifestãri ale religiei ºi nici de gradul de colaborare dintre acestea. El îºi are originea într-o culturã fundamentalã ºi arhetipalã ºl este omogen pentru toþi credincioºii, fie ei americani, europeni (occidentali sau rãsãriteni), australieni etc. 2. S.H. confundã subcultura noului feudalism (speculã – manipularea informaþiei – escrocherie tehnologicã) a Noii Ordini cu un concept de culturã care, începând cu 1952, are o terminologie ºtiinþificã proprie: în accepþia lui Kroeber ºi Kluckhohn, Culture. Aceasta derivã dintr-un model de comportament sau din canoane care genereazã un anumit comportament, respectiv din modele ºi canoane (fie ele explicite, inferate sau implicite) care se învaþã pe baza unor simboluri. Canoanele, comportamentele ºi simbolurile constituie performanþele specifice ale grupurilor umane, performanþe care se materializeazã, de pildã, în construcþii, obiecte create de om etc. Nucleul de bazã al fiecãrei culturi este alcãtuit din ideile tradiþionale (de ex., cele care constituie o moºtenire istoricã dar care, în acelaºi timp, sunt supuse unui proces de selecþie) ºi, mai ales, din valorile cãrora aceste idei le dau naºtere. Ce îl îndreptãþeºte deci pe S.H. sã susþinã cã existã diferenþe de culturã în contextul unui Creºtinism omogen? Doar dacã nu cumva, prin culturã, el înþelege, de fapt diferenþe de comportament sau poate de subcultura (cum ar fi cea a birocraþilor, a þãrãnimii etc.). Nu trebuie sã uitãm faptul cã, în mod necesar, cultura produce ideologie ºi metode de legitimare a ideologiei. 3. Creºtinii Rãsãriteni participã la Civilizaþia Apuseanã, de exemplu, modul de organizare a universitãþilor, un grad de cunoaºtere a limbilor occidentale comparabil cu cel al vorbitorilor nativi, forme occidentale de organizare a comerþului, a comunicaþiilor, a sistemelor de calculatoare, a informaþiei etc. – pãstrând însã obiceiurile culturale ºi identitatea Ortodoxiei. O parte din Noua Ordine (din þãrile occidentale, dupã S.H.) urmãreºte anihilarea identitãþii culturale ºi a obiceiurilor Creºtinilor Rãsãriteni, pe motivul aºa-zisei inferioritãþi a culturii rãsãritene sau cel puþin o aservire funcþionalã prin: economie, politicã, informaþii, tehnologie, reþele de televiziune, spiritualitate, geopoliticã, de cãtre cultura occidentalã superioarã, respectiv cultura Noii Ordini din care face parte ºi Turcia. încotro? Se urmãreºte transformarea celor 300 milioane de Ortodocºi într-o colonie de proporþii gigantice în care fiecare stat occidental sã-ºi poatã pune în practicã propria politicã colonialã, economicã ºi culturalã îndreptatã împotriva acestora. Ortodocºii ar deveni, astfel, o masã informã reprezentând forþã de muncã ieftinã ºi debuºeu al produselor de consum occidentale, printre care spectacolele de proastã calitate, arta porno, sportul, violenþa, videoclipurile, într-un cuvânt, tot ceea ce duce la o pierdere a personalitãþii ºi la o transformare a oamenilor în instrumente ale exploatãrii prin manipulare ºi consum în masã. Mania consumului ºi a distracþiilor ieftine întreþinutã prin intermediul unor birocraþii controlate, cum este cazul în Grecia, Bulgaria, Slovenia, Macedonia ºi chiar ºi în Rusia, constituie principalul mijloc prin care Noua Ordine pune piedici democraþiei de liberã alegere. Grecia este un exemplu clasic cu privire la modul în oare birocraþia distruge o þarã (plãtitã fiind de cetãþean în unicul scop de a-l putea tortura sistematic) ºi aserveºte statul desfiinþând Democraþia. Legitimitatea acestei campanii împotriva Creºtinilor Rãsãriteni se bazeazã, deci, pe aºa-numita superioritate a Creºtinilor Occidentali ºi ne duce cu gândul la cea de-a patra Cruciadã care a avut drept rezultat jefuirea Bizanþului (1204). Ea susþine cã imediat dupã prãbuºirea Comunismului, Creºtinismul a ÎNCETAT sã mai fie o civilizaþie omogenã ºl este ÎMPÃRÞIT actualmente, în mod arbitrar, într-un Creºtinism Rãsãritean si unul Occidental. Unica forþã, desigur, constituind-o cel din urmã. Avem aici de-a face cu o construcþie teoreticã ce serveºte intereselor Noii Ordini, respectiv ale Papei, ale papistaºilor germani (deci nu ale tuturor germanilor), ale Turciei, ale unei anumite fracþiuni din capitalul internaþional ºi ale unor diverºi speculanþi de pe întreaga planetã”. http://curierulortodox.info]]>
Related Stories
November 24, 2024
Călin Georgescu este un personaj despre care se știe minimul, exact atât cât trebuie. Restul…
Post Views: 0
MR
Posted in: Cauze Naţionale
November 22, 2024
În lipsa regretatului economist Ilie Șerbănescu (decedat în luna aprilie a acestui an) care ne…
Post Views: 0
MR
Posted in: Cauze Naţionale
November 21, 2024
Fără alte comentarii de prisos, prezint mesajul de campanie al candidatului Partidului Patrioții Poporului Român…
Post Views: 0
MR
Posted in: Cauze Naţionale
November 19, 2024
Iulian Ghițescu candidat la Camera Deputaților în circumscripția electorală nr. 23 Ialomița Partidul Patrioții Poporului…
Post Views: 0
MR
Posted in: Cauze Naţionale
November 12, 2024
N-are prea mult sens să detaliez aici de ce m-am răzgândit și am decis în…
Post Views: 0
MR
Posted in: Cauze Naţionale
November 8, 2024
Mântuire din necazuri, victorie și scăpare din mrejele dușmanului. Fie să fim demni purtători ai…
Post Views: 0
MR
Posted in: Cauze Naţionale, Spiritualitate
November 4, 2024
După ce citești articolul, vei știi să răspunzi la următoarele întrebări: Ce a fost și…
Post Views: 0
MR
Posted in: Cauze Naţionale, international
June 26, 2024
Fix în urmă cu 148 de ani, Mihai Eminescu în calitate de proaspăt colaborator al…
Post Views: 0
MR
Posted in: Cauze Naţionale, international
Călin Georgescu este un personaj despre care se știe minimul, exact atât cât trebuie. Restul…
În lipsa regretatului economist Ilie Șerbănescu (decedat în luna aprilie a acestui an) care ne…
Fără alte comentarii de prisos, prezint mesajul de campanie al candidatului Partidului Patrioții Poporului Român…
Iulian Ghițescu candidat la Camera Deputaților în circumscripția electorală nr. 23 Ialomița Partidul Patrioții Poporului…
N-are prea mult sens să detaliez aici de ce m-am răzgândit și am decis în…
Mântuire din necazuri, victorie și scăpare din mrejele dușmanului. Fie să fim demni purtători ai…
După ce citești articolul, vei știi să răspunzi la următoarele întrebări: Ce a fost și…
Fix în urmă cu 148 de ani, Mihai Eminescu în calitate de proaspăt colaborator al…