yama și nyama. Eram rugați ca, cei ce am trãit experiențe spirituale deosebite pe parcursul anilor de practicã, referitoare la punerea în aplicare și respectarea regulilor de yama și nyama, sã trimitem pe o anumitã adresã de mail relatãrile noastre, ce vor constitui materialul viitor al unei cãrți pe aceastã temã. Am fost ”atins” de acest anunț, cugetând în sinea mea despre ce fel de exemple și relatãri am putea eu și colegii mei sã trimitem. Și mi-au venit în minte exemple plãcute și mai puțin plãcute pe tema conditei morale la yoghinii din școala noasrã de yoga. Mi-am amintit cum, în anul 3 de yoga, în decembrie, în preajma Crãciunului, am plecat acasã doar în pulover, pentru cã geaca îmi dispãruse din vestiar. Altã datã mi-au dispãrut pantofii, și am fost nevoit sã cer niște pantofi cu împrumut de la un coleg din ashram. Mi-am amintit de mormanul imens de minciunele, minciuni sau mega-minciuni și auto-minciuni, pe care memoria mea le-a stocat de-a lungul a 20 de ani de yoga la MISA, ce contraveneau cu spiritul regulilor morale învãțate în anul 1 de curs. De la minciunile lui Grieg, trecând prin minciunile instructorilor și pânã la minciunile cursanților. Oameni care se mințeau pe ei înșiși și care îi mințeau și îi mint pe ceilalți. Uneori, cu intenții bune. Acum, supun atenției voastre, în spirit de dreptate, urmãtorul aspect. Am aflat din comentariile voastre, ale cititorilor, cã blogurile ex-misa nu mai pot fi accesate. În urmã cu 3 zile mã aflam în biroul Asociației Victimelor Mineriadelor de pe str. Batiștei, în compania unei cãni de ceai cald, servite cu prietenie de președintele asociației, dl. Ene Viorel. Discutam despre diverse chestiuni organizatorice referitoare la activitatea din viitorul apropiat al ONG-urilor în care avem reprezentare, când pe ușã a intrat un cunoscut al d-lui Ene, care a intrat și el în discuția noastrã. Nu știu cum a venit vorba, dar el recunoscându-mã ca practicant yoga la MISA, mi-a fãcut cu ochiul și mi-a spus cã cineva de la noi (de la MISA) s-a arãtat dispus sã îi plãteascã 5000 de euro pentru a face indisponibile cele douã site-uri ex-misa. Șocat, eu l-am întrebat cine l-a contactat de la MISA, la care el mi-a raspuns cã nu cunoaște numele persoanei și cã i s-a fãcut oferta printr-un intermediar, dar cã poate afla numele ”ofertantului”. Mi-a mai spus cã suma respectivã i s-a pãrut prea mare, cã s-a temut sã nu fie vre-o provocare din partea poliției, pentru cã de obicei suma care se plãtește pentru a ”hakeri” un site este de maxim 1000 de euro. Am luat cu titlu de informare ce mi-a spus persoana respectivã și am trecut la alte subiecte. Mi s-a pãrut totuși ciudat faptul cã cineva de la MISA ar dori sã închidã prin mijloace nelegale un alt site, în condițiile în care dreptul la opinie și libertatea de exprimare sunt garantate de Constituția României. Ce anume de pe site-ul ex-misa a deranjat așa de tare încât sã fie oferitã o asemenea recompensã pentru ”amuțirea” acelei ”guri de iad” cum numea Gregorian Bivolaru site-urile ex-misa într-unul din mesajele cãtre cursanți (avertizându-ne sã nu cãdem în capcana de a accesa acel site plin de informații rãuvoitoare…) ?! Dacã pe Adrian Nãstase s-a ”meditat” pentru a fi ”scos din sfera vieții politice”, dacã pentru unii instructori MISA s-au organizat ”referendumuri” și rugãciuni colective pentru ca Dumnezeu sã le retragã acestora susținerea ocultã, CE MAI URMEAZÃ ?! Chiar s-a ajuns în halul de a se plãti infractori care sã atace ”dușmanii” MISA-ei sau ai lui Gregorian Bivolaru, desființându-le site-urile !? Pãi atunci e de așteptat sã fie angajați eventual și bãtãuși care sã ”reducã la tãcere” și pe cei incomozi și cu gura mare… ca mine. Pânã acum, aveam rezerve în a crede cã site-ul meu sau eu personal am fost în atenția unor rãuvoitori de la MISA, sau plãtiți din aceastã direcție, pentru a mã intimida. Aveam suficienți dușmani încât sã existe o oarecare incertitudine. Acum însã, îmi pun problema cã ex-misa nu trateazã decât un singur subiect și nu are decât un singur adversal, dintr-o singurã direcție. Unde mai sunt atunci atât de lãudatele reguli de conduitã moralã yoghine !? În nici un caz în rândurile factorilor de decizie de la MISA !!! Revenind la subiectul cãrții, cred cã dacã se dorește scrierea unei cãrți la MISA pe tema respectãrii regulilor de conduitã moralã, aceastã carte ar trebui sã aibã mai multe zeci de volume. Iar primele 100 de volume sã conținã numai transcrierea relatãrilor ”confesorale” a capilor, a liderilor acestei școli, care sã își recunoascã plini de umilințã greșelile și încãlcãrile repetate ale regulilor morale. Începând cu Gregorian Bivolaru. Chiar dacã un atare gest îi va ”umaniza”, le va știrbi din aura de ”divinitate” cu care s-au învãluit, chiar dacã îi va da jos de pe piedestalul pe care sunt cocoțați – în ochii celorlalți cursanți yoga. Și doar ultimul volum sã fie cu relatãri de ”mari realizãri spirituale” și fenomene paranormale izvorâte din respectarea adevãrului, abstinențã și continențã, mulțumirea fațã de Dumnezeu, non-furt, non-posesivitate, purificare, studiu, austeritate și adorarea lui Dumnezeu. Altfel, acest gen de publicisticã nu va reprezenta în ochii oamenilor decât o manevrã abilã din partea celor ce se știu cu musca pe cãciulã, cãci știți cum e la români: hoțul strigã hoțul, cel imoral îți dã lecții de moralitate, iar infractorul își dã în judecatã (sau face plângere) împotriva victimei, preventiv.]]>

CategoryCauze Naţionale
Write a comment:

Your email address will not be published.

© 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer