Postez sub acest titlu câteva idei, frânturi din mesajul primit de la un prieten. O micã secvențã, o radiografie de o clipã a comerțului ”românesc”, plin de ”oferte” și ”promoții” tentante. Soția mea a primit vineri un apel de la serviciul clienți cosmote. O domnișoarã i-a adus la cunoștiințã cã abonamentul încheiat cu contract pe o duratã de 2 ani este pe cale sã îi expire, iar cosmote ar fi încântat sã îi ofere o prelungire a abonamentului, cu o promoție pe mãsura fidelitãții de vechi client, anume un vaucer de 130 euro pentru achiziționarea unui produs din magazinele partenere cosmote (Germanos sau Internity). Soția mea n-a închis un ochi toatã noaptea cu gândul la noul telefon pe care urma sã și-l cumpere a doua zi, cu vaucerul cosmote. Intrasem pe net și gãsisem la magazinele internity o mega-ofertã, telefoane reduse la 80% din preț, conform catalogului alãturat. Fericiți de asemenea noroc nesperat, am pus benzinã la mașinã, hotãrâți sã batem tot Bucureștiul, pânã vom gãsi magazinul internity care sã aibã ”în limita stocului disponibil” oferta promisã. Ne-am oprit la magazinul internity din Orhideea, unde am întrebat mai întâi de un Nokia N96 redus de la 1962 lei la 699 lei (taman cât vauceru nostru, plus acolo, de-o bere). Am cerut telefonul, la care vânzãtorul, ne-a rãspuns plictisit cã nu mai au. Am cerut un Sony Ericsson, dar nici acela un se mai afla pe stoc. Am întrebat atunci ce telefon din cele aflate la reducerea de 80% se mai aflã pe stoc. Rãspunsul nãucitor a fost ”NICI UNUL.” Simțindu-ne ”trãdați în dragostea” noastrã de chilipiruri tehnologice, am întrebat dacã poate intra de pe computer pe fișierul de stocuri de la rețeaua de magazine internity din București, pentru a ne spune la ce magazine se mai gãsesc telefoanele din promoție. Rãspunsul a venit prompt: ”He he, credeți cã sunteți primii care întrebați !? LA NICI UN MAGAZIN”. Apoi, ne-a explicat cã oferta a fost valabilã ”în limita stocului disponibil”, adicã uneori au avut doar un singur telefon la promoție (sau nici unul). Ne-am mai fâțâit un pic prin magazin, dezamãgiți ca niște copii cãrora li s-au furat cadourile de Crãciun, dar nu am putut identifica nici un telefon de care sã ne putem apropia cu umilul nostru buget de familie, și așa subțiat de sãrbãtorile noului an. În schimb, am vãzut un alt cuplu care veniserã pentru aceeași ofertã și care, din lipsã de altceva, au cumpãrat o pocnitoare de telefon, doar ca sã nu plece cu mâna goalã. Atunci am înțeles de ce se spune cã ”reclama este sufletul comerțului”. Dupã mega-vânzãrile din decembrie, când au rãmas cu rafturile goale, oamenii nu am mai refãcut stocurile, ci doar au primenit reclama. Nu conteazã cã e un pic mincinoasã și cã nu mai au nici un telefon din ofertã la vânzare, sau cã nu l-au avut deloc de la începutul așa-zisei promoții. Oricum e ianuarie, ”lunã moartã” pentru comercianți, și își permit sã stea cu stocurile goale. În schimb, mirajul reducerii la 80% din preț, ”oferta” e bine mersi în continuare pe siteul Cosmote și al Internity.]]>

CategoryCauze Naţionale
Write a comment:

Your email address will not be published.

© 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer