Khenpo Karma Wangyel revine în luna octombrie în România. În continuarea prezentării din luna mai a acestui an, el va susține o sesiune de învățături în perioada 18-20 octombrie 2024 în București având ca subiect practicile preliminarii (ngondro), compasiunea și meditația.
Mai multe despre prima vizită a lui Khenpo în România puteți citi aici: https://gardenofmaitreya.com/2024/06/09/a-touch-of-grace/
Ngondro înseamnă „ceea ce merge înainte”. Cu alte cuvinte, este chiar primul pas. Se mai numește și practica fundamentală și este un manual de practică structurat conceput pentru a genera mintea renunțării, a purifica karma negativă și a acumula merit pentru a ne putea actualiza potențialul sau a realiza adevărata noastră natură ca Buddha. Practica Ngondro este împărțită în două părți. Partea exterioară constă în reflectarea asupra celor patru gânduri care vă îndepărtează mintea de samsara, în timp ce Partea internă în tradiția Vajrayana Dzogchen prezintă călătoria propriu-zisă, începând cu Refugiul, urmată succesiv de practicile Bodhicitta, Vajrasattava, Mandala și practicile Guru Yoga.
Khenpo Karma Wangyel este un exponent al budhismului din Bhutan iar învățăturile sale sunt din perspectiva liniei Pema Lingpa, păstrătoarea învățăturilor liniei Nyingma din Buthan.
În tibetană, cuvântul pentru compasiune este nying-je (Tib. snying rje), care înseamnă literalmente inimă nobilă. Compasiunea este cea mai demnă, nobilă și profundă comoară a inimii noastre, intenția finală care face posibilă iluminarea și eliberarea pentru binele tuturor ființelor simțitoare.
Bhutanul este un izolat regat himalayan în care oamenii și-au păstrat încă puritatea și credințele datorită unui contact redus cu civilizația occidentală. Denumit și Regatul Fericirii, Bhutanul este considerat țara cu cei mai fericiți oameni.
Învățăturile vor fi prezentate în limba tibetană și va fi asigurată traducerea în limba engleză. Dacă există persoane care doresc traducerea în limba română, aceasta poate fi asigurată la cerere.
Locația:
Sambodhi Studio, str. Popa Rusu nr. 16A, București.
Program:
Vineri 18 octombrie: 14.00-17.30
Sâmbătă 19 octombrie: 14.00 – 17.30
Duminică 20 octombrie: 14.00 – 21.00
Participanții pot face o mică donație benevolă către profesor.
Înscrierile se pot realiza prin email la adresa citizenk2014@gmail.com sau telefonic la nr. 0727673376 sau 0727848430 în limita locurilor disponibile oferite de spațiul dedicat evenimentului.
Khenpo Karma Wangyel returns in October to Romania. In continuation of the presentation from May of this year, he will hold a session of teachings between October 18-20, 2024 in Bucharest with the subject of practical preliminaries (ngondro), compassion and meditation.
You can read more about Khenpo’s first visit to Romania here: https://gardenofmaitreya.com/2024/06/09/a-touch-of-grace/
Ngondro means “that which goes forward”. In other words, it is the very first step. Also called foundational practice, it is a structured practice manual designed to generate the mind of renunciation, purify negative karma, and accumulate merit so that we cannot actualize our potential or realize our true Buddha nature. Ngondro practice is divided into two parts. The outer part consists of reflecting on the four thoughts that take your mind away from samsara, while the inner part in the Vajrayana Dzogchen tradition presents the request itself, the Refuge project, followed successively by Bodhicitta, Vajrasattava, Mandala and Guru Yoga practices.
Khenpo Karma Wangyel is an exponent of Bhutanese Buddhism and his teachings are from the perspective of the Pema Lingpa lineage, the keeper of the teachings of the Nyingma lineage in Bhutan.
In Tibetan, the word for compassion is nying-je (Tib. snying rje), which literally means noble heart. Compassion is the most dignified, noble, and profound love of our hearts, the ultimate intention that makes possible enlightenment and liberation for the good of all sentient beings.
Bhutan is an isolated Himalayan kingdom where the people have still kept their purity and faith due to little contact with Western civilization. Also called the Kingdom of Happiness, Bhutan is considered the country with the happiest people.
The teachings will be presented in Tibetan and English translation will be provided. If there are people who want the translation into Romanian, it can be provided upon request.
Location:
Sambodhi Studio, Popa Rusu str. no. 16A, Bucharest.
Program:
Friday 18 October: 14.00-17.30
Saturday 19 October: 14.00 – 17.30
Sunday October 20: 14.00 – 21.00
Participants can make a small voluntary donation to the teacher.
Registration can be done by email at citizenk2014@gmail.com or by phone at no. 0727673376 or 0727848430 within the limit of available seats offered by the space dedicated to the event.
-
Daca omul nu are liber arbitru atunci cum poate fi el responsabil pentru actiunile sale, cum poate el acumula karma?
-
Daca Rapcea nu raspunde la telefon cand e apelat, cum poate fi el avocat. Poate doar in mintea lui era. De se da si propaga despre sine o imagine mare si lipsita de substanta. S-o fi eliberat, mai stii …?
Sa-l ia … pe asa zisul karma yoghin! I’m done cu prostitutia cu Rapcea. Viata e scurta, merita traita cu sens si in valoare.Doamnelor, respectati-va! Nimeni altcineva nu o va face.
Cand viata iti da lamai, faci … desigur, limonada. Stie si un copil de clasa a 7-a. -
Omul nu are liber arbitru, pentru că mintea lui este condiționată, adică, o putem asemăna cu un râu care este obligat să curgă numai prin albia lui.
Omul nu este responsabil pentru acțiunile lui, pentru că nu le face conștient (iartă-i, Doamne, că nu știu ce fac), dar suportă consecințele lor. Karma este legea acțiunii și reacțiunii (după faptă, și răsplată).
Întrebarea care trebuie pusă este cum să dobândești liber arbitru, adică cum să-ți decondiționezi mintea.-
Cum poate un om sa devina constient si sa isi deconditioneze mintea?
-
Va construiti ciacre decomandate cat mai aveti timp.
Adica va lasati un hol lung pe care sa alerge kundalini in voie iar fiecare ciacra are intrare separata de pe hol.
htt ps://www.youtube.com/watch?v=kORRidv-p0Y
htt ps://www.youtube.com/watch?v=4p2fprc8-F0Mai mult, va trebuie ‘vajra and bell’ si nu numai, dar sa mai si practicati.
Iisus stie despre chestia cu ‘vajra and bell’. Cand practicati, atunci este si el de fata.Analogia este cu avionul cu motor. Fara motoare, un avion nu are cum zbura.
Fara sadhana, n-aveti salvare. Valabil si pentru mine! -
Omul poate deveni conștient dacă lasă Spiritul/Dumnezeu/Creatorul, sau cum vrei să-l numești, să pătrundă în mintea lui și să-i dizolve condiționările. Doar omul lipsit de condiționări are liber arbitru.
Cum putem face asta: după cum spunea Buddha, să fim atenți la respirație. Sau cum spunea Gurjiev, să ne aducem atenția în inimă și să acționăm în felul acesta. Sau să fim total atenți la acțiunea pe care o facem acum. Sau când avem timp, să observăm pur și simplu liniștea, să fim atenți la ea. Când suntem atenți, suntem prezenți. Conștiența fără gânduri = meditație, rugăciune, prezență.
Aceste „tehnici” ne aduc în momentul prezent, adică ne aduc la o stare a minții în care suntem conștienți, dar nu gândim (dar putem să gândim dacă e nevoie, gândirea nu dispare, ci devine mai puternică).
Prin omul conștient acționează Spiritul. Prin omul inconștient (care crede că gândurile lui sunt adevărul), acționează mintea. Omul nu e mintea lui. Omul e spirit. -
Cel mai simplu e sa se inscrie la SNSPA.
Sau ca Marcel Ciolacu la Academia SRI. -
@Grigore:
Daca totusi vrei sa iei in considerare dumnezeirea, e necesar sa admiti ceea ce scrie in Biblie fara a veni cu interpretari si adaugiri proprii.
Ingerii sunt descrisi in cap. Ezekiel ca avand roti mari inrosite pline, de ochi. Aceste roti nu reprezinta curgerea timpului pentru ca elementul esential este de adorare al dumnezeirii. Acesta este scopul creatiei lor si nu pentru a da o explicatie universului fizic. Tine de cosmogonia crestina, de credinta crestina, si nu de cea stiintifica.
Sunt 2 lucruri diferite care nu trebuie amestecate.Astfel rotile ingerilor “simbolizează dinamismul, omniprezența și omnisciența divinității, reprezentând mișcarea eternă și capacitatea divinității de a vedea totul”.
Ingerii nu sunt dedicati omului sa-i serveasca omului, ci sunt ai dumnezeirii.Universul credintei are elemente specifice care nu se indoaie pentru a se alinia celor stiintifice.
De altfel daca omiti dumnezeirea, la ce bun atunci sa vorbesti de liber arbitru? Ti l-ai atribuit singur deja pentru ca nu ai in vedere dumnezeirea. Este voia ta ceea ce faci.
Daca vezi aceste roti ca fiind curgerea timpului, esti in situatia de spalat pe creier de Bivolaru, ceea ce n-ar fi o noutate pentru ceilalti.Sa admitem ca totusi vrei sa intri in universul credintei! Pentru aceasta mergi la biserica sa te spovedesti, sa “iti usurezi sufletul” de pacate. Poti eventual intreba duhovnicul cum ai putea sa ai o relatie cu Dumnezeu. Acesta iti va da lamuriri.
Daca vrei liber arbitru, trebuie sa stii care este vointa lui Dumnezeu si sa tii cont de ea…De fapt cu liberul arbitru nu prea ai ce face.
Inseamna ca inca nu ti-ai gasit stapanul. Eu de exemplu cand spun ca maestrul e Iisus, inteleg ca urmez in invataturile sale pe cat pot si fac pe cat posibil ceea ce se asteapta de la mine eu gandind ca primesc rasplata pentru serviciul meu.
Astfel in exterior unora le pot aparea ca fiind nervoasa, dar in interior sa fiu calma si culeasa.Liberul arbitru al celui cu rotile timpului nu l-a dus la nimic deosebit. A procedat dupa capul lui si a ales actiune ce a ales. Daca teoretic Dumnezeu acorda liberul arbitru, aceasta inseamna ca macar am libertate in calitate de crestin de a ma distanta de interpretari care nu rimeaza cu cantecul meu interior numit vibratie. Se poate sa fie puritatea mea interioara in dezacord cu astfel de atribuiri si etichetari mai degraba specifice unui ateu.
Astfel este karma sa adica actiunea decisa in prealabil de a suprima liberul arbitru al cititorului deoarece a deschis gurita sa vorbeasca prostioare fara sa ceara o a doua opinie. Va avea roadele pe care le merita.
Si eu am aceasta infatuare ca fiind Sagetator consider ca afectez cel mai putin in mod negativ pe ceilalti comparativ cu alte semne. De altfel mie nu ar trebui sa mi se aplice nici un fel de religie. Dar cumva reusesc sa enervez pe indeajuns de multe persoane incat sa li se ridice tensiunea cand eu vorbesc. De furie ca le provoc desi in mica masura convingerile, simt aceasta pornire de a vrea sa ma elimine, de a se descarca de nervi, de o agitatie ce le produc.
Deriva din impulsul meu de libertate ca ei ajung sa creada ca se identifica cu mine si cumva m-ar putea controla si ca m-as manifesta conform asteptarilor lor.
In momentul in care am facut o miscare sau am spus ceva, deja li se urca sangele la cap de furie.
Desi cunosc ca e gresit, din atasamentele pe care le au, din conditionarile lor interioare, sar sa ma ia la 3- pazeste desi poate cu sinceritate m-am exprimat.La drept vorbind nu stiu ce inseamna liber arbitru. N-am studiat teologie.
-
-
-
-
Rapcica, iti stateau rau in buzunar 200 de lei. Sau ma rog, probabil onorariile tale sunt prea mari ca sa te mai uiti la 200 lei amarati.
Nu mai e ce discuta. Scoate-ti numarul de pe net la care spui ca poti fi gasit! Esti fake advertising, si nu existi pentru ca esti prea las ca sa existi. -
Am visat pe Lalao. Eram printre misani. Ea și încă vreo câțiva alți misani erau îmbrăcați în alb, se îndreptau spre o acțiune MISA.
Ce semnificatie are visul, nu știu. Probabil ca e un ajutor de dincolo pentru cacanaria oferită de Rapcea. Altfel nu am cum să interpretez aceasta. -
La curs mor oamenii neimpartasiti, nespovediți. E greu să faci ceva după. De aceea te caută sau caută la MISA dezlegare. Cum să le dai dezlegare?
E simplu să zici eu te iert, dar iertarea nu vine de la om, ci de la Dumnezeu.
Cred ca acela care își zice Dumnezeu e bântuit de cei care au fost. Problema e de cerințe ca tehnica poți să ai cata vrei. Atât timp cat ești ilegitim, nu poți fi preot adică nu exista șanse să curgă harul prin tine.
Vor trebui atunci aceste năluciri ale minții mele să se mulțumească cu cat de prost am făcut citirea din textele pe care le-am avut și eu.
Înseamnă ca eu le sunt și Buddha și Sangha. Iar ei nu asculta. Nu am ce le face. Vor aluneca d-incoace încolo. -
Oricat ti-ar sari punctele de control in sus, in pașaport asa scrie.
Asta trebuia sa se si intample cand il protejezi pe Stoian babacu’ trage din tabacu’. Pierzi la schimb mii de porumbei nevinovati.“Mihai Stoian only has a formal title of senior teacher, because he coordinates the training programs of the ATMAN instructors, who get their instructor certificate from him, but Stoian himself is still a student of MISA.”
exmisa – “Are ATMAN and MISA independent? Come on!”
Lasand la o parte interventiile si modificarile suferite instant prin care il scoti de dizident si puscarias de-al lui Ceausescu pe babac, asta e elocventa lui Advaita de la taica-sau mostenita si observata de tine!
De altfel pare ca ti-a lasat plodul in grija sa te uiti dupa el.
Adica din atasament s-a zis cu independenta ta. Iar gresala in lant se numeste.
Nu e nici-o diferenta intre tine si Mihai Stoian pe care il infierezi.
Hai pa, admin de pe exmisa! -
L’amour est un oiseau rebelle
Que nul ne peut apprivoiser
Et c’est bien en vain qu’on l’appelle
S’il lui convient de refuserRien n’y fait, menace ou prière
L’un parle bien, l’autre se tait
Et c’est l’autre que je préfère
Il n’a rien dit, mais il me plaitL’amour! L’amour! L’amour! L’amour!
Am v💗tat cu femeia.
Sefu a votat si el cu copiuta mea in limba romana. Tot cu femeia!Trag acum un raget sa ma auda pana in Bucuresti.
Florinitzaaaaa! Fata am votat! Cu inima, cu ce altceva? 🤗 -
In “Ciudata viața a lui Ivan Osokin” când protagonistul își dă seama că își amintește că și-a mai trăit viața înainte, decide să încerce să o schimbe.
Dar descoperă că, deoarece alegerile umane tind să fie mecanice, schimbarea rezultatului acțiunilor cuiva este extrem de dificilă.
El își dă seama că, fără a ajutor pentru a întrerupe comportamentul său mecanic, poate fi sortit să repete aceleași greșeli pentru totdeauna.