http://rapcea.ro/2011/07/despre-adevaratele-pericole-i-incercari-pe-calea-practicilor-spirituale/#comment-22686 @krm spunea: “Am primit urmatoarea scrisoare si am fost rugat sa o fac cunoscuta tuturor!” Scrisoare deschisa catre toti cei care mi-au fost colegi! Am participat la cursurile MISA inca de la inceput. Am plecat din MISA cu cativa ani in urma. Am participat la aproape tot ceea ce se face in MISA (exceptie fiind activitatile colaterale, de genul video chat, masaj senzual, filme, ritualuri, etc.). Primele mele experiente meditative profunde le-am avut dupa ce am ajuns in MISA, asadar am ajuns treptat sa consider faptul ca Gregorian Bivolaru este un profesor de yoga foarte bun. Apoi, treptat, am ajuns sa-l privesc ca pe un Guru. Am facut si instructorat la Misa, timp de mai multi ani. Am o practica spirituala constanta, zilnica, practica care produce in mine transformari spirituale, vizibile chiar si pentru cei din jurul meu. Practic cu consecventa principiile pe care mi le-am insusit practicand yoga (yama si niyama). Nu mint, nu fur, nu profit de altii, practic brahmacharya (in varianta continentei sexuale), fac eforturi sa ajung cat mai “aproape” de Dumnezeu, etc. etc. M-am bucurat in fiecare an de experientele spirituale pe care le-am trait in cele doua tabere yoghine, Herculane si Costinesti. In concluzie, sunt asemenea multor oameni din MISA. In ultimii ani, am aflat cu totii multe lucruri ascunse (si, cred eu, “murdare”) despre Gregorian Bivolaru si ceilalti din conducerea MISA: filme pornografice, baruri de striptease, vanzarea filmelor care se fac la concursurile ?miss shakti?, trimiterea fetelor in Japonia etc. etc. Totusi, nu despre cele de mai sus vreau sa vorbesc. Toate cele enumerate mai sus (nu ne ating pe noi) nu va ating pe voi, cei care sunteti asemenea mie, dar care inca mai sunteti in MISA. Pentru ca noi nu am fost niciodata “aproape” de toate aceste lucruri urate. Poate ca par niste lucruri chiar josnice, dar nu am fost, nu suntem si nu vom fi niciodata implicati in asa ceva, astfel ca nu putem sa fim niciodata siguri daca ele sunt chiar asa cum le-am aflat. M-am hotarat sa va scriu aceasta scrisoare, pentru a vorbi despre alte lucruri, (dintr-un anumit punct de vedere) mult mai importante! Anii din urma m-au ajutat sa “descopar” un adevar fundamental despre MISA, care stiu ca va intereseaza foarte mult, pentru ca este legat de exact ceea ce ne-a adus impreuna in MISA: practica spirituala! Vreau sa va vorbesc despre acest adevar, pentru a compensa cumva perioada de instructorat, dar si pentru ca stiu ca in MISA sunt inca unii cautatori spirituali, care pot avea astfel sansa de a recupera intr-o anumita masura timpul, care altfel va fi pierdut. Acest adevar este simplu si se formuleaza astfel: practica spirituala, pe care am invatat-o in MISA, nu este o practica menita sa te faca sa evoluezi in mod constant, catre nivele spirituale din ce in ce mai inalte! Prin intermediul ei poti experimenta diverse lucruri (in functie de aspiratia spirituala pe care o ai!), dar ea nu a fost “construita” pentru a te conduce catre desavarsirea spirituala. Cand am descoperit acest adevar, dupa atatia ani petrecuti in MISA, dupa atatea experiente spirituale autentice, dupa atatea stari profund spirituale traite alaturi de voi, am trait cel mai mare soc din viata mea. Aceasta pentru ca, indiferent de faptul ca aflam diverse lucrurile reprobabile despre Gregorian Bivolaru, aveam convingerea faptului ca practica mea spirituala ma va salva, ma va duce macar pana in punctul in care sa ating starea de pregatire, necesara pentru a gasi un Guru autentic. Mi-a fost foarte greu sa accept acest adevar, o data ce l-am avut in fata. Si aceasta deoarece acceptarea acestui adevar nu a presupus negarea a tot ceea ce am experimentat din punct de vedere spiritual si care are ca fundament practica spirituala invatata de la Gregorian Bivolaru (cursurile si vacantele organizate de MISA). Ar fi fost usor, daca as fi aruncat totul la cos si as fi luat-o de la capat. Dar nu acesta era adevarul. A trebuit sa recunosc faptul ca, desi ceea ce am experimentat prin practica mea spirituala a fost si este ceva real, pentru ca a aparut dintr-o aspiratie spirituala sincera, totusi practicii mele spirituale ii lipsea ceea ce toate traditiile spun ca ai nevoie pentru a evolua in mod decisiv: o linie (scoala, cale) spirituala autentica. O scoala (linie, cale) spirituala initiata de un adevarat maestru spiritual face ca instrumentele spirituale pe care le folosesti si experientele spirituale pe care le ai sa fie integrate intr-un “tot” unitar, menit sa te impinga din ce in ce mai sus. Lipsa unui sistem spiritual autentic face ca, chiar si atunci cand prin practica spirituala ajungi sa ating in mod curent chiar si stari de samadhi, acestor reusite sa le lipsesca acea coeziune divina, care sa le faca sa lucreze impreuna, pentru elevarea constiintei aspirantului. Adevarul despre care va vorbesc a mai avut asupra mea si un alt efect insemnat: m-am intrebat daca nu cumva, printre cele pe care le practicam, nu existau si tehnici fie gresite, fie haotice, fie lipsite de eficienta spirituala? Aceasta si ca urmare a faptului ca am constientizat in mod clar ca, in ciuda faptului ca aveam acces la experiente spirituale profunde, acestora le lipsea aceea coeziune sistemica, care sa le da ?puterea? de a transforma in mod profund si ireversibil aspirantul spiritual. Asa ca, in ultimii ani, am inceput sa studiez in profunzime yoga (asa cum este predata in literatura si pe liniile autentic yoghine). Am ajuns sa inteleg ca multe dintre cele invatate la MISA sunt predate de Gregorian Bivolaru cu modificari care se potrivesc motivatiilor lui personale. Asa ca, multe au fost predate gresit, ori intr-un mod haotic, ori au fost predate numai pentru ca se potriveau intereselor lui. Dupa ce am reusit sa elimin din practica mea tot ceea ce am aflat ca este gresit, haotic, ori ineficient, au urmat cativa ani de zile in care, practicand yoga traditionala, asa cum este ea predata in lucrarile si pe liniile traditionale, am atins un nivel suficient de inalt pentru a-mi intalni adevaratul Guru. Si nu vorbesc de un asa-zis guru, ci de un guru autentic, recunoscut de ceilalti gurusi autentici. Am descoperit prin propria experienta faptul ca lipsa de eficienta spirituala in MISA nu se datoreaza lipsei de practica, faptului ca nu se citesc cursurile, ori prostiei cursantilor (asa cum acuza Gregorian Bivolaru!), ci mai ales faptului ca “sistemul” MISA este o adunatura eclectica de diverse tehnici yoghine, cvasi-yoghine si ne-yoghine, lipsite de aceea coerenta spirituala specifica tuturor Cailor Spirituale. In plus, multe dintre ele sunt “alterate” de “filtrul” prin care ele au ajuns la noi. M-am gandit ca este important sa vi-o spun! Inchei aceasta scrisoare cu un sfat pentru toti cei din MISA, care au o aspiratie spirituala sincera si care sunt interesati de yoga autentica: trebuie sa faceti efortul de a va analiza practica spirituala zilnica si sa eliminati tot ceea ce nu tine de o linie spirituala deja verificata. Fara acest efort esential, veti ajunge sa realizati faptul ca pierdeti un timp pretios, practicand tot felul de chestii care nu duc nicaieri. Post-Scriptum: Inca ceva: starile inalte si experientele spirituale nu apar numai celor care sunt pe o cale spirituala, ci tuturor celor care, prin aspiratia spirituala pe care o au, ajung sa ?strapunga? lumea obisnuita in care traiesc. Ele sunt menite sa ofere o perspectiva mai larga asupra universului. Ele sunt menite sa motiveze cautarea unei cai spirituale, care sa te elibereze de legaturile aducatoare de suferinte. Daca esti intr-o biserica si ajungi sa simti Prezenta Divina, este un motiv de tristete sa ramai mereu in acea biserica si sa nu mai vrei sa iesi din ea. Faptul ca in MISA am avut (sau avem!) experienþe spirituale autentice, nu implica obligatoriu ca am intalnit un sistem si un Guru autentic. Din pacate!]]>

Write a comment:

Your email address will not be published.

© 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer