Noua reclamã de la casa de modã Dior o are ca și protagonistã pe Charlize Theron, imaginea noului parfum J`adore.  Problema e cã reclama nu are nici o legãturã cu produsul în sine, care nu apare în imagine decât pentru o clipã, la final… dar poate asta o fi vre-un nou tip de non-marketing, și nu mã pricep eu. Ce apare însã în ”reclamã” este o sugestie foarte directã adresatã publicului, care sunã cam așa: trecutul poate fi minunat. O amintire, un vis, dar nu este un loc în care sã trãiești. Iar acum este timpul ! Singura cale de ieșire este în Sus ! Și nu este Raiul, este o Nouã Lume. Viitorul este de aur. În imagini însã, în vreme ce actrița recitã persuasiv litania de mai sus, aceasta strãbate un hol plin de candelabre, picturi și statuete (una dintre ele cu Fecioara și Pruncul), creând aparența unui interior de bisericã catolicã. Apoi, protagonista ajunge sub o boltã rotundã, cu picturi religioase (clar turlã de bisericã), din care cade o eșarfã aurie pe care ea se cațãrã. Doar cã ajunsã sus, pe Bisericã nu e nici urmã de Cruce. Doar un oraș rece, plin de zgârie nori. ”Noua Lume” ! Pentru mine, simbolismul este clar. Ni se spune verde-n fațã: Nu vã mai puneți speranțele în mântuirea creștinã, nu Raiul este ținta, ci Noua Lume. De altfel, luxul și desfãtarea simțurilor s-au dovedit mereu a fi aliați de nãdejde ai Satanei. Oare cum le-o fi venit ideea acestui videoclip ? Cine i-a inspirat pe realizatorii lui ? A cui o fi Noua Lume și de ce oare creștinismul nu își poate avea locul în ea ?! ]]>

Write a comment:

Your email address will not be published.

© 2018 Cabinet de avocatura Mihai Rapcea

logo-footer