Ultimele saptamani marcheaza inceputul tentativei lui Crin Antonescu de a-si subordona controlul serviciilor secrete romane, in ciuda pierderii referendumului declansat pentru demiterea lui Traian Basescu, infrangere acceptata, incepand de ieri, pana si de catre PSD. De altfel trebuie clar mentionat ca singurul castigator, precum si cel ce a determinat graba cu care s-a facut suspendarea presedintelui Traian Basescu, este tocmai Crin Antonescu. Ca urmare, marele pierzator al luptei politice este tot Crin Antonescu, si tot el, impreuna cu apropiatii si sfatuitorii sai politici, vor deconta aceasta infrangere.
Sa facem, in primul rand, o prezentare cronologica a evenimentelor din ultima perioada, evenimente ce culmineaza cu revocarea consilierilor prezidentiali legitimi si numirea unui grup puternic militarizat de consilieri prezidentiali interimari. (Ca o nota trista, ar trebui sa facem o comparatie intre discretia si demnitatea ce au caracterizat mandatul prezidential interimar al d-lui Nicolae Vacaroiu si mahalagismul ce insoteste activitatea lui Crin Antonescu.)
1. 20 martie 2009 – Crin Antonescu devine presedintele Partidului National Liberal – PNL. In primul rand al salii unde se tine Congresul PNL este filmat si fotografiat Dumitru “Dan” Samson, fiul generalului Corneliu Dobritoiu, prieten de familie cu Crin Antonescu. Tot Dan Samson il insoteste ca o umbra pe Crin Antonescu pe tot parcursul Congresului.
2. 6 martie 2010 – Crin Antonescu este reales presedinte al PNL, candidand contra lui Ludovic Orban. Din nou este vizibila prezenta familiei Dobritoiu in spatele lui Crin Antonescu, sprijinul acestora, logistic si financiar, fiind deja de notorietate publica. Corneliu Dobritoiu este inclus intre consilierii de taina din noua echipa cu care Crin Antonescu intentioneaza sa refaca PNL-ul dupa pierderea alegerilor prezidentiale din 2009, precum si dupa iesirea de la guvernare. Corneliu Dobritoiu este prezentat tuturor ca viitorul ministru al apararii nationale, in cazul in care Crin Antonescu devine Presedintele Romaniei.
3. 5 ianuarie 2011 – Crin Antonescu semneaza alianta dintre PNL si Partidul Conservator. Antenele lui Felix incep un sprijin puternic pentru Crin Antonescu si o mediatizare continua a acestuia, dar si a lui Corneliu Dobritoiu, pana atunci un general necunoscut opiniei publice.
4. 1 septembrie 2011 – Tribunalul Bucuresti admite inscrierea USL ca alianta politica, desi actele erau depuse inca din data de 8 martie 2011. Crin Antonescu il prezinta in continuare pe Corneliu Dobritoiu drept viitorul Minsitru al Apararii Nationale. PSD accepta tacit aceasta optiune iar Dobritoiu devine purtatorul de cuvant al USL in toate probleme ce tin de aparare si analiza strategica. Dobritoiu se implica puternic si in activitatea PNL, devenind rapid o figura respectata si ascultata, concomitent cu o mediatizare puternica pe canalele media controlate de USL.
5. februarie 2012 – Vizita in SUA a unei delegatii USL, condusa de Victor Ponta. Crin Antonescu nu a participat la vizita, mandatandu-l pe bunul sau prieten, Corneliu Dobritoiu, sa il reprezinte la intalnirile cu oficialii americani.
6. 8 mai 2012 – Guvernul Ponta este investit de catre Parlament. Corneliu Dobritoiu devine Ministrul Apararii Nationale, conform negocierilor din cadrul USL. Dupa prestatia lamentabila a lui Gabriel Oprea, Dobritoiu reprezinta o gura de oxigen pentru cadrele militare profesioanale. Drep dovada, in foarte scurt timp de la investitura, Corneliu Dobritoiu face publice numele celor ce au beneficiat ilegal de acordarea de grade militare in timpul ministeriatului lui Gabriel Oprea, desi mai mult de jumatate dintre acestia apartineau PNL sau PSD sau erau simpatizanti USL. Tot Corneliu Dobritoiu infiinteaza o Comisie de Ancheta in cadrul Ministerului Apararii Nationale, in vederea lamuririi situatie si repararii daunelor produse. Este primul semnal de corectitudine dat in interiorul MApN dupa multi ani de erori si derapaje. Ceea  ce se asteapta in continuare este si tragerea la raspundere a celor vinovati, prin deferirea lor justitiei pentru comiterea infractiunilor de abuz in serviciu, fals, uz de fals si nerepectarea regulamentelor militare. Tinand cont de numarul mare de ofiteri implicati volens-nolens in aceste infractiuni, precum si de complexitatea cauzei si de numarul mare de cazuri detectate, se promite un dosar favuros… sau poate, in dulcele stil dambovitean, inca un dosar ingropat.
7.  3 iulie 2012 – Crin Antonescu devine Presedintele Senatului, inlocuindu-l la limita legii pe Vasile Blaga si deschizand astfel calea suspendarii lui Traian Basescu si a interimatului sau la Presedentia Romaniei.
8. 6 iulie 2012 – Parlamentul Romaniei decide suspendarea Presedintelui Traian Basescu. Referendumul se va organiza in data de 29 iulie 2012. Crin Antonescu devine Presedinte Interimar al Romaniei.
9. 19 iulie 2012 – In calitate de presedinte interimar, prima miscare pe teritoriul serviciilor secrete este tentativa de inlocuire a generalului Marcel Opris din fruntea STS-ului, solicitand acest lucru intr-o sedinta a CSAT. Lipsa de cunostinte privind functionarea CSAT-ului fac imposibila dorinta lui Crin. Iar interviul din seara respectiva marcheaza prima gafa majora pe teritoriul sigurnatei nationale: Crin dezvaluie cum a votat Iulian Fota, desi, prin lege, sedintele CSAT sunt secrete. Incalcarea legii privind protectia informatiilor clasificate va fi insa doar prima eroare a lui Crin din lungul sir ce ii vor puncta scurta si intermediara cariera.
10. 27 iulie 2012 – Crin Antonescu face in mod public apologia “securistilor de buna credinta”, laudandu-l pe Dan Voiculescu si ridicandu-l de la statutul de informator la cel, mult mai valoros, de securist. Publicul tinta al discursului prezidentiabilului interimar? Fostii ofiteri de securitate, ce trebuie convinsi sa tradeze cauza lui Basescu si sa se alature noii puteri, precum si discipolii acestora ce ocupa diverse functii de comanda in sistemul national de aparare a tarii. Din pacate, un alt public tinta si anume reprezentantele diplomatice ale aliatilor vestici ai Romaniei, se grabesc sa transmita, siderati, catre cancelariile tarilor de origine, intentia lui Crin Antonescu, devenita publica, de reintoarcere spre “Muica Rusie” si valorile ei profund democratice dezvoltate in perioada sovietica.
9. 1 august 2012 – Cornel Dobritoiu il numeste in functia de Director General al DGIA pe fostul Procuror General al Romaniei, Ilie Botos. Potrivit Legii de organizare si functionare a MApN, numirea Directorului General al DGIA se face de catre Ministrul Apararii, cu aprobarea CSAT-ului. Cand s-a intrunit CSAT-ul pentru a aproba aceasta numire??? Din datele publice, aprobarea a fost data doar de catre Crin Antonescu, in calitatea sa de Presedinte interimar al Romaniei. Asistam oare la inca o incalcare grava a legilor din domeniul sigurantei nationale de catre Crin Antonescu?
10. 4 august 2012 – Crin Antonescu ataca public Serviciul de Informatii Externe – SIE, acuzandu-l ca se afla in spatele campaniei externe de atentionare a conducerii Romaniei cu privire la tampeniile facute cu ocazia suspendarii Presedintelui Traian Basescu. Substratul este clar: se doreste inlocuirea lui Teodor Melescanu cu un personaj supus mofturilor lui Crin. Sa nu uitam si de pozitia decenta in independenta sa a lui Teodor Melescanu, atunci cand a considerat ca pozitiile lui Crin Antonescu incalca regulile normale intr-o democratie, mai ales prin prisma liberalismului afisat si declarat.
11. 7 august 2012 – Numirea noilor consilieri prezidentiali interimari, generalul Vasile Enache ca sef al Cancelariei Prezidentiale si generalul Gheorghe Rotaru drept Consilier Prezidential pentru Securitate Nationala. Nu trebuie uitata duplicitatea lui Gheorghe Rotaru, considerat sursa principala a scaparii spre presa, in 2005, a documentului ce pare sa dovedeasca apartenenta la Securiate a lui Traian Basescu. Pe modelul dictaturilor sud-americane de trista amintire, Crin Antonescu declanseaza militarizarea sistemului de forta prezidential. Limbaj, atitudine, fapte, totul concura la construirea imaginii lui Crin de Novo Imperator. Spre norocul nostru, doar pana in septembrie. Spre ghinionul nostru, asemanarile cu Nero sunt tulburatoare, iar Romania risca sa aibe soarta Romei: incendiata, distrusa, parjolita, numai si numai pentru satisfacerea ambitiei si setei de putere ale unui singur frustrat.
12. Victor Ponta si PSD accepta informal pierderea referendumului de suspendare a Presedintelui Traian Basescu si inevitabila reintoarcere a acestuia la Cotroceni. Primele demisii de onoare, cele ale lui Ioan Rus si Victor Paul Dobre, cuplate cu acuzatiile la adresa lui Crin Antonescu, de incercare de influentare a deciziilor legale, dau ultima lovitura sperantelor de suspendare a lui Traian basescu. Disperatul de serviciu? Acelasi Crin Antonescu. Cu un discurs malign, o prezenta ignobila si strigate de lupta ce aduc aminte de Grivita Rosie a anilor ’33, Crin dovedeste ca nu stie sa piarda. Cariera lui politica se sfarseste in curand. Vinovatii principali? Pot fi identificate trei cauze principale: setea de putere personala, rezultand in comportamentul dictatorial ridicat la rang de principiu politic, aventurismul politic de care a dat dovada permanent, aventurism sprijinit doar pe un discurs abil, dar total lipsit de substanta, si slaba pregatire politica a principalilor sai sfatuitori (Corneliu Dobritoiu fiind inclus printre acestia).
Sa incercam si o scurta analiza a evenimentelor descrise mai sus. Tendinta generala si obiectivele urmarite de Crin Antonescu sunt clare: controlul total al serviciilor secrete romanesti, indiferent de costuri. Singurul serviciu secret ce a scapat de atacurile lui Crin este SRI. Dar nu trebuie uitate legaturile personale stranse intre Victor Ponta si George Maior, directorul SRI, legaturi ce nu ii permit momentan lui Crin sa declanseze atacuri si asupra SRI, cu toate ca il considera pe Florian Coldea unul dintre inamicii sai personali. Numirea lui Andrei Marga la Externe, numire catastrofica pentru diplomatia romaneasca, isi are o explicatie perfect logica daca este privita prin prisma intentiei de subordonare si a serviciului diplomatic integrat in MAE.
Actiunile lui Crin Antonescu in aceasta zona beneficiaza de o planificare ce lipseste cu desavarsire din zona politica in care activeaza. Ceea ce ne permite sa credem ca in spatele acestor actiuni se gasesc profesionisti din cadrul institutiilor de forta, in primul rand din MApN, coordonati probabil de catre Corneliu Dobritoiu. Planul sau merge ca pe roate iar perioada de respiro acordata de catre Curtea Constitutionala s-ar putea sa le ofere suficienta marja de manevra pentru atingerea obiectivelor fixate. Ce sa va intampla insa cu toti servitorii lui Crin odata cu intoarcerea la Cotroceni a lui Traian Basescu ? Interesanta perspectiva pentru noi, simpli spectatori. Daca nu au de unde sa ne dea paine, circ cu siguranta ne vor da…. :-))))
Ce ne poate oferi viitorul din punct de vedere al spectacolului politic? Devine evident ca tovarasul Crin Antonescu, chiar daca ar candida singur la Presedentia Romaniei, ar pierde. Prin erorile comise in mai putin de o luna, a reusit sa transforme capitatul de simpatie castigat de USL pe seama atitudinii profunde anti-Basescu a majoritatii populatiei Romaniei intr-o pierdere neta uriasa, pierdere electorala pe care USL-ul o va deconta sigur la toamna, in alegerile parlamentare. Ce optiuni au PNL-ul si PSD-ul in acest moment? Inlocuirea lui Crin si a echipei acestuia de la conducerea PNL devine o optiune din ce in ce mai atragatoare. Dar aceasta optiune deschide cutia Pandorei in ceea ce priveste impartirea functiilor supreme intre PSD si PNL. In plus, alianta PNL-PC va fi profund zdruncinata. Obsesia lui Dan Voiculescu de a-l suspenda pe Traian Basescu va fi folosita contra acestuia, mai mult ca sigur PC-ul fiind un perfect vinovat de serviciu pentru degringolada USL-ista din ultima luna.
In incheiere, nu avem voie sa uitam un lucru: Crin Antonescu a devenit Presedintele Romaniei – adevarat ca interimar – fiind votat de numai 8000 de romani si plecand din postura de chiulangiu-sef al Senatului Romaniei. Si tocmai el isi permite sa vorbeasca de legitimitate si doreste sa isi subordoneze serviciile secrete. Daca nu ar fi de o sfasietoare tristete, chiar ca ar fi de ras.
]]>

CategoryCauze Naţionale
Write a comment:

Your email address will not be published.

© 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer