Adrian Nãstase prezintã pe blogul sãu un plan de acþiune despre care susþine cã i-ar aparþine lui Traian Bãsescu. „Am primit zilele acestea, o analizã interesantã referitoare la ultimele evoluþii politice. Iatã o parte din acest text”, scrie Nãstase. Prezentãm integral materialul:
„T. BASESCU si apropiaþii sai acþioneazã in prezent dupã un plan care vizeazã menþinerea la putere a sa si a PDL.
Planul respectiv cuprinde intre altele si urmãtoarele elemente de strategie:
I. Actiuni la nivelul PDL
1. Diminuarea constanta a puterii si influentei lui V. BLAGA si a apropiaþilor sai, “pana la limita menþinerii unitãþii partidului”;
2. “Trecerea in afara puterii de decizie “a lui V. BLAGA, R. BERCEANU, A. VIDEANU si a altora care nu se aliniazã intocmai ideilor si acþiunilor lui T. BASESCU si E. UDREA. Un accent deosebit se pune pe preocuparea de a nu permite coeziunea si funcþionarea recent createi USL.
3. In acest context, se acþioneazã ca E. UDREA sa detina cat mai multe prerogative la nivelul PDL si in plan guvernamental.
In acest scop, liderii din teritoriu au fost informaþi “pe cai adecvate” despre faptul ca E. UDREA ar urma sa preia conducerea PDL, sa devinã prim ministru sau sa acceada la alte funcþii in stat.
4. Pentru dezvoltarea grupului din jurul lui T. BASESCU si E. UDREA se pregãtesc condiþiile pentru oferirea de funcþii in PDL si in “viitorul guvern”, lasandu-se “in ofsaid” greii din partid care se impotrivesc grupului respectiv.
5. La nivelul serviciilor secrete, procuraturii, justiþiei, etc. s-au lansat informaþii privind “riscurile” la care se vor expune foarte mulþi in cazul in care T. BASESCU si PDL vor pierde puterea. Pe aceasta linie, se va trece la masuri de promovare, cointeresare materiala, si punctual, la ºantajarea celor care “nu tin aproape” din cadrul instituþiilor respective.
6. Vor fi exploatate datele existente si se vor obþine noi date care sa fie folosite la nevoie impotriva celor care, prin acþiunile si poziþiile lor, ar putea afecta “unitatea partidului in jurul lui T. BASESCU”, inclusiv celor care s-ar pregãti sa pãrãseascã PDL. In acest sens, sunt atent monitorizate contactele cu reprezentanþi ai PSD, PNL si PC.
7. In perspectiva alegerilor din PDL, au fost elaborate mai multe soluþii alternative:
– se vor pregãti pentru a candida la preºedinþia PDL mai multe persoane care ar putea ceda, in final, in favoarea ELENEI UDREA;
– intrarea concomitenta in cursa a ELENEI UDREA si a lui GH. FALCA iar, in cazul in care condiþiile vor permite, retragerea acestuia din urma in favoarea primei;
– in cazul in care evoluþiile vor fi in defavoarea acestui obiectiv, se va acþiona de la inceput, pentru susþinerea realegerii lui E. BOC la conducerea PDL.
8. In perioada urmatoare, pe fondul acþiunilor anticoruptie, vor fi “sacrificaþi” unii membri ai PDL, care urmeazã sa fie deferiþi justiþiei pentru diferite fapte penale.Arestarile pe linia vãmilor intra in acest context.
Sunt vizaþi:
– principalii oponenþi ai ideilor lui T. BASESCU si E. UDREA, care sunt cunoscuþi cu fapte ilegale;
– cei care, in ciuda averilor mari acumulate, “au contribuit insuficient la bugetul PDL”;
– cei care au conexiuni de afaceri cu V. BLAGA sau cu alti principali oponenþi ai cuplului T. BASESCU – E. UDREA;
9. La nivelul unor lideri din PDL, se fac comentarii negative privind iniþiativa recalculãrii pensiilor. Evenimentul este calificat ca o “gafa de proporþii”, cu consecinþe grave pentru PDL, principalul vinovat fiind considerat T. BASESCU. Acesta a dispus masuri de incetare a acestor comentarii, teama principala fiind aceea ca va fi afectata dezvoltarea grupului care ar trebui sa se construiascã in jurul lui T. BASESCU si E. UDREA.
II. Actiuni la nivelul altor partide
1. Pentru menþinerea UNPR in sfera de influenta a lui T. BASESCU, s-au dispus masuri de “rezolvare a problemelor penale” cu care sunt cunoscuþi unii membri ai acestui partid.
“Finalizarea” acestor probleme urmeazã sa se producã efectiv cand PDL isi va asigura menþinerea la putere. Pana la momentul respectiv sunt menþinute condiþiile de ºantaj asupra celor in cauza;
2. S-au dispus masuri care sa stopeze revenirea in prim-planul vieþii politice romaneºti a lui A. NASTASE si C. P. TARICEANU. Vor fi lansate inclusiv diversiuni la nivelul celor doua partide;
3. Se vor analiza cu atenþie diferentele de opinie existente la nivelul unor lideri PSD si PNL, cu scopul impiedicarii unei bune evoluþii a USL si chiar spargerea acestor partide;
4. Se vor lansa informaþii cu caracter diversionist la adresa grupurilor ILIESCU –NASTASE, V. PONTA, M. GEOANA, C. ANTONESCU, C.P. TARICEANU, L. ORBAN etc, cu scopul de a crea disensiuni intre grupurile respective, dar mai ales intre conducerile celor doua partide;
5. Se vor iniþia acþiuni de provocare pentru a se putea proba infracþiuni ca: mita, fals si uz de fals, abuz in serviciu etc, fiind vizate firme gestionate sau care au legaturi directe cu lideri ai opoziþiei.
6. Pentru discreditarea pe plan extern a USL se va acþiona pentru informarea instituþiilor europene despre activitãþile ilegale comise de cãtre lideri ai uniunii respective.
7. Au fost prevãzute fonduri pentru cointeresarea unor personalitãþi ale societãþii civile, sponsorizarea unor ONG-uri etc, in scopul folosirii acestora, in tara si in strainatate, de a “ataca si contracara” acþiunile USL si de a compromite liderii acestei uniuni;
8. Principalele iniþiative ale lui V. PONTA si C. ANTONESCU vor fi puse in “directa conexiune” cu preocupãrile lui I. ILIESCU, A. NASTASE, V. HREBENCIUC si alti grei din PSD. Se va urmãri acreditarea ideii ca aceºtia impreuna cu C.P. TARICEANU “vor pune mana pe USL” iar PNL va fi “inghitit” de PSD;
9. Vor fi exploatate unele frustrãri ale lui M. GEOANA cu scopul de a-i tempera criticile la adresa lui T. BASESCU si de a-l folosi impotriva lui V. PONTA, A. NASTASE, I. ILIESCU si altii. Se va apela inclusiv la ºantaj pentru a-l determina sa aiba o poziþie” cat mai favorabila PDL”.
10. Se vor lansa informaþii cu caracter diversionist si se va acþiona pe linia DNA pentru compromiterea unor primari PSD si PNL cu scopul final de a “sufoca” principalele centre de putere politica din tara ale celor doua partide. Argesul a fost doar un test;
11. Vor fi selectaþi patronii unor firme care au conexiuni cu liderii USL, vor fi ascultaþi prin mijloace tehnice cu scopul de a se ajunge la posibile fapte ilegale comise impreuna cu V. PONTA, C. ANTONESCU si persoane din anturajul lor;
12. Prin declanºarea campaniei de arestãri la nivelul vãmilor din România, T. BASESCU urmãreºte mai multe obiective si anume:
– sa-si creeze o imagine pozitiva de iniþiator si luptãtor impotriva corupþiei;
– sa scoatã “la suprafata” vinovati care au conexiune cu oponenþii sai si ai ELENEI UDREA. Sunt vizaþi in mod direct V. BLAGA si apropiaþii sai, pentru a fi determinat la nevoie (V. BLAGA) sa renunþe la candidatura pentru preºedinþia PDL;
– sa se identifice martori si alte probe pentru “compromiterea” lui C.P. TARICEANU si a lui A. NASTASE cu scopul stopãrii revenirii lor in prim-planul vieþii politice romaneºti;
– sa obtina date cu caracter compromiþãtor despre alti lideri USL.
III. Actiuni la nivelul electoratului
1 . Organizarea de sondaje, acþiuni de propaganda etc. care sa evidenþieze “creºterea” in procente a PDL la cote care de fapt sa fie atinse prin furt electoral. Este mai mult decât edificatoare maniera in care A.VIDEANU a precizat recent “creºterea constanta” in sondaje a PDL. Aceste”previziuni” fixeaza, de fapt, cotele care vor fi atinse prin acþiunile de furt;
2. Strategia dupa care se va acþiona pe linia celor prezentate mai sus conþine intre altele urmãtoarele:
– proiectarea in mentalul populaþiei a creºterii constante in sondaje a PDL pana la un nivel “sensibil apropiat” de cel al opoziþiei;
– pe mãsura ce se desfãºoarã procesul electoral, populaþia va fi “þinuta la curent” cu existenta unei “diferente minime” intre PDL si USL in favoarea opoziþiei;
– pana la momentul incetarii votãrii, aceasta diferenþa va scadea, iar prin tehnica de fraudare, in final PDL “va devansa” USL cu un numãr mic de voturi pentru a da credibilitate falsului proces;
3. Elementul de noutate al acestor preocupãri il constituie modificarea legislaþiei privind organizarea alegerilor, cu accent pe votul prin corespondenta.
Introducerea acestui sistem are in vedere doua aspecte:
– furtul de voturi din afara României ca intenþie de principiu;
– asigurarea mecanismului cu care spre finalul procesului de votare se va “ajusta” acea mica diferenþa, respectiv trecerea ei in favoarea PDL.
4. Prin promovãri in plan politic, oferirea de funcþii la nivelul unor instituþii de stat si chiar ºantaj, vor fi create noi centre de influenta la nivelul unor firme, companii etc. care sa promoveze metodele si formele practicate de PDL pentru atragere de electorat.
5. Declanºarea masurilor de racolare a unor primari si consilieri ai opoziþiei de la sate pentru a accepta atragerea votanþilor si falsificarea unor documente in favoarea PDL.
Acest truc presupune:
– o intelegere care sa arate o prezenta mult mai mare la vot decât cea reala;
– impartirea falsa pe partide a numãrului participanþilor la vot cu un avantaj cert pentru PDL.
– “logica” acestor falsuri in comun are la baza ideea de”a da bine la nivelul conducerilor partidelor respective”;
– intrarea, pe baza interesului material in aceste mecanisme, presupune o compromitere din care cei atraºi sa nu mai poatã iesi;
– falsificarea documentelor de identitate a unor persoane pentru a vota in mai multe localitãþi;
– folosirea numelor unor persoane plecate din tara, a persoanelor cu handicap, bãtrâni sau bolnavi care nu se pot deplasa si trecerea lor in contul PDL;
– identificarea studenþilor plecaþi din cãmine cu scopul consemnãrii lor ca votanþi in favoarea PDL, in principal prin falsificarea sau înlocuirea unor procese verbale;
6. Rezolvarea unor probleme de infrastructura, sãnãtate, dosare penale etc. in localitãþile rurale, cu condiþia ca populaþia sa accepte votarea in favoarea PDL. Mecanismul a funcþionat cu succes la alegerile anterioare, cu interesul si acceptul primarilor si consilierilor corupþi din opoziþie.
7. Actiuni de descurajare pentru neparticiparea la vot a electoratului opoziþiei cu mobilizarea totala a militantilor PDL.
8. Angrenarea unitãþilor de jandarmi pentru inlocuirea documentelor si a sacilor cu voturi inainte de a se ajunge la locul centralizãrii.
9. Constituirea unor noi partide, satelit, care se vor inscrie in cursa electorala. Scopul este acela de dispersare a electoratului si in final, sprijinirea PDL.
10. Ca element de psihologie sociala, T. BASESCU insista pe continuarea masurilor de austeritate si chiar aducerea majoritãþii populaþiei in pragul foametei, sub legendele crizei economice, urmând ca in pragul alegerilor locale sa se procedeze la “relaxarea” acestei situaþii si chiar la pomeni electorale.
Aceasta diversiune are in vedere:
– crearea unei stãri de disperare a populaþiei;
– proiectarea ideii ca masurile austere au fost de stricta necesitate, cu avantaje pe termen lung in favoarea populaþiei sãrace;
– scoaterea la iveala a unor rezultate bune ale masurilor luate cu consecinþe in creºteri salariale, condiþii de munca, ajutoare etc. in pragul alegerilor.
– “iniþiatorul si susþinãtorul” acestor masuri de “salvare a romanilor” va fi T. BASESCU.
11. Principala preocupare a lui T. BASESCU, in contextul acestor acþiuni, este asigurarea organizãrii alegerilor de cãtre actuala putere dar mai ales de a se salva de la o eventuala suspendare si scoaterea sa in afara vieþii politice”.
]]>