CE INVATA COPIII LA SCOALA? DAR LA BISERICA?

Septembrie e o luna in care parintii sunt mult ocupati. Luni a inceput scoala si ne-am pregatit copiii din zor pentru scoala. Dupa traditie, pe baieti i-am dus la frizer si pe fete le-am aranjat frumos. Le-am cumparat haine noi, iar rechizitele, caietele si cartile inca miroase noi. Arata bine copiii nostri la inceputul acestui nou an de scoala! Milioanele de copii ai Romaniei, printre ei si ai nostri, incep iarasi sa-si umple mintea cu idei, invataturi, formule. Unele bune dar altele rele. Cit de des ne interesam ce exact invata copiii nostri la scoala? Dar la biserica? Cu ce isi umplu mintea? Anii trec si presupunem ca ce ei invata la scoala este ceea ce si noi am invatat cind eram de varsta lor. Din nefericire, majoritatea dintre noi nu suntem interesati in ce invata copiii nostri la scoala, presupunind ca tot ce primesc acolo e folositor sau ziditor. Nu tocmai.
Un subiect caruia i se acorda un loc tot mai central in curicula elevilor europeni si in alte tari dezvoltate este educatia sexuala. Da, am scris despre acest subiect de multe ori, dar revenim din nou astazi pentru ca ocazia ne-o impune. Si pentru ca incepind cu noul an scolar educatia sexuala atinge culmi noi si radicale in Europa, si dincolo de ocean in America, unde rezultatele educatiei sexuale seculare parcurse de mai multi ani tocmai au fost publicate. In Europa e vorba despre Franta iar in America despre statul Massachusetts. Educatia sexuala se pretinde a fi un subiect educativ in ambele tari, dar nu este. Este un curs care nu doar informeaza, ci in primul rind promoveaza o ideologie sexuala, o cultura sexuala, una promulgata si promovata de state seculare si formatori educativi seculari. Rezultatele educatiei sexuale incep sa iasa la iveala si sunt identice peste tot – confuzie privind identitatea sexuala a tinerilor, abandonarea standardelor sexuale traditionale, si cresterea vertiginoasa a numarului tinerilor infectati cu boli transmisibile.
 
 
CONFUZIE SEXUALA IN LICEELE FRANTEI
Incepind cu noul an scolar francez, un nou curs de sexualitate a fost introdus in curicula liceenilor francezi – unul despre identitatea sexuala. Materialul acesta a fost tradus si pregatit pentru editia de astazi de Leonard Farauanu, AFR Cluj. Ii multumim. Textul in engleza poate fi citit aici: tp://www.lifesitenews.com/news/confusing-teens-about-their-gender-the-radical-new-french-high-school-curri/
 
 
Franta – Inducerea în confuzie a adolescenþilor cu privire la identitatea lor sexualã: o nouã programã radicalã francezã pentru liceu 
Începând cu urmãtoarea lunã septembrie noua programã ºcolarã oficialã francezã va cere tuturor elevilor de clasa a XI-a care se pregãtesc pentru bacalaureat – majoritatea adolescenþilor francezi – sã studieze un numãr de teme mult mai apropiate de ideologia genului ºi de educaþia sexualã decât de studiul naturii. Douã titluri mari, „Feminin-Masculin” ºi „Preluarea controlului vieþii voastre sexuale, împreunã ºi în mod responsabil” acoperã aproximativ o treime din programa anualã pentru studenþii profilelor non-ºtiinþifice. Ele sunt, de asemenea, incluse într-un program mai larg pentru candidaþii profilelor ºtiinþifice. Programul promoveazã cu neruºinare contracepþia, justificã avortul ºi apãrã activitatea homosexualã.
Acesta minimizeazã, de asemenea, diferenþele dintre bãrbaþi ºi femei: „Diferenþele anatomice ºi fiziologice, cauzate de influenþa hormonilor sexuali, dintre creierul masculin ºi feminin nu sunt mai importante decât diferenþele dintre indivizii de acelaºi sex”, este unul dintre „conceptele” pe care elevii clasei a XI-a il invata si il pregatesc pentru cind vor susþine examinãrile publice. Spiritul programei este reflectat în mod abundent în manuale noi care vor fi finanþate de bani publici ºi vor fi distribuite elevilor în toate ºcolile publice, dar ºi în ºcolile private finanþate public – majoritatea catolice – la începutul anului ºcolar.
 
 
Antropologia devine irelevanta
O gamã de cãrþi editate de majoritatea editorilor de manuale a fost deja oferitã directorilor de ºcoli din întreaga þarã pentru ca ei sã poatã alege, însã niciuna [din cãrþi] nu este acceptabilã din punct de vedere moral: ele variazã de la scandalos la extrem de scandalos. Directorii de ºcoli, îngroziþi, descoperã cum editorii au dezvoltat fãrã ezitare subiectul ideologiei genului  în capitole întregi, sub titluri precum „A deveni bãrbat sau femeie”. Mesajul este clar: „identitatea sexualã” este sexul atribuit în mod social – cu toate „stereotipurile” sale – nu la nastere în conformitate cu „sexul biologic”. Cultura ºi educaþia sunt arãtate ca jucând un rol major în aceastã „atribuire sexualã”. „Orientarea sexualã” este altceva: este strict intimã ºi raportatã la „sfera privatã”. Este prezentatã ca o chestiune care depinde de alegerea liberã. Cele mai multe manuale ilustreazã aceste noþiuni cu fotografii cu adolescenþi androgini ºi parade Gay Pride.
Ideea pare sã fie aceea de a induce confuzie in tineri cu privire la identitatea lor de bãieþi ºi fete. Textele ºi pozele din toate manualele insistã pe similaritatea dintre fetusul mascul ºi femelã înainte de „diferenþierea sexualã”. Ele pun de asemenea un accent puternic pe rarele aberaþii cromozomiale care produc indivizi nedeterminaþi – hermafrodiþi – sau bãrbaþi cu cromozomi XX ºi femei cu cromozomi XY. În ceea ce priveºte latura „culturalã”, sunt date exemple ale societãþilor tradiþionale care au inventat un al „treilea gen”, ca de exemplu „fa’afafine”-ele polineziene care sunt nãscute masculi însã sunt crescute ca ºi femele ºi care pot trãi cu o femeie sau cu un bãrbat fãrã a fi niciodatã considerate homosexuale.
 
 
Obiective
Scopul programei este cât se poate de clar. Este în mare parte subliniat de referiri frecvente la legile împotriva crimei de urâ („hate crime”) ºi la organizaþiile publice care luptã împotriva discriminãrii ºi a „homofobiei”. În ceea ce priveºte latura „sexualizatã”, programa ºi manualele sale au un alt scop inacceptabil: sã arate cum fiinþele umane au „pus stãpânire” pe sexualitate ºi cum ar trebui s-o stãpâneascã, fie prin evitarea naºterii unei noi fiinþe umane când se face sex în mod plãcut, fie prin depãºirea infertilitãþii cu ajutorul tehnicilor artificiale.
Se va pretinde ca studenþii sã explice faptul cã actul procreativ a evoluat de la un instinct determinat de hormoni aºa cum se poate întâlni la ºobolani sau la oi spre o activitate recreaþionalã ºi culturalã aºa cum s-a observat la primate. S-a arãtat cã maimuþele Bonobo (sau cimpanzeii pigmei, aºa cum erau numiþi mai înainte), în momentul împerecherii, acþioneazã în mare mãsurã precum oamenii: ele au relaþii pentru a se distra ºi pentru a crea legãturi, iar actele homosexuale sunt frecvente – se poate citi in manuale. Sexualitatea umanã este descrisã ca ºi o variantã a acestei teme: puþin mai complexã, posibil inhibatã, însã nu mai mult decât un comportament animal.
 
 
Reactia Bisericii
Capitole despre prezervative („singura” cale de a evita infecþiile sexuale), pilule contraceptive „100%” eficiente, pilule de a doua zi disponibile gratuit ºi toate felurile de avorturi completeazã imaginea. Se spune în mod fals cã sarcina începe odatã cu implantarea embrionului în peretele uterului. Traumele post-avort ºi efectele secundare grave ale contraceptivelor „zilnice” hormonale nici nu sunt menþionate mãcar. Fertilizarea în eprubetã, îngheþarea embrionilor ºi donaþia de ovule sunt fãcute sã aparã ca fiind complet normale – unul din manuale face efortul sã arate cã numai Biserica Catolicã obiecteazã faþã de toate metodele de procreaþie artificialã. Toate celelalte feluri de judecatã moralã sunt complet absente.
Câþiva directori de ºcoli catolice sperã acum la o reacþie extensivã ºi puternicã din partea Bisericii. Experienþa aratã, totuºi, cã ºcolile private finanþate public tind sã pãstreze tãcerea în aceastã privinþã. ªcolile catolice independente, care sunt finanþate în mod exclusiv de pãrinþi, se confruntã cu o altã problemã: deºi ele nu sunt obligate sã urmeze programa publicã, acestea pregãtesc elevii lor de liceu pentru bacalaureat, care deschide drumul spre universitãþi ºi studii superioare. Pentru aceºti elevi, care au un examen la ºtiinþe la sfârºitul clasei a XI-a, dificultatea va consta în a nu-i expune alegerii între a fi nesinceri cu propria lor conºtiinþã sau a primi note proaste ºi a fi testaþi ideologic de cãtre examinatori.
Noua programã a fost dezvoltatã ºi implementatã în mod gradat începând cu ianuarie 2009, când Xavier Darcos, ministrul educaþiei la acea vreme – sub preºedinþia lui Nicolas Sarkozy, a facut publicã „reforma” liceului francez.
 
 
IN MASSACHUSETTS
Micutul stat Massachusetts din nordestul SUA, impreuna cu California, este unul din statele cele mai imorale al Americii. Asta se datoreaza si faptului ca in Massachusetts se afla unele dintre cele mai prestigioase universitati si institutii de invatamint superior americane, toate insa dedicate promovarii de noi frontiere sociale radicale, printre ele Harvard University, Tufts University, Massachusetts Institute of Technology, etc. Doar Boston are peste 20 de colegii si universitati. In multe privinte, insa, Massachusetts intrece California la excesul de distrugere a valorilor. Daca Massachusetts a instituit casatoriile homosexuale in 2003, California a facut-o doar cu 5 ani mai tirziu. Si tot inaintea Californiei a luat-o Massachusetts si in privinta educatiei homosexuale in scolile publice din stat, fiind initiata in anii 90. In contrast, California urmeaza sa initieze astfel de cursuri obligatorii in scolile publice incepind cu 2015. Crestinii californieni insa au inceput un proiect de referend pentru stoparea acestei legi, asupra caruia vom reveni altadata.
In Massachusetts,  incepind cu anii 90 elevii scolilor publice au fost indoctrinati in normalitatea homosexualitatii; a notiunii ca sexul uman nu se dobindeste la nastere (adica nu este un dat antropologic) ci e instituit de societate prin socializare (adica daca imbraci un baiat in rochita si ii dai papusi in loc de masinute cu care sa se joace inca inainte de a incepe sa vorbeasca si pina la adolescenta, va acapara trasaturi sexuale feminine); a notiunii ca sexul biologic se poate schimba; ca societatea constituita binar (adica bazata pe diferenta dintre sexe) e o anomalie in societatea postmoderna si ca trebuie inlocuita cu una construita unidimensional pe structuri unisex. Care au fost consecintele acestei educatii dupa scurgerea unei aproape intregi generatii de oameni? Toate negative. Dovada consta intr-un raport emis mai in vara asupra identitatii sexuale a tinerilor liceeni din Massachusetts. 
Un studiu finantat de statul Massachusetts si care a inclus 6.317 de adolescenti (elevi in clasele 9 la 12) din Boston, reflecta urmatoarele. Aproape 5% dintre ei se declara homosexuali sau bisexuali (adica cam 300). Un numar nespecificat declara ca nu isi cunosc identitatea sexuala (adica ca apartin sexului masculin sau feminin, ori ca sunt heterosexuali sau homosexuali). 25% dintre elevii care se declara homosexuali sau bisexuali sunt homeless (adica copii ai strazii), traiesc in haite, dorm pe sub poduri, si prin cladiri si depozite abandonate. Traiesc despartiti de parinti, si fie ca nu au parinti, fie ca parintii lor traiesc in relatii de concubinaj heterosexual sau homosexual, fie ca sunt divortati. In contrast, doar 3% dintre adolescentii care s-au declarat heterosexuali traiesc pe strazi (adica cam 190).http://www.allheadlinenews.com/articles/90054985?Almost%20a%20quarter%20of%20gay%20Massachusetts%20teens%20are%20homeless Studiul a fost facut si publicat de publicatia americana American Journal of Public Health.
 
 
IN UNIUNEA EUROPEANA
In octombrie 2010 Organizatia Mondiala a Sanatatii si Centrul German Federal pentru Educatia in Sanatate au emis documentul alaturat, intitulat: “Standards for Sexuality Education in Europe, a framework for policy makers, educational and health authorities and specialists”  (“Standarde pentru o Educatie Sexula in Europa – un ghid pentru factorii decizionali, si autoritatile si specialistii in educatie si sanatate”) http://www.bzga-whocc.de/pdf.php?id=061a863a0fdf28218e4fe9e1b3f463b3Documentul, lung de 68 de pagini, a fost compilat de 19 “experti” din 9 state europene occidentale. Nici un “expert” nu provine din Romania sau din tarile mai traditionale sau religioase a Uniunii Europene. Aceste “standarde,” ca de altfel si celelalte “standarde” emise fara voia noastra sau fara voia majoritatii covirsitoare a cetatenilor Uniunii Europene, vor deveni, mai devreme sau mai tiziu, fie ca ne plac sau nu, “normele” educative ale copiilor nostri din Romania. Standarde emise si impuse fara consultarea noastra ca parinti. Standarde concepute dupa sablonul gindirii seculare postmoderniste. Colegii din Republica Cehia tocmai ne informeaza ca grupuri pro-familie cehe au cautat sa intre in discutii cu ministerul educatiei din Cehia pentru implementarea unei programe de educatie sexuala bazata pe valorile familiei si cele crestine. Li s-a spus ca nu se poate intrucit Cehia trebuie sa adopte “standardele” enuntate in documentul unional de mai sus.
Intre timp, in Moldova, Ministerul Educatiei cauta sa impinga educatia sexuala in scoli in aceasi directie, seculara si divortata de valorile crestine. http://www.parlamentultinerilor.md/asistenta-on-line/educaie-sexual-pentru-adolesceni Abstinenta nu este privita ca o valoare pozitiva, iar ideologia sexuala e impachetata sub lozinca cursurilor pentru sanatatea tinerilor.
http://logos.md/2011/07/14/ministerul-educatiei-va-lansa-un-curs-de-sanatate-pentru-tineri/
 
CE-I DE FACUT?
Noi, parintii din Romania nu suntem singurii preocupati de directia radicala in care doctrina pedagogica seculara ne indreapta copiii. Crestinii americani sunt si ei preocupati, dar nu stau cu miinile in sin. Se pregatesc. Pentru a coincide cu inceperea noului an scolar, organizatia americana Focus on the Family a intocmit si publicat recent un video clip de aproape 4 minute in care informeaza parintii cum sa combata propaganda homosexuala (“homosexual advocacy”) cu care copiii se confrunta la scoala. Vi-l recomandam: http://www.truetolerance.org/ Si tot recent Focus on the Family a lansat si clipul acesta, lung de 10 minute, in care explica parintilor indiciile vizibile ale sexualizarii copiilor in scoala:http://www.citizenlink.com/2011/08/30/sexualizing-our-schools/
 
 
CE INVATA COPIII LA BISERICA?
Multi dintre cititorii nostri sunt preoti, pastori, lideri de tineret, care ne scriu des. Din Romania, Spania, Italia, Suedia, Belgia, Austria, Franta, Anglia, Statele Unite, etc. Le multumim. Unii dintre ei ne descriu ingrijorarea fata de instrainarea tinerilor din comunitatile romane din afara tarii fata de valorile traditionale si crestine. Unii ne cer materiale, informatii, ori contacte cu organizatii sau grupuri specializate care i-ar putea ajuta in actiunile lor de promovare a moralitatii la tinara generatie romana. In ciuda unor astfel de eforturi, insa,  uneori se pare ca valorile crestine parca sunt mai putin practicate de tinerii care merg la biserica decit cei care nu merg. De aceea punem intrebarea astazi: oare ce invata tinerii la biserica? Nu o punem in sens tendentios ci pentru a confrunta o realitate care ne preocupa nu numai pe noi, romanii, ci si pe altii.
Punem aceasta intrebare si cu multa ingrijorare la fel ca si parintii crestini din alte tari. Spre deosebire de Romania, insa, in alte tari se fac studii aprofundate privind pozitia tinerilor crestini fata de valorile crestine sau seculare. Un astfel de studiu a fost publicat in SUA luna trecuta. Citindu-l ne-am ingrijorat. In 2008 majoritatea tinerilor crestini americani (intre 18 si 30 de ani) au votat pentru Presedintele Omaba care inca din timpul campaniei electorale s-a pronuntat impotriva valorile crestine si in favoarea drepturilor homosexualilor. Expertii si statisticienii au conchis ca daca majoritatea dintre ei ar fi votat impotriva lui, Presedintelui Omaba nu ar fi ajuns la Casa Alba. In consecinta, milioane de parinti din intreaga lume se intreaba, oare ce invata copiii nostri la biserica?
Pe tema aceasta a fost publicat in SUA luna trecuta studiul “Generations at Odds: The Millennial Generation and the Future of Gay and Lesbian Rights” (“Generatii in conflict – generatia mileniului nou si viitorul drepturilor homosexualilor si a lesbienelor.”) Are 28 de pagini si a fost intocmit si publicat de Public Religion Research Institute din Washington, DC. In engleza poate fi citit aici:http://publicreligion.org/research/2011/08/generations-at-odds/ sau aici: http://www.publicreligion.org/objects/uploads/71/PRRI_Report_on_Millennials_Religion__Gay_and_Lesbian_Issues_Survey.pdf (Va dam doua optiuni pentru ca unul dintre linkuri functioneaza doar intermitent)
Studiul defineste generatia noului mileniu (pentru care sociologii americani folosesc termenul “millennial generation”) persoanele intre 18 si 29 de ani, iar generatia in virsta persoanele peste 65 de ani. El pune in contrast pozitiile fata de drepturile homosexualilor a generatiei tinere (efectiv a nepotilor) si a generatiei in virsta (adica a bunicilor). Rezultatele sunt ingrijoratoare. 62% din tinerii americani sunt de acord cu casatoriile homosexuale, 69% sunt de acord sa li se permita homosexualilor sa adopte copii, 71% sunt pentru uniuni civile, si 79% favorizeaza legi care sa protejeze homosexualii de discriminare la locul de munca. In contrast, doar o treime din generatia in varsta favorizeaza astfel de drepturi pentru homosexuali. Surprinzator, 41% dintre tinerii neoprotestanti americani favorizeaza casatoriile homosexuale, in contrast cu doar 12% la neoprotestantii in varsta.
 
 
Frecventarea bisericii este si ea un factor care influenteaza pozitiile tinerilor privind drepturile homosexualilor. 47% dintre protestantii americani merg la biserica saptaminal si 41% dintre catolici. 67% din americanii care se declara crestini dar nu merg la biserica se pronunta pentru casatoriile homosexuale. Pe de alta parte, 60% din comunitatea de culoare a Americii si 75% din neoprotestantii americani se impotrivesc casatoriilor homosexuale. Exista o discrepanta de pozitii si intre sexe, 51% dintre femeile americane favorizind cazatoriile unisex in comparatie cu doar 41% dintre barbati.
Aceleasi sondaje arata ca homosexualitatea devine tot mai acceptata chiar si in interiorul bisericii. De exemplu 56% dintre americani afirma ca e acceptabil pentru un preot sau pastor sa fie homosexual, 75% sa fie politist, 71% sa fie doctor, 70% sa fie judecator, 63% sa fie profesor de liceu, si 61% sa fie invatator de scoala elementara.
Deasemenea, tot mai multe persoane care se autodefinesc ca fiind crestine afirma ca doctrina bisericii e prea conservatoare si discriminatorie la adresa homosexualitatii. 46% dintre catolicii americani si 37% dintre catolicii care merg in mod regular la biserica afirma acelasi lucru. In plus, 69% dintre tinerii americani afirma ca pozitia bisericii fata de homosexuali si homosexualitate ii instraineaza de biserica. 23% dintre americani cred ca pozitia bisericii fata de homosexualitate ii face pe tinerii homosexuali sa se sinucida. 61% dintre tinerii americani afirma ca homosexualilor trebuie sa li se acorde dreptul de a fi hirotonisiti in biserica sau pusi in diferite functii bisericesti. In contrast, doar 34% din generatia batrina favorizeaza asta. In timp ce 46% dintre tinerii crestini americani afirma ca relatiile sexuale intre persoane de acelasi sex sunt imorale, 69% din generatia in varsta gasesc homosexualitatea un mod de viata imoral.
O treime dintre americani afirma ca nu intentioneaza sa voteze pentru candidati care sprijinesc casatoriile homosexuale sau avortul. 31% dintre ei afirma ca intentioneaza sa voteze impotriva lui Obama pentru ca sprijina instituirea casatoriilor homosexuale, si 16% ca intentioneaza sa voteze pentru el pentru ca favorizeaza casatoriile homosexuale.
Studiul a fost intocmit pe baza  de interviuri cu 3000 de persoane de la 18 ani in sus si a fost efectuat intre 14 si 30 iulie 2011
Sursa: Alianta Familiilor din Romania
]]>

CategoryCauze Naţionale
Write a comment:

Your email address will not be published.

© 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer