Comisia Europeana a lansat miercuri o consultare publica privind modul in care ar putea fi inlaturate barierele in calea platilor sigure cu cardul, prin internet si prin telefonia mobila, in conditiile in care modul in care europenii cumpara si platesc se afla intr-un proces radical de schimbare. Studii citate de Comisia Europeana indica posibilitatea ca valoarea platilor efectuate cu telefonul mobil in UE sa ajunga la 250 miliarde euro in 2014, in conditiile in care unul din trei europeni detine momentan un telefon mobil inteligent (smartphone) si se asteapta ca acest numar sa creasca si sa impulsioneze adoptia solutiilor de plata de pe telefon. Platile electronice sunt esentiale pentru toti consumatorii, fie in momentul achizitionarii unui produs la punctele de vanzare, fie atunci cand fac cumparaturi pe internet, sustine Comisia Europeana, care a adoptat si lansat in consultare publica, miercuri, un document (Carte Verde) prin care incearca analizarea obstacolelor care impiedica integrarea pietei europene in aceste tehnologii de plata. Datele CE la nivelul anului 2009 arata ca, pe intreg teritoriul UE, sunt in uzpeste 700 de milioane de carduri de plata, comertul electronic ofera oportunitati uriase, iar “numarul de telefoane inteligente creste intr-un ritm uluitor”. (vezi mai multe cifre aici). Aceasta Carte verde evalueaza peisajul actual al platilor cu cardul, prin internet si prin telefonia mobila in Europa, identifica discrepantele dintre situatia actuala si viziunea unei piete de plati integrate pe deplin si obstacolele care au creat aceste discrepante. Obiectivul Cartii verzi este de a lansa un proces de consultare generala cu partile interesate pentru a valida sau a contribui la analiza Comisiei, precum si de a identifica modalitatea optima pentru a imbunatati integrarea pietei. Principalele probleme identificate in Cartea verde se refera la:
- accesul si intrarea pe piata pentru furnizorii de servicii existenti si noi;
- siguranta platilor si protectia datelor;
- tarifarea transparenta si eficienta a serviciilor de plata;
- standardizarea tehnica;
- interoperabilitatea intre furnizorii de servicii.