Recent, redacția siteului yogaesoteric – oficiosul MISA, publica un articol semnat de o ilustrã anonimã, pe nume Anca Munteanu (numele autoarei poate fi foarte bine un pseudonim), cu titlul “Tabãra de yoga de la Costinești vã așteaptã și anul acesta cu un program de excepție – Un articol destinat acelora care, din cauza taxelor mici de participare la evenimentele yoghine, scapã din vedere unele aspecte esențiale.” Articolul respectiv vine ca un rãspuns la reacția aproape unanimã a cursanților MISA fațã de mãrirea taxei de tabãrã de la Costinești. Un prim aspect ce trebuie remarcat este acela cã autorul articolului nu este Gregorian Bivolaru, mentorul MISA, sau vre-un membru al conducerii școlii (președinte, vice-președinte sau un organizator vizibil al taberei), ci o fãtucã de care n-a auit nimeni și care – chipurile, își dã cu pãrerea oficial, explicând de ce s-a fãcut taxa de tabãrã 7 milioane. Manevra aceasta aratã cã la acest moment conducerea școlii ezitã sã își asume pe fațã decizia triplãrii taxei pentru tabãra de la Costineti, preferând sã dea explicații prin interpuși – ca sã aibã loc de întors, în caz cã nu le iese manevra. Despre ce manevrã este vorba ? Dupã cum ați observat, toate articolele, textele și replicile MISA au un șablon dupã care sunt scrise. Se începe cu prezentarea unui exemplu dinafara școlii (de obicei negativ), dupã care se extrapoleazã și se prezintã de fapt subiectul ce interesa de la început, mãsura nepopularã luatã la MISA, de creștere a taxei (în cazul de fațã), astfel ca prin comparație, MISA sã iasã bine. Tehnica aceasta primitivã dã roade la oamenii lipsiți de discernãmânt și putere intelectualã, care nu sunt familiarizați cu instrumentele de lucru ale demonstrației logicii: compararea logicã a consecinþelor una cu alta,  Inferarea: inductivã (realizarea analizei faptelor) ºi deductivã (sinteza în vederea construirii concluziei), reducerea la absurd, etc. Pentru cel care folosește în mod uzual metodele logicii, maniera de prezentare a unui subiect este dezbrãcatã de haina metodologiei de prezentare, ce poate fi uneori înșelãtoare – în funcție de priceperea autorului,  și redusã doar la prezentarea faptelor, la mesajul informativ. Ori, în cazul articolului mai sus arãtat, autorul acestuia folosește în mod intenționat doar exemple din rândul pseudo-maeștrilor spirituali, de tip new-age, care au fãcut din predarea unor tehnici și metode așa-zis spirituale, un mod de a câștiga bani și faimã. Ar tebui deci sã ne întrebãm în primul rând, de ce înțelege MISA, care se considerã o școalã spiritualã autenticã, sã se compare la prețuri cu toți excrocii care aterizeazã în România pentru cursuri și prelegeri de câteva zile, pe care le vând pe bani mulți unor naivi cu bani, acea clasã de pseudo-intelectuali cãlduți cu pretenții de cãutãtori spirituali !? Conducând aceastã logicã pânã la finalitatea ei, ajungem la concluzia cã și MISA se considerã, implicit, tot o fãcãturã, ca și cei cu care se comparã ?! De ce nu a ales autoarea articolului respectiv sã compare MISA cu școli spirituale autentice care au desfãșurat și desfãșoarã în continuare tabere spirituale în România, cu este spre exemplu școala de yoga tibetanã a maestrului Chogyal Namkay Norbu !? Acesta vine în fiecare an în România și ține o tabãrã de yoga în stațiunea 23 August de pe litoral, unde participarea se face PE BAZÃ DE DONAȚIE BENEVOLÃ, fãrã a se impune o sumã fixã, dupã posibilitãțile fiecãrui participant ! Namky Norbu spune de altfel: “Din cele mai vechi timpuri și pânã în prezent, în ochii tuturor ființelor umane, a fost întotdeauna clar faptul cã a încerca sã dobândești bogãții lumești, putere, poziție socialã și așa mai departe, prin intermediul Dharmei, este un tip de comportament contrar Dharmei, în timp ce asumarea greutãților de tot felul și acțiunea perseverentã cât mai mult cu putințã de dragul Dharmei este tipul de comportament corespunzãtor Dharmei. Tocmi de aceea, este foarte ușor de înțeles faptul cã acã cineva, de dragul Dharmei, impune o taxã de înscriere pentru cei ce doresc sã primeascã Dharma, aceast lucru este contrar unui comportament corect. ………………………………….. Toți membrii comunitãții, atât ca grup cât și ca indivizi, vor face doar donații și daruri cãtre Maestru și cãtre Comunitate în acord cu dorința lor, și nici o taxã de înscriere nu va fi solicitatã.” În acest fel, nici un aspirant dornic sã primeascã Învãțãturile nu va fi condiționat de lipsa banilor în a primi aceste învãțãturi. Întorcându-ne la infamul și manipulatorul articol de pe Pravda Esoteric, se argumenteazã creșterea taxei prin faptul cã: –          oricum nu mai încãpeau toți participanții la tabãrã în cort (deci trebuie împuținați, nu, pe bazã de portofel. Cine are bani, participã. Cine nu, sã stea afarã, cu ochii în soare). –          E nevoie de bani pentru construirea unui amfiteatru. Faza cu construirea amfiteatrului se tot promite de vreo 10 ani, ca și autostrãzile de cãtre Guvernele României… –          Comparativ cu alte școli, se dau foarte multe și de toate (50 de ore cu GB – spre exemplu). Se uitã sã se aminteascã faptul cã NIMENI nu este plãtit pentru activitãțile din tabãrã (organizatori, echipa de ordine, conferențiari, cei ce conduc meditațiile, trupa de teatru, etc.) deci NU SUNT CHELTUIELI care sã justifice creșterea taxei fațã de ceilalți ani. –          Se vorbește despre mãrinimia organizatorilor, care dau 14 gratuitãți celor fãrã bani. Se uitã însã sã se vorbeascã despre faptul cã sunt în fiecare an SUTE sau chiar MII de cursanți MISA, din ashram sau dinafara ashramului care solicitã gratuitate, și primesc contra deptului de participare la tabãrã, obligația de a face parte din echipa de ordine sau din comandamentul taberei – adicã muncã voluntarã la schimb cu legitimația de tabãrã. –          Se vorbește (cu ciudã și invidie !) de cursanții care aruncã sute de euro pe cursuri organizate de alții și nu sunt în stare sã dea 7 milioane pentru tabãra de la Costinești, pe care nici nu o apreciazã la justa valoare pe motiv cã ar fi moca. Așa sã fie ?! Eu nu știu prea mulți yoghini de la MISA care sã fi participat la cursuri scumpe. Și dacã or fi câțiva, acesta era motiv sã îi jumuleascã de bani pe toți cursanții ? Au crescut cumva salariile în România și noi nu am aflat, sau conducerea MISA fugitã prin strãinãtãți de frica justiției române – și obișnuitã cu bunãstarea și puterea financiarã a occidentalilor, a uitat cât mai câștigã un român de condiție medie !? –          Și ultima și cea mai mare problemã: aveți bani de smartphone-uri, dar nu aveți bani de tabãrã, cursanți ipocriți ce sunteți ! Aici rãzbate vechea ciudã a cenzurii misane: smartphone = conectivitate = internet = informație = bloguri gen ex-misa sau rapcea.ro = trezirea la realitate. Deci, dacã vreți tabãrã, vindeți-vã telefoanele cu acces la internet, reveniți la telefoanele de un milion bucata, și aveți și bani de tabãrã ! Ar merita sã îi întrebați pe cei din conducerea MISA, gen Gregorian Bivolaru, surorile Ambãruș, Lãcãrmioara Visterneanu, Nicolae Catrina, Costicã Cojocaru și alții: când au muncit pe bani, undeva, ultima oarã !? Nu mã refer la muncã pentru MISA, la scris rahaturi sau plimbat vorba în calitate de șefi. Mã refer la muncã de-aia adevãratã, din care se presupune cã trebuie sã câștigați voi banii pe care sã-i economisiți, sã le plãtiți LOR  taxa de tabãrã. Vã spun eu: DE DINAINTE DE A SE ÎNFIINȚA MISA ! Cã dupã, n-au mai avut nevoie, cã le-ați plãtit voi case, apartamente, mașini, mâncare bunã, haine, vibratoare, medicamente, vacanțe, bani de buzunar, conturi grase în bãnci. Din taxele luate de la voi. Spor la economisit și plãtit taxa ! Mihai Rapcea]]>

CategoryCauze Naţionale
Write a comment:

Your email address will not be published.

© 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer