Materialul ce urmează este scris de către IntenseLight, un mai vechi prieten şi colaborator. El se
referă la cartea “The world of tantra”, al cărei autor este Brajamadhava Bhattacharya (publicată pentru prima dată în anul 1988). Lucrarea este extrem de actuală, fiind considerată o relatare unicat a unui inițiat și practicant al tradiției tantrice indiene, autentice. Ea a fost tradusă și în franceză, fiind publicată în anul 2007 sub titlul original „Le monde du tantra” (Editura India Universalis). Această carte excepțională a fost tradusă și la noi, din limba engleză, fiind publicată în România cu titlul schimbat, sub numele de “Doamna Miracolului”, în anul 2003, la editura Sophia (schimbată de nevoie în Lux Sublima, datorită asemănării cu adevărata editură Sophia, ce publică cărți cu specific creștin ortodox). Acum, câteva cuvinte despre această editură Lux Sublima (fostă Sophia yoghină). Ea îl avea – până-
131 Responses to “Anatomia unei manipulari – cum a inventat Gregorian Bivolaru capitolele referitoare la „jocurile cu urina” din lucrarea „Doamna Miracolului””
oxilantes says:
17/11/2011 at 17:23
mesaj ptr intenselight
bai nesimtitule. in loc sa te bucuri ptr ca , datorita maestrului nostru se face trecerea catre satya yuga fara suferinta, fiind evitate catastrofe naturale apocaliptice cu asteroizi si cutremure, deci, in loc sa fii recunoscator ptr toate astea, tu vii cu astfel de comicarii?
pai ce te deranjeaza atat de tare faptul ca maestrul nostru, fiind integrat pe deplin in absolut, stie exact cum trebuie sa arate o lucrare tantrica? pai daca autorul nu a stiut sa scrie tot ce se necesita acolo, pai nu e normal ca maestrul sa complecteze? pai poate nu stii tu, dar despre urinoterapie a scris si Iisus, intr-o brosura publicata la MISA longtaimago. pai daca pana si Iisus vorbeste despre pipi cum ca e de la D-zeu, cine esti tu ca sa vii cu acuzatii din astea nefondante?
ai grija cum gandesti, ca exista jocul in retur, si maestrul e bun si te iarta, dar energia ta negativa indreptata impotriva lui te paleste cand vine inapoi spre tine. vrei sa patesti si tu ce a patit Monica Cesa, care a facut cancer ptr ca l-a barfit pe Grieg? fraiere, alege lumina si nu te lasa pacalit de nebunii de pe exmisa, ptr ca infernul vorbeste prin ei.
mesaj ptr Mihai Rapcea
n-ar fi mai bine sa te ocupi in continuare de clientii tai penali, si sa lasi salvarea planetei in mainile cui poate cu adevarat a aduca o raza de lumina aici?
ne-am plictisit de aerele tale infumurate de mare cautator spiritual, cand este evident ptr toata lumea ca, din moment ce nu reusesti sa vezi in Grieg cel mai important maestru spiritual, esti un gogoman !
cartea cupluri says:
17/11/2011 at 19:52
Asa cum a procedat cu Laura Stanciu (despre care se stie ca ,a fost de multe ori in Japonia cu ky) a procedat si cu o alta fata din Japonia ,careia i-a spus a publice cartea despre cupluri acolo carte care a fost dur criticata de japonezi ,inclusiv de o persoana despre care GB a sustinut ca are planul supramental f activat si ca este cea mai in masura sa i-o corecteze si sa o ajute sa o publice.
Fata respectiva,datorita pe de o parte reactiei japonezilor fata de acea carte (sotul ei a aruncat-o pur si simplu in strada din acesta cauza) si pe de alta datorita comportamentului inuman pe care il are GB si Misa fata de ea desi a donat ani la rind aur si bani acestora , a facut despresie si in momentul cutremurului cind ea mergea apropae zilnic la spital ptr reabilitare ,GB a fost atit de “compasiv”si “recunoscator” ptr devotiunea ei si banii donati de-a lungul anilor din Japonia incit ,in timp ce familia si prietenii o contactau sa vada daca mai e in viata ,el i-a trimis mesaj audio(pe care psihologul care o ajuta sa depaseasca trauma o va face publica in caz ca nu i se va face dreptate, fata respectiva avind aproape 3 ani de cind nu reuseste sa vina in tara )in care o insulta si o face demoniaca ptr ca nu a inlocuit pozele cu femei goale din cartea originala ,cu flori,ca sa nu mai aiba japonezii ce critica,mintind pe desupra ca a locuit si gratis in ashram desi fostii ei colegi de curs sunt martori ai nenumaratelor ei plecari in Japonia.
G nu recunoaste niciodata cind greseste si modul in care arunca cu atita usurinta vina pe femei ,modul in care le exploateaza nepasindu-i de viata si de demnitatea lor ce arata oare?
In ce este maestru G de fapt?
Gabriel says:
17/11/2011 at 20:23
pt Oxilantes…superinteligentul si superinspiratul…un mic text din MAREA EVANGHELIE A LUI IOAN ,VOL4,SCRISA DE JAKOB LORBER SUB DICTEU DIVIN…text revelator care arata cine a fost si va fi mereu SUPREMUL NOSTRU MODEL DIVIN…ca asa scria si pe posterele cu IISUS primite in una dintre tabere…
Capitolul 255
Venirea Domnului ca om în perioada noastră de
creaţie şi pe pământul nostru: omniprezenţa
spiritului
1. Eu(ISSUS) am spus: „Nu, prietene, aceasta nu este prostie,
este doar o glumă cam prea îndrăzneaţă şi cu conotaţii
mult prea profunde pentru această viaţă pământească
de acum. Atâta vreme cât sufletul tău nu a devenit una
cu Spiritul Meu, tu nu poţi pricepe unele lucruri în
adevărata lor profunzime. Dacă vei atinge în curând
renaşterea spirituală şi te vei afla dincolo, în împărăţia
lui Dumnezeu, ca o înţelepciune desăvârşită, atunci vei
recunoaşte multe lucruri până în adâncul lor, însă
bineînţeles numai în ceea ce priveşte perioada de creaţie
prezentă, actuală, în a cărei ordine îşi au originea toate
câte sunt. Şi totuşi, între această perioadă de creaţie şi
toate celelalte perioade de dinainte există o distanţă
atât de uriaşă ca între acest pământ şi cel mai îndepărtat
corp ceresc.
2. în nici una din nenumăratele creaţii anterioare
nu am fost pe acele corpuri cereşti în carne şi oase, prin
propria-Mi voinţă, ci am ţinut legătura cu acei oameni
numai prin îngerii anume creaţi pentru aceasta. Doar
acestei perioade a creaţiei îi este dat ca Eu să Mă cobor
în carne, pe un corp ceresc oarecare, care este tocmai
acest Pământ, pentru toate creaturile din veci şi să le fac
cunoscută învăţătura Mea.
3. Eu vreau să creez, pentru toate vremurile care vor
veni şi până în veşnicie, copii care să-Mi fie asemenea
Mie şi care să fie astfel crescuţi de iubirea Mea
părintească încât să poată domni împreună cu Mine în
vecii vecilor.
4. Pentru aceasta am îmbrăcat Eu, Dumnezeu cel
infinit şi veşnic, trup, ca să vă fiu vouă, copiilor Mei, un
Tată de a cărui existenţă să vă puteţi convinge cu ochii,
urechile şi mâinile, şi ca să vă învăţ cu gura şi inima Mea
iubirea, înţelepciunea şi adevărata putere
dumnezeiască, prin care apoi să stăpâniţi, asemeni Mie,
nu numai toate creaturile acestei perioade de creaţie, ci
şi pe toate care vor urma.
5. Această perioadă a creaţiei se deosebeşte de toate
celelalte pentru că, în toată veşnicia şi nemărginirea, ea
este singura în care Eu însumi am venit în carne şi oase
pe acest pământ ca om, ca să vă învăţ ca pe adevăraţii Mei
copii în veci. Iar acum, Matael, tu fiind unul dintre cei
mai pricepuţi gânditori, vei fi înţeles cele spuse, astfel
că veşnicia şi nemărginirea nu te vor mai apăsa atât de
tare.
6. Pentru un suflet îngrădit, această învăţătură despre
infinitate şi eternitate este de neînţeles; altfel însă se
petrec lucrurile cu un suflet pe deplin trezit în spirit.
Căci acesta este liber şi asemeni Mie, iar mişcarea lui
este de aşa natură încât toate legăturile cu spaţiul sunt
nule pentru el. Acesta este, prietene, un dar deosebit al
omului spiritual!
7. Imaginaţi-vă toate mişcările corpurilor cereşti ca
având o iuţeală cât se poate de mare, şi veţi recunoaşte
că şi cele mai iuţi mişcări ale sorilor centrali, chiar şi de
milioane şi milioane de ori multiplicate, sunt foarte lente
în comparaţie cu viteza spiritului, deoarece ele au nevoie
pentru parcurgerea spaţiului de un anumit timp, pe
când, pentru spirit, chiar şi cea mai mare distanţă este
străbătută cât ai clipi. Pentru spirit, AICI şi ACOLO, la o
depărtare nemăsurabilă, este acelaşi lucru. în schimb,
pentru orice alt mod de mişcare ar fi o foarte mare
diferenţă.
DACA AI AVUT RABDARE SA CITESTI PINA LA CAPAT…POATE AI AVUT O REVELATIE!!!
CA LORBER A AVUT BUNUL SIMT SA SCRIE ADEVARUL!
traducerea e de la MISA
dar culmea cati au citit…dar cati oare mai stiu ce au citit…dar oare cati au inteles ce au citit???
Costin says:
17/11/2011 at 20:53
Vorbim de traducerea facuta de Pali Cornelia si modificata/adaptata cu nesimtire de Bivolaru? :))))
Cine va mai lua in serios vreo carte tradusa in cadrul Misa dupa ce toti vor vedea ce s-a facut cu lucrarea lui Bhattacharya?! Voi sunteti chiar idioti de nu intelegeti?
oxilantes says:
17/11/2011 at 21:33
ptr Gabriel.
da, am citit pana la capat citatul de mai sus, cu Iisus. si care-i problema? am zis eu ceva in contra lui? am negat eu ca Iisus ar fi fiul lui Dumnezeu?
acum , universul are nevoie de mine in alta parte, asa ca nu mai pot detalia, dar lasa-mi raspuns si eu maine te rezolv.
pt intensedark says:
17/11/2011 at 22:42
Spune-ne, te rugam, daca stii sau poti sa afli de unde a fost copiata si ce parere ai despre:
http://www.yogaesoteric.net/content.aspx?lang=RO&item=6869.
Iti multumim anticipat!
Felina says:
17/11/2011 at 23:48
Sunt convinsa ca FIECARE carte aparuta la Misa este plagiat , sau in mare parte modificata in stilul nesimtito-caracteristic đ
Iar locul lui Bivolaru este in puscarie.
Deria says:
18/11/2011 at 00:20
babanule schiritual, aici te-ai deghizat in oxilantes? đ?
babanu face doar shtou, nu (mai) tine cu MISA.
intenselight, felicitari! Esti tare!
Auzi, dar nu se poate face o sesizare pe undeva, pe acolo, prin India, pentru denaturarea in asemenea hal a cartii?
pentru oxilantes says:
18/11/2011 at 15:32
Draga Oxilantes, daca ai sti cat de asemanatoare sunt aceste fraze “datorita maestrului nostru se face trecerea catre satya yuga fara suferinta, fiind evitate catastrofe naturale apocaliptice cu asteroizi si cutremure” si “dar energia ta negativa indreptata impotriva lui te paleste cand vine inapoi spre tine. vrei sa patesti si tu ce a patit Monica Cesa, care a facut cancer ptr ca l-a barfit pe Grieg? fraiere, alege lumina si nu te lasa pacalit de nebunii de pe exmisa, ptr ca infernul vorbeste prin ei” de ceea ce inseamna simptomatologia psihozelor. Inca un mic pas si poti pierde total legatura cu realitatea si tine insuti si sa impartasesti aceasi soarta cu multi dintre ai tai colegi din Misa care continua sa umple spitatalele psihiatrice. Si asta nu pentru ca sunt ‘aruncati si neintelesi de catre familii’ asa cum incearca Misa sa se disocieze de aceste cazuri, ci pentru ca acesti oameni devin incapabili de o viata echlibrata – agresivitatea, halucinatiile, obsesile devin incontrolabile; Este cazul sa faci ceva pentru tine – mai ai timp…sper….
BrajaBrajamadhava Bhattacharya says:
18/11/2011 at 15:48
Sunt foarte incantat ca atat de multi oameni se preocupa si citesc si chiar studiaza cartea mea in diferite traduceri. Cand am scris-o nu ma asteptam sa aiba un asa succes…
Adaugirile editiei in limba romana mi-au placut foarte mult, asa ca am decis sa fie traduse si incluse si in celelalte editii.
De asemenea, as schimba titlul articolului dvs. din Anatomia unei manipulari in Anatomia unei exorcizari, intrucat consider ca editia in romana a facut o adevarata exorcizare asupra pasajelor cu rezonante de magie neagra.
Inca o data, multumesc tuturor si mult succes in practica Tantrei!
AUM TARE TUTTARE SVAHA
Brajamadhava Bhattacharya
catalin says:
18/11/2011 at 15:53
de cateva ori faci referire la Mihai.
te referi la Mihai Stoian?
pentru oxilantes says:
18/11/2011 at 16:37
Oxilantes, redau din ceea ce ai scris mai sus: “pai ce te deranjeaza atat de tare faptul ca maestrul nostru, fiind integrat pe deplin in absolut, stie exact cum trebuie sa arate o lucrare tantrica? pai daca autorul nu a stiut sa scrie tot ce se necesita acolo, pai nu e normal ca maestrul sa complecteze?” In cazul in care inca nu resusesti sa intelegi despre ce este vorba voi incerca sa te ajut un pic: nimeni nu a contestat in articol libertatea lui Bivolaru in a-si spune parerea si gandurile. Bivolaru are libertatea sa scrie cate carti vrea despre propriile valori si atitudini sexuale.Nimeni nu contesta asta. Minimul de bun-simt al oricarui om te face sa-ti si asumi autoratul a ceea ce scri. Daca nu, inseamna lasitate in a-ti asuma responsabilitatea propriile idei. Asata a facut Bivolaru: s-a pitit in spatele unui alt nume, si cu atat mai grav, in spatele numelui unei persoane reale (cam acelasi mod de actiune ca in scena fugii din tara cu peruca in cap?). Totala lipsa de respect pentru adevartul autor si pentru cititori in aceeasi masura!!! Si de aici se vede cata lipsa de incredere are acest individ in el si in propriile lui ineptii. Este incredibil cat de mult poate sa se coboare.
In acest caz este mai mult decat atat, este vorba si de MANIPULARE – incalcarea libertatii cititorului si pacalirea lui. Inocularea unor idioteni prin atribuirea lor unui adevarat maestru tantric.
Ma intreb daca te-ai mai luminat un pic Oxilantes?
pentru cel care se da BrajaBrajamadhava Bhattacharya says:
18/11/2011 at 19:43
Stimate prieten, tocmai prin mesajul pe care l-ai trimis, nu faci decat sa subliniezi inca o data, asta daca nu era suficient, modalitatea aberanta a celor de la Misa in a se substitui si vorbi in numele altora. Unde va este curajul de a va exprima in nume propriu? Chiar asa de rusine va este cu voi? Daca oglinzile din jurul vostru va arata exact asa cum sunteti voi si nu prea se intrevede vreo apreciere, de ce sa nu va iluzionati cu aprecieri autofabricate? Dupa “guru Bivolaru” si “discipolul” – puterea exemplului?!
La mai mul curaj catre exprimarea propriei tale autenticitati !!!
Sorin says:
18/11/2011 at 22:22
Cel care se da BrajaBrajamadhava Bhattacharya pe aci e sigur unu’ pus de Griguta sa mai salveze ce se mai poate. Pt. ca sunt rahatiti toti la fund dupa faza asta.
Griguta, ai facut-o de cacao ca niciodata! Felicitari. Stiam ca esti un mare nesimtit, insa mi-ai depasit total asteptarile! Esti muuult mai pervers decat ma asteptam! Drac mic ce esti!
oxilantes says:
18/11/2011 at 22:42
pt cel care-i poarta de grija lui Oxilantes.
lasa-l in pace , ca are altcineva grija lui. in primul rand, o armata de ingeri si arhangheli poarta de grija gruparii noastre spirituale, ce stii tu. dovada saptamana arhanghelilor organizata recent in Romania care s-a soldat cu schimbari vizibile in Bucuresti, in ceea ce priveste atmosfera subtila in care ne imbaiem cu totii.
in legatura cu realitatea, afla ca prin initierile la care lucrrez, am acces la realitatea adevarata, nu aia din capul vostru care nu intelegeti cat de importanta este miscarea noastra spirituala ptr umanitate. daca tu nu intelegi asta, imi pare rau ptr tine. te indrepti catre o incarnare nasoala, ptr ca refuzi lumina in viata ta, si-l barfesti pe cel mai important maestru al tuturor timpurilor pe internet. ar mai fi sanse sa scapi din lantul asta trofic, cu conditia sa apelezi la gratia maestrului, care te rezolva sigur. dar tu nu crezi in El, asa ca esti in cerc vicios. ai putea ajunge chiar la nebuni. ma voi ruga ptr tine ! roaga-te si tu, cu cuvintele astea: ,, Doamne atotputernic, salveaza-ma din infernul asta, scoate-mi prostiile din cap si adu-ma inapoi pe calea luminii, ca sa n-o belesc mai apoi ! ”
si aibi incredere, ca Dumnezeu nu te lasa la greu !
oxilantes says:
18/11/2011 at 22:51
iarasi ptr ala de mi se adreseaza, in al doilea mesaj.
deci tu spui ca MAESTRUL nostru a dat buleala cu traducerea? n-ai inteles nimic din toate astea. sensul profund ezoteric al acestei intamplari ti-a scapat. nu-i nimic, nu suntem cu totii intelepti, iti explic eu, fii pe receptie: de ce s-a ajuns in aceasta situatia cu cartea ,,Doamna Miracolului” ? oamenii din India sunt inhibati, n-ar fi inghitit galusca cu uretra in guritza , ca un falnic falus care da muitza. si de asta Absolutul n-a fost de acord sa apara in India acele pasaje, dar in Romania atmosfera subtila e alta, datorita activitatilor tantrice facute de MISA de 25 de ani aici, cu un maestru eliberat tantric care trezeste chiundalini in nestire la o multitudine de femei ! si oamenii au alt nivel, mai ales ca ne pregatin sa implinim profetiile lui Sun dar Singh in care vom fi poporul ales, miezul din yoni, ca vom integra toata planeta in inima misterioasa a lui Dumnezeu ! de aia.
theothersarshi says:
18/11/2011 at 23:23
@catalin
Persoana la care face referire intenselight sub numele de Mihai e Mihai Rapcea. Adica cel pe al carui blog ne aflam.
@aia care cred ca “autorul” e trimis de GB
Comentariul ala e evident la misto.
fost cursant says:
19/11/2011 at 08:13
Daca Monica Cesa a murit de cancer ptr ca chipurile l-a birfit pe G ,atunci D Dobrin si C Gaina care au murit tot de cancer crezind in G si urmindu-i tratamentele pina in ultima clipa,de ce au murit? Modul in care G a birfit-o pe M Cesa la spirala lasind sa se inteleaga ca ar fi murit ptr ca l-a birfit pe el ditamai “maestrul” arata cit de pervers ii manipuleaza pe cei care nu vor sa gindeasca …inteleg ca pe atunci nu erau atitea dovezi care sa arate cit de nonsalant minte si profita dupa urma celor slabi si neinformati dar care au totusi o bruma de cautare spirituala dar acum cu atitea informatii si dovezi chiar e prostie sa mai urmezi o asemnea fiinta…intr-adevar locul lui este la inchisoare;acum citiva ani as fi aprins sute de luminarii si ofrande ca sa nu ajunga acolo si ma rugam sa fie scapat dar acum asta e tot ceea ce ii dores:sa ajunga la inchisoare,sa nu ii mai fie permis sa mai calce vietile oamenilor in picioare.
eu says:
19/11/2011 at 09:58
Mihai, FA CEVA cu saitul, se incarca groaznic de greu!!!
MR says:
19/11/2011 at 11:11
Gata, s-a rezolvat si cu viteza pe site đ
eu says:
19/11/2011 at 17:58
zi-ne si noua ce a mai fost pe 16 nov. la procesul niturad-MISA
oxilantes says:
20/11/2011 at 17:15
in articol se specifica cum ca Rapcea ar fi primit un raspuns audio de la Maestru in care acesta declara cum ca traducatoarea cartii este vinovata de modificarile aduse acesteia. ei, eu nu cred asa ceva, proba sa vina sa auzim si noi cu urechile noastre. pana atunci, noi nu suntem convinse de nimic.
Ram says:
21/11/2011 at 17:20
Si daca o sa auziti înregistrarea, cu toate ca stiti procedura (mergi la biblioteca si apoi cd-ul este rupt) o sa va deziceti de maestrul vostru? Ati încercat sa-l cunoasteti ca om?
Sa vedeti cît este de prefacut si cum face totul la cacealma? Trebuie sa fi umil ca sa poti sa-l vezi în toata micimea lui pentru ca da ati citit bine ESTE O CHESTIUNE DE ORGOLIU DIN PARTEA VOASTRA!
Voi credeti ca veti salva planeta, voi sunteti alesele/alesii, voi faceti meditatii pentru cutremur, 2012, aduceti ploaia si aveti o misiune spirituala.
MISIUNE SPIRITUALA: modalitatea ce-a mai sigura de a manipula pe cineva în conditiile în care tu îi sugerezi care este (aici este salvarea planetei, a romaniei, etc) Nu trebuie sa-i spui direct care este misiunea spirituala lasa omul sa-si aleaga ce-i place pe tema data de tine astfel fiecare va fi multumit si va asculta de sfatul tau.
GRIEG ESTE UN PSEUDOMAESTRU, NU ARE REALIZARI SPIRITUALE ARE DOAR CITEVA PUTERI PARANORMALE PE CARE LE GASESTI LA ORICE CIRCAR UN PIC MAI ANTRENAT.
Insa aceste puteri puse în contextul potrivit l-au lansat pe culmile adoratiei….
Gabriel says:
21/11/2011 at 23:05
apropo de MISCAREA CHARISMATICA……..un articol care e edificator……….
Parintele Serafim Rose: Miscarea harismatica – un semn al vremurilor
http://corortodox.blogspot.com/2011/10/parintele-serafim-rose-miscarea.html
Deşi are rădăcini încă în secolul trecut, Mişcarea Penticostală modernă datează exact din ajunul Anului Nou 1900, la ora 7 seara. De câtăva vreme, preotul metodist Charles Parham din Topeka, statul Kansas, necăjit de ineficienţa vădită a misiunii sale, începuse să studieze intensiv Noul Testament împreună cu un grup de studenţi, cu scopul de a afla secretul puterii Apostolice. În final, studenţii au dedus că acest secret constă în “vorbirea în limbi“, care, credeau ei, însoţeşte întotdeauna în Faptele Apostolilor primirea Duhului Sfânt.
Plini de tensiune şi entuziasm, Parham şi discipolii săi au hotărât să se roage până când vor primi şi ei “Botezul Duhului Sfânt”, împreună cu vorbirea în limbi. Pe 31 decembrie 1900 ei s-au rugat de dimineaţa până seara fără nici un rezultat, până în momentul în care unei tinere i-a venit ideea că din tot efortul lor lipseşte un element: “punerea mâinilor“. Parham puse mâinile pe capul fetei şi îndată ea începu să vorbească “într-o limbă necunoscută”.
În următoarele trei zile avură loc multe asemenea “botezuri”, inclusiv al lui Parham însuşi şi al altor doisprezece pastori de diverse confesiuni, care toate au fost însoţite de vorbirea în limbi. În curând mişcarea ajunse până la Texas, iar apoi avu un succes deosebit într-o bisericuţă frecventată de negri, în Los Angeles. De atunci încoace ea s-a răspândit în întreaga lume şi se mândreşte cu un număr de zece milioane de membri.
Timp de o jumătate de secol, “Mişcarea Penticostală” a rămas sectară, fiind primită pretutindeni cu ostilitate de către confesiunile tradiţionale. Totuşi vorbirea în limbi a început să se manifeste treptat în chiar sânul acestor confesiuni, la început discret, până când în 1960, un preot episcopalian de lângă Los Angeles, făcu o mare publicitate acestui fapt, declarând public că a primit “Botezul Duhului Sfânt” şi că vorbeşte în limbi. După oarecare ostilităţi iniţiale, “renaşterea harismatică” câştigă aprobarea oficială sau neoficială a majorităţii confesiunilor şi se împrăştie rapid atât în America, cât şi în afara ei. Chiar odinioară rigida şi exclusivista Biserică Catolică luă în serios mişcarea spre sfârşitul anilor 1960, purtându-i de atunci stindardul cu mult entuziasm. În America, episcopii romano-catolici aprobară această mişcare în 1969, iar cele câteva mii de catolici implicaţi atunci în ea, au sporit în doar o decadă la nenumărate sute de mii; ei se reunesc periodic în conferinte “harismatice” locale şi naţionale pe care le frecventează zeci de mii de oameni.
Ţările romano-catolice europene au devenit şi ele entuziast “harismatice”, după cum o atestă conferinţa “harismatică” din vara anului 1978 din Irlanda, la care au participat mii de preoţi irlandezi. Nu mult înainte de moartea sa, Papa Paul al VI-lea a declarat, la întâlnirea cu o delegaţie “harismatică”, că şi el este penticostal.
Care să fie explicaţia unui succes atât de spectaculos al revirimentului “creştin” într-o lume occidentală care este vădit “post-creştină”? Fără îndoială că răspunsul poate fi dat dintr-o dublă perspectivă. Pe de o parte, este vorba de un teren psihic foarte receptiv a milioane de “creştini” care constată că propria lor religie este lipsită de viaţă, supraraţionalizată şi de ordin aproape exclusiv exterior, lipsindu-i seva şi puterea de convingere.
Pe de altă parte, avem fără îndoială de-a face cu un “duh” deosebit de puternic ce se ascunde în spatele acestei mişcări şi care este capabil, dacă găseşte condiţii prielnice, să producă o multitudine foarte variată de fenomene “harismatice”, inclusiv vindecări, vorbiri în limbi, tălmăciri, profeţii, la baza tuturor acestora aflându-se “botezul” cu, sau în, sau al, “Duhului Sfânt”. Totuşi ce este acest “duh”?
Este semnificativ faptul că cei care urmează “renaşterii harismatice” cu miile nici măcar nu-şi pun această întrebare. Propria lor experienţă “baptismală” este atât de puternică pentru ei, precedată fiind de o atât de eficace pregătire psihologică sub forma unei rugăciuni şi aşteptări concentrate, încât ei nu se mai îndoiesc nici o clipă că ceea ce coboară în final peste ei şi în ei nu poate fi decât Duhul Sfânt şi că fenomenele pe care le experimentează nu pot fi decât acelea descrise in Faptele Apostolilor.
De asemenea, întreaga atmosferă psihologică a mişcării este deseori atât de unilaterală şi de încărcată cu o stare apropiată de fanatism, încât a exprima orice îndoială la adresa ei este considerat ca o blasfemie la adresa Duhului Sfânt. Din sutele de cărţi apărute deja pe această temă, doar câteva manifestă indoieli uşoare cu privire la validitatea ei spirituală.
Pentru a obţine o idee mai clară asupra caracteristicilor distinctive ale “renaşterii harismatice”, vom examina câteva din mărturiile şi practicile participanţilor la ea, punându-le întotdeauna faţă în faţă cu învăţătura Sfintei Ortodoxii. Cu puţine excepţii, aceste mărturii vor fi culese din cărţile şi revistele care fac apologia mişcării, deci scrise de oameni favorabili ei, şi care, evident, nu publică decât acele materiale care, cred ei, slujesc cauzei lor.
În continuare, nu ne vom referi doar la puţine surse strict penticostale, preferând să ne ocupăm în special de mediile protestant, catolic şi ortodox, şi de marele succes pe care îl are ‘”renaşterea harismatică” în aceste medii.
2. Spiritul “ecumenist” al “Renaşterii Harismatice”
Înainte de a începe să cităm din declaraţiile “harismatice”, să atragem atenţia pentru început asupra unui aspect de bază al Mişcării Penticostale propriu-zise, care aproape întotdeauna este trecut sub tăcere de către autorii “harismatici”. Şi anume, că există un număr uluitor de secte penticostale, de o mare varietate, fiecare avându-şi propriile accente doctrinare, şi multe dintre ele nefiind în comuniune unele cu celelalte. Există “Adunările lui Dumnezeu“, “Bisericile lui Dumnezeu“, reuniuni “penticostale” şi “ale sfinţeniei”, grupuri “După Evanghelie” etc., multe dintre ele împărţite în subsecte mai mici.
Deci este vădit lucru, că “duhul” care inspiră o asemenea anarhie nu poate fi în nici un caz unul al comuniunii şi unităţii. El este în contrast diametral cu spiritul Bisericii Creştine Apostolice a primului veac, la care mişcarea susţine că vrea să se întoarcă. Totul, în cadrul noii “mişcări harismatice” ce a cuprins acum mai toate confesiunile, se discută mult despre “unitatea” pe care această nouă mişcare o inspiră.
Dar despre ce fel de unitate este vorba? Cumva de adevărata unitate a Bisericii pe care Creştinismul Ortodox a păstrat-o neştirbită din secolul I şi până în secolul al XX-lea? Sau de pseudo-unitatea Mişcării Ecumenice care neagă până şi existenţa Bisericii lui Hristos?
Răspunsul la această întrebare îl anunţă clar cel care poate fi considerat “profetul” de frunte al penticostalismului secolului XX, anume David Du Plessis, care, în ultimii douăzeci de ani, a promovat activ veştile despre “Botezul Duhului Sfânt” printre confesiunile participante la Consiliul Mondial al Bisericilor. Şi aceasta în urma îndemnului imperativ primit prin intermediul unei “voci”, ce i-a fost adresat în anul 1951. Mişcarea Penticostală din cadrul diferitelor biserici devine din ce în ce mai puternică şi mai dinamică. Dar cel mai remarcabil este faptul că această renaştere se regăseşte mai ales în cadrul aşa-ziselor societăţi liberale, mult mai puţin în sentimentul evanghelic şi chiar deloc în cel fundamentalist al Bisericii Protestante.
Ultimele menţionate se constituie acum în opoziţia cea mai vehementă faţă de această glorioasă “renaştere”, căci trebuie să ştim că Mişcarea Penticostală şi mişcările moderniste ale Consiliului Mondial (al Bisericilor, n. tr.) sunt acelea în care se manifestă cel mai cu putere duhul” (Du Plessis, p. 28).
Aceeaşi este situaţia şi în cazul Bisericii Romano Catolice: “reînnoirea harismatică” apare tocmai în cercurile “liberale”, cu rezultate imediate în avântul ecumenismului pe care îl îmbrăţişează această Biserică şi cu tot soiul de experimente în cadrul serviciului liturgic (cum ar fi acompaniamentele la chitară etc.) Catolicii mai tradiţionalişti sunt tot atât de ostili acestui curent ca şi Protestanţii radicali.
Că orientarea “renaşterii harismatice” este puternic ecumenistă e dincolo de orice îndoială. Iată ce scrie Clarence Finsaas, pastor luteran “harismatic”: “Pe mulţi îi surprinde faptul că Duhul Sfânt se poate manifesta în cadrul oricărei confesiuni creştine istorice… fie ea calvină sau arminiană (se referă la doctrina lui Arminius, care susţine posibilitatea mântuirii tuturor, opusă celei calviniste a predestinării (n. tr.).) puţin importă; esenţial este că Dumnezeu este mai presus decât credinţele noastre şi că nici una dintre confesiuni nu deţine monopolul asupra Lui” (Christenson, p. 99). Iată ce declară şi un pastor episcopalian despre “renaşterea harismatică”: “…din punct de vedere ecumenic ea este un mare succes, deoarece se realizează o remarcabilă unire a creştinilor de diferite confesiuni, şi aceasta mai ales la nivelul parohiilor” (Harper, p. 17).
Periodicul “harismatic” californian Inter-Church Renewal (Reînnoirea interconfesională) este plin de astfel de declaraţii de “unire”: “Întunericul vremilor apuse s-a risipit, iar astăzi călugăriţa romano-catolică şi un protestant se pot iubi reciproc cu o iubire nouă şi ciudată“, care dovedeşte că “vechile bariere confesionale se prăbuşesc. Superficialele diferenţe doctrinare sunt date la o parte, astfel încât toţi credincioşii să se poată uni în Duhul Sfânt“.
Preotul ortodox Eusebius Stephanou crede că “această revărsare a Duhului Sfânt trece dincolo de graniţele confesionale… Duhul lui Dumnezeu lucrează …atât în interiorul cât şi, în exteriorul Bisericii Ortodoxe” (Logos, ian. 1972, p. 12).
În acest punct, creştinul ortodox vigilent, care nu uită nici o clipă că trebuie să “cerce duhurile”, se va găsi pe un teren familiar, presărat cu clişeele ecumeniste obişnuite. Mai ales să remarcăm această “revărsare a Duhului Sfânt”, care apare în exteriorul Bisericii Ortodoxe, exact ca Mişcarea Ecumenică însăşi; cei care o adoptă nu fac altceva decât să urmeze unei mode care a ajuns la maturitate în exteriorul Bisericii lui Hristos.
Deci ce pot să-i înveţe cei care se află în afara Bisericii lui Hristos pe creştinii ortodocşi? Nu putem să negăm că, uneori, spre ruşinea noastră, catolicii si protestanţii sunt mai zeloşi în participarea la biserică, la activităţile misionare, la rugăciunea împreună, la citirea din Sfânta Scriptură etc. Chiar din interiorul credinţei lor greşite, catolicii, protestanţii şi sectanţii îi fac de ruşine pe ortodocşi prin aceea că se străduiesc mai mult să se facă plăcuţi lui Dumnezeu decât mulţi dintre ortodocşi, în condiţiile în care cei din urmă sunt singurii care au păstrat plinătatea creştinismului apostolic.
[Si duhul necurat poate da ravna, si inca la ce cote!!! n.n.]
Deci, ortodocşii ar face bine să ia exemplu de la celelalte denominaţiuni şi să reînvieze bogăţiile spirituale ale propriei lor Biserici, pe care încă nu reuşesc să o scoată din lenea duhovnicească şi din obiceiurile cele rele. Cele spuse acum se referă la partea omenească a credinţei, la eforturile umane care se cheltuiesc în activităţile religioase, fie ea credinţa cuiva justă sau nu.
“Mişcarea harismatică” însă pretinde că se află în contact cu Dumnezeu şi că a găsit mijloacele primirii Duhului Sfânt, adică ale revărsării harului lui Dumnezeu. Şi totuşi Biserica, şi nimic altceva (sau altcineva), este aceea pe care Mântuitorul nostru Iisus Hristos, a hotărât-o ca mijloc de dăruire a harului către oameni. Să credem prin urmare că Biserica este actualmente înlocuită de vreo “nouă revelaţie” capabilă să transmită harul din afara Bisericii, prin vreun grup de oameni, care, probabil, cred în Hristos, dar care nu au nici o idee sau experienţă personală a Sfintelor Taine instituite de El şi nici o legătură de continuitate cu Sfinţii Apostoli şi urmaşii lor, pe care El i-a ales pentru a săvârşi aceste Taine? Hotărât că nu. Este la fel de sigur astăzi, ca şi în primul secol creştin, că darurile Duhului Sfânt nu se descoperă în cei ce se află în afara Bisericii.
Marele Părinte bisericesc din secolul XIX, Episcopul Teofan Zăvorâtul şi toţi Sfinţii Părinţi, spun clar că darurile Duhului Sfânt sunt transmise “tocmai prin Taina Mirungerii, care a fost introdusă de Sfinţii Apostoli în locul punerii mâinilor“. Din Faptele Apostolilor învăţăm că la început Taina Mirungerii se săvârşea prin punerea mâinilor. “Noi toţi cei care am fost botezaţi si mirunşi avem darul Sfântului Duh …. chiar dacă El nu este activ în toţi. Biserica Ortodoxă are însă la îndemână mijloacele de activare a acestui dar, şi în afara lor nu mai există nici o altă cale… Fără Taina Mirungerii, aşa cum a fost înainte de ea punerea mâinilor de către Sfinţii Apostoli, Sfântul Duh nu se pogoară şi nu se va pogorî niciodată, peste nimeni!“. (Episcopul Teofan Zăvorâtul, Ce este viaţa duhovniceasca, N. Y., Jordanville, 1962, pp. 247-8, în ruseşte N. ed.).
Părintele Eusebius Stephanou (Logos, ian., 1972, p. 13) încearcă să justifice “receptarea Duhului Sfânt” şi in afara Bisericii citând exemplul casei lui Cornelie Sutaşul (Fapte, 10) care a primit Duhul Sfânt înainte de a se boteza. Dar diferenţa dintre cele două cazuri este crucială: primirea Duhului Sfânt de către Cornelie şi casa sa a fost un semn că ei trebuie să se unească cu Biserica prin Sfântul Botez, în timp ce contemporanii noştri penticostali se întăresc, prin propria lor experienţă, în înşelăciunea ca nu există o unică şi mântuitoare Biserică a lui Hristos.
Într-un cuvânt, când vorbim de “renaşterea harismatică”, vorbim de fapt de un nivel nou şi mai adâncit, “spiritual”, al ecumenismului. Adică fiecare creştin “se reînnoieşte” în propria sa tradiţie, dar în acelaşi timp se uneşte în mod obscur (doar este “aceeaşi experienţă”, nu-i aşa?) cu alţi “creştini” la fel de “reînnoiţi” în propriile lor tradiţii, care toate conţin diferite grade de erezie şi abateri!
Acest relativism mai conduce şi la o deschidere completă faţă de practici religioase fără precedent.
Toate acestea ajung la punctul culminant în viziunea supra-ecumenistă a unui “profet” penticostal de frunte, care declară că mulţi penticostali “au început să aibă vie în faţa ochilor posibilitatea ca această mişcare să devină însăşi Biserica lui Hristos la sfârşitul veacurilor…” (…)
Intenselight says:
22/11/2011 at 00:38
Ram, as fi tare curios sa aflu si eu ce puteri “par-anormale” are Bivolaru.
Si pestii mei din acvariu au mai multe puteri paranormale decat el.