MISA – Bivolaru (articole)

MISA - Gregorian Bivolaru

61 Responses to Când MISA se re-credibilizează

  1. VASILE says:

    Apar primele minciuni controlate, cand bivo poate spune altceva decat simte si gandeste. Intr-o zi nefericita descopera ca „zeii” sai: il parasesc…multi demoniiiii sunt pe carca lui ..

  2. VASILE says:

    Membrii unei secte sunt parti ale unui sistem functional in care ei activeaza impreună pentru supravietuire si obtinerea de satisfactii. Victime ale bivo sunt cursanti care nu se trezesc din prosteala..este greu sa ti capul pe umeri.

  3. VASILE says:

    In comportamentul “apatic”, individul se apara de suferinta,bivo anulandu-si orice raspuns emotional. El evita situatiile stresante despre adevar si afiseaza o atitudine de nepasare, dar in sinea sa nu reuseste sa scape de demoni care il macina sistematic. Se separ de ceilalti, respingand adevarul despre manipulare in mod pasiv si retragandu-se in nresimtirea care il incojoara. Insa, prin atitudinea sa, apaticul contribuie la iluzia ca totul este bine in secta MISA, intarziind momentul unei schimbari reale in scoala.

  4. VASILE says:

    Exista patru “roluri” pe care le pot “juca” cursanti. Trei dintre ele sunt admirate de necunoscatori despre adevarul ascuns in secta, in timp ce ultimul este blamat. Acestia nu vad insa adevarata fata a rolurilor care joaca conducatori din misa si cursanti nu inteleg dezastrele sufletesti produse de manipularea care vine din secta.

  5. VASILE says:

    De ce se tem cel mai tare cursanti? De adevar ca bivo nu este ce se zice. Ei se tem de adevar deoarece au invatat la secta sa creada in atat de multe minciuni. Desigur, ei se tem si de minciunile in care traiesc acolo in ashramuri. Cunoasterea ii face sa se simta in siguranta, indiferent daca este reala sau fictiva. Din pacate, ei ajung sa sufere, intrucat cred in ceea ce stiu, si aproape tot ce stiu este neadevarat. Lucrurile in care cred ei sunt simple opinii, pe care le transmit apoi mai departe . Si astfel, istoria se repeta si roata se rostogoleste mai departe, la infinit. FRATI YOGHINII> A sosit timpul sa parasim lumea iluziei si a minciunilor si sa ne intoarcem la adevarul nostru primordial, la esenta noastra reala. A sosit timpul sa renuntam la minciuni REPETATE DE SECTA si sa redevenim noi insine. In acest scop, tot ce trebuie sa facem este sa ne intoarcem la viata, adica la adevar. Iar luciditatea este cheia revenirii la viata. NU II MAI TINETI IN BRATE PE ACESTI FARISEI

  6. VASILE says:

    Vremurile de acum nu sunt pentru cei slabi de inima. Acestea sunt vremuri ce fac apel la cele mai mari rezerve ale voastre de curaj, discernamant si intuitie.Treziti-va! cursanti si ashramisti.. Sufletul ma doare cind vad nepasare sefilor fata de voi si voi yoghini suspinind ca va fura viata si sanatatea.. Vad durere multa in ashramuri, saracie crunta in sufletele voastre//

  7. Oro says:

    imi aduc aminte cum o colega se intreba dupa 18 ani de curs, daca doar 22 fac parte din Misa, restul de mii din ce fac parte, pt ca descoperise doar cu ocazia descinderilor ca nu face parte din nimic, ca e doar o simpla biata cotizanta la o “scoala” intitulata de “yoga”si nerecunoscuta de cineva. de fapt cu ocazia descinderilor multi din cursanti oameni seriosi descoperisera cu ce se ocupa de fapt dibolaru & company, prostitutie si trafic de persoane in Japonia, videochat cu curvele de la misa, proprietati acumulate din “donatii”, si cel mai grav dupa mine furtul intelectual. Dibolul isi punea semnatura pe carti, cursuri si revelatii in premiera mondiala luate de pe net si nici macar traduse de el ca sa mai vorbim scrise de el, un anagramat in toata regula cu un tupeu urias care a inteles ce se poate vinde pt a nu munci.

  8. Autoinitiat says:

    ”Yoga si-a dovedit valoarea si eficiența fara niciun dubiu in mileniile ei de existență ,dovedindu-se o cale valida de autocunoastere si evolutie spirituala”.Foarte adevarat si foarte important.Yoga este una din cele mai importante si mai respectabile traditii mistice (poate cea mai respectabila),comuna mai multor religii (hinduism,budism,jainism,sikkism) care a dat atat de multi mistici si inca mai dă .Yoga a influentat si alte traditii:taoism,sufism,shintoism.Cea mai mare greseala pe care ar putea-o face cineva dezamagit (sau dezgustat) de MISA e sa puna semnul egalitatii intre Yoga si aceasta secta porno specializata in spalare pe creier si exploatarea persoanelor maleabile psihic.Misa nu are nicio treaba cu yoga.

    ”criticile tot mai argumentate ale fostilor cursanti referitoare la faptul ca practicile invatate la misa nu duc nicaieri din punct de vedere spiritual deoarece nu provin de la un maestru autentic”. Nu doar că nu duc nicaieri din pdv spiritual,dar nici NU POT duce undeva :este practic-si teoretic!- imposibil sa evolueze cineva,sa ajunga la performanțe mistice,e imposibilitate:
    1)Se pune prea mult ( se pune exclusiv) accentul pe hatha yoga.Probabil ca altfel ,misa si-ar pierde obiectul muncii:ce altceva in afara de niste lucruri teoretice pe care le poate afla oricine din carti (de exemplu unde e ajna) si in afara de asane ,mudre si alte exercitii de gimnastica sa se predea la acele cursuri? Se stie ca marea majoritate a maestrilor (nu doar budisti si jainisti dar si hindusi) au respins practicile hatha yoga si in special asanele ca fiind ridicole si inutile.A ajuns cineva la iluminare stand in cap?Si-a trezit cineva kundalini stand in cap,cum recomanda Grieg?
    Bineinteles ca exista cateva tehnici de hatha yoga foarte utile in tantra,dar acestea sunt extrem de putine si,sunt utile doar pentru chakrele inferioare:de exemplu paschimotanasana,vajrasana,mulabanda si-mai ales- bastrika.Bastrika e o tehnica universala ,folosita in toate traditiile ,cunoscuta sub diferite nume:hiperventilatie,respiratie holotropica (in psihologia transpersonala), respiratie de foc (in antichitate),Osho o numeste ”meditatie dinamica” si face parte din tehnicile lui pt trezirea lui kundalini.Scrie intr-o carte tradusa din bulgara de pe timpul lui Ceausescu (A. Milanov,I.Borisova ”Yoga”):”Atentia spre mulandhara ceakra.Yoghinii afirma ca bastrika este exercitiul prin care se poate starni cel mai usor kundalini.” Este cel putin ciudat ca la misa nu se pune deloc accentul pe bastrika,deoarece cei mai multi de-acolo nici nu au auzit de asa ceva.
    Din cele cinci miliarde de asane,mudre si alte tehnici hatha yoghine predate la misa,o data la cat timp i-ar veni randul uneia?

    2)Se pune prea putin -sau,mai bine zis, nu se pune deloc- accentul pe permanentizarea atentiei,pe rarefierea si stoparea a ceea ce Patanjali numeste ”fluctuatii mentale ” , pe purificarea (care necesita un efort permanent) de vasanas-tendințele pasionale cu care se va confrunta orice cautator .Ori, se stie importanța uriasa pe care o acordă yoga atentiei(ca ,de altfel, toate căile spirituale autentice) .Orice maestru autentic il va invața pe elev cam in acelasi fel in care spune Osho :că meditatia nu se face doar cateva ore pe zi ,stand cu picioarele incrucisate sub tine si cu ochii inchisi (sau deschisi), ci se face tot timpul (pe toata durata starii de veghe):si cand mergi,si cand mananci ,si cand muncesti (sau cand faci karma yoga),daca s-ar putea chiar si cand citesti sau vorbesti-si mai spune ca la inceput nu se poate cand citesti sau vorbesti (pare imposibil) ,dar cu timpul vor aparea niste modificari.Asa spune Osho,si asa spune orice maestru care te-nvata de bine:ăsta e criteriul dupa care cineva isi poate da seama daca altcineva este un maestru autentic sau un excroc,daca e vorba despre o cale autentică sau despre o cacialma.A spus vreodata Grieg asa ceva?A invatat misa asa ceva pe cineva?
    3)Toti cei care se concentreaza pe corp ,indiferent ca sunt yoghini,sufisti,isihasti sau taoisti,se concentreaza pe o singura chakra,nu pe toate ca la misa-rezultatul fiind ca nu s-a activat niciuna nimanui din zecile de mii de adepti–dar NICI MACAR semne cat de vagi de dinamizare.Oricine vrea sa mearga pe kundalini yoga ,se concentreaza (tot timpul ) pe locul unde se spune ca se afla kundalini.Ori,desi misa se revendica de la kundalini yoga (tantra) ,nimeni nu face acolo tantra:azi facem meditatie ”pe ajna” ,maine meditatie cu Tara ,poimaine meditatie ”cu Grieg” (”am avut o stare !… ”),raspoimanie meditatie ”cu mantra” , apoi meditatie cu alta mantra .
    4)Toata filosofia de la misa despre kundalini,chakre,sublimare etc (care de la Grieg purcede ) tine de neotantra care este o falsa tantra si de-aici porneste totul: toata aceasta teorie este o imensa colectie de aberatii referitoare la sublimare,dinamizare,chakre ,samadhi etc.Exemple de aberatii pe care le-am auzit de la un ” profesor yoga”:
    -”postul purifică dar nu dinamizează”.Si ce dinamizează?-Raspuns:”asanele”.Oare Ramakrishna doar ca se purifice de toxine a postit?El spune si cat a durat si cum a facut sa reuseasca la nivelul fiecarei chakre (pe care le-a luat la rand ,nu pe toate odata ca la misa):”am postit si m-am rugat!”.
    -”sublimarea inseamna sa urci energie prin sushumna”.Conceptul de sublimare are acelasi inteles in toate traditiile mistice,la D.Satniloae,la budisti,la Osho,la Shivananda,la Ramakrishna,la sufisti ,sublimarea e un proces psihic care se realizeaza prin linistirea mintii ,prin practicarea atentiei.
    ”ca sa-ti trezesti kundalini trebuie sa urci energie spre centrii superiori”
    Si lista aberatiilor de tip neo-tantra e mult mai lunga.Deci e clar ca cine crede astfel de aberatii n-are nicio sansa sa progreseze pentru ca aceste aberatii nu doar ca sunt niste lucruri incorecte ,dar sunt exact opusul invataturilor cu adevarat mistice ,sunt exact opusul invataturilor tantrice.Pentru ca misa este exact opusul a ceea ce ar trebui sa fie cu adevarat un loc unde se face yoga adevarată.In concluzie,misa nu a inceput ca o scoala adevarata de yoga ci a fost de la bun inceput ceea ce este si astazi:o secta care ,in pofida abundenței de terminologie hindusa,cu orice numai cu evolutia spirituala nu are de-a face.

  9. Oro says:

    Nu stiu cine esti “Autoinitiat” dar ti o spun pe propria piele ca si “Salutul Soarelui “iti trezeste Kundalini, ca sa nu zic de alte asane.

  10. carmenas says:

    Heeee heeee heeee!!! Recredibilizare (se va face si meditatie cu tema: Daca Misa n-ar fi existat…. :-) ) si inca ceva o noutate pe yoga esoteric Mihai: http://www.yogaesoteric.net/content.aspx?lang=RO&item=8364

    Aruncarea pisicii in curtea lui Bozaru, asta este exact ca in justitie de multe ori, dau toata vina pe un peste mai mic care va sta in puscarie pt ca pestii cei mari sa stea binenteles linistiti fara probleme. De parca d-nul Bivolaru nu a spus niciodata aberatiile pe care le spune Bozaru in articolele, conferintele si documentarele facute despre extraterestrii benefici.

    De fapt este tot din categoria recredibilizare: Uite mai ca noi luam atitudine, il infieram pe Bozaru, suntem in stare sa recunoastem ca numai el a spus, a vorbit despre profetii neimplinite si aberatii “stiintifice” neverificate despre apocalipsa si altele….

  11. Django says:

    [Nu stiu cine esti “Autoinitiat”]

    Un copchil incult. :)

  12. FREEDOM says:

    Majoritatea fetelor care au apucat calea videochatului au sfirsit prin a ramine curve de profesie care urmaresc sa se scoata si sa puna mina pe unul cu bani si sa traiasca futindu-l pe al toata viata . Altele si nu putine sau dezechilibrat psihic si au tras multi ani sa ramina pe linia de plutire iar altele inca trag cu chiu cu vai de ele sa revina la o normalitate .Despre ce premii sa poata fi vorba ca acele femei si-au stricat viata complet cu apucaturiel ce rezulta din videochat , si sex pe bani prin barurile japoneze sau europene sau ca escorte . Articolul este foarte bun nici nu mai sint necesare comentarii . Despre ravasirea asta care sa produs in vietile oamenilor a avut grija taticu MISA -ei . Yoga in MISA inseamna o mare raspindire a mentalului si ratacire .. insa ratacirea este data de miliardele de tehnici prezentate si in final in loc sa iti aduni atentia si o sa fixezi numai asupra unui lucru oamenii se pierd in nesfiriste meditatii cu 1000 de aspecte neajungind sa fuzioneze total si sa se dizolve in nici o tehnica . In final e mai multa raspindire decit adunare si regasire interioara . Asta e fost lucrul cel mai gresit din toata prezentarea . Unul care stie adevarul stie ca nu este nevoie de 1001 metode si tehnici ci doar de UNA singura . ATIT . Este posibil ca scopul prezentarii atitor mii de metode si tehnicute sa fi fost de la inceput acela de a tine oamenii agatati si rapsinditi ptr ca numai intr-o astfel de stare de dezlinare oamenii puteau sa ramina dependenti de fondatori si scoala lor prin cursuri nesfirsite . In final a rezultat o dependenta psihologica totala de acest grup fondator si scoala lor . La ora actula exista nevoia infantila de a merge acolo , de a sta acolo , de a te lega de ei astfel incit tu sa nu mai ai o viata proprie , constienta cu alegeri proprii . Si nu ar fi nici o problema nici aceasta renuntare la alegeri proprii dar in cazul asta ramine o intrebare : sint cei din ashrmauri fericiti , impacati cu viata lor , au angoase existentiale sau nu , au frustrari sociale -materiale sau nu ? Daca nu au asa ceva este perfect si nu mai este nimic de zis din partea nimanui . Dar nu e chiar asa . Au multe of-uri oamenii de acolo desi dupa 25 de ani de yoga ar trebui a nu mai aiba . Au doar niste stari iluzorii ptr simplul fapt ca vin si se duc si nu ramin cu nimic stabil ci doar cu foame de a mai aparea acele stari care oricum daca vor apare se vor duce iar ca si cum nu ar fi fost . Asta e tot ce cistigi la MISA oricit ai sta acolo . Un alt aspect simplu si mai evident decit muntele Everest este o comaparatie simpla pe care absolut nimeni nu o face printre ashramisti si anume : comaparatia intre modul de viata al maestrilor indieni autentici si modul de viata al parvenitilor asazisi profesori de yoga de la MISA . In timp ce primii sint monumente de autenticitate si vieti duse simplu si onest ortacii sefi din MISA sint intr-o antiteza gigantica cu primii . Un singur refren li se potriveste liderilor MISA : FARA NUMAR FARA NUMAR FARA NUMAR FARA NUMAR FARA NUMAR FARA NUMAR .

  13. FREEDOM says:

    Asta nu o vede nimeni acolo , nimeni nu isi pune intrebari simple despre cum vine mai dragi profesori asta , de ce nu puteti trai simplu ,onest din ce munciti voi ? Inca un punct – daca MISA este cea mai tare scoala de yoga din galaxie de ce nu e recunoscuta de nimeni si de ce este contestata chiar de cursantii ei ? De ce , daca sint atitea valori in practica yoga acolo nu sint recunoscute oficial chiar de scoala insasi ? O recunoastere in genul – cutarita practicant yoga de 25 ani uite ce face….. face asta concret : merge prin aer , merge pe apa , inghite otrava si nu are nici pe dracu , se dedubleaza constient , poate oricine sa-i puna oglinda la nas si nu o sa se abureasca …. . Daca STOIAN e asa de tare sa se interiorizeze public si vin io si ii pun oglinda sub nas sa vada lumea cit de mult este el in stare sa se interiorizeze . Daca nu este in stare atunci inseamna ca tot ce a obtinut dupa 25 de ani de yoga MISA sint niste stari trecatoare care de fapt nu sa meritat sa umbli dupa ele asa ca ce folos daca nu poti arata nimic concret dupa atitia ani . Nu este evident ca nu sa ajuns niciunde si ca articolul este realist fara dubiu ? Sa incerci sa te lauzi cu nimic concret dupa atitia ani si sa postezi mii de stari iluzorii -treatoare sub titlul DACA MISA NU AR FI EXISTAT , arata ce nu esti constient de starea deplorabila a scolii si a celor de acolo fiecare in parte . Daca te duci in TIBET , INDIA , o sa observi un lucru si anume – cel care practica yoga acolo este foarte discret , retras , interiorizat , adunat , putinla vorba si modest , onest si traieste foarte simplu ptr ca aceasta simplitate este factorul cheie . Respectivul sta in banca lui si isi vede doar de practica in tacere cit mai multa . In schimb tentativele astea de profesori yoga MISA sint ca niste staruri fie de cinema fie tv dupa modul in care isi traiesc vietile . De ce nu se exemplifica de catre G – stare de basini – in programul taberei ? Stare de vip spiritual , afisata de toti pacalicii care vin in fata oamenilor si efectiv nu sint in stare sa vorbeasca liber din propria experienta de 25 de ani ci si azi citesc de pe foi sau laptop . Numai la acest aspect daca te uiti iti poti da seama de saracia interioara a acestor farsori . Nu se ridica niciodata nimeni in mijlocul salii sa atraga atentia despre lipsa de experinta directa si despre faptul ca a venit in tabara sa auda experienta directa nu citit de pe foi , nici citate sau de pe laptop ptr ca efectiv nu-si dau seama ptr ca sint inconstienti . Am urmarit de vreo 2 ani pe MOOJI si omul vorbeste direct din el nu citeaza nciodata , nu vine cu laptop sau cu vreo foaie copiata de mina de pe care sa citeasca . Si se poate destul de usor simti ca tot ce spune vine din expereinta proprie . Ori asta mi-a ratat ca are valoare reala si stie ce indica nu bijbiie . Am putu face o comparatie intre MOOJI si tonele de profesori yoga si instructori MISA si este evident cit de pe linga sint cei de la MISA . Efectiv bijbie si nici nu stiu despre ce este vorba si ce este cu ei dupa 25 de ani de practica ptr ca daca ar sti ar puncta realul si nu concepte si basme din tratate copiate . Cam asta e situatia la MISA . Daca MISA nu ar fi existat poate era mai bine ptr ca veneau reprezentantii unor scoli autentice cum ar fi de ex cei de la Yogananda care iti dau putin ca tehnica insa foarte precis : faci asta si atit si obti asta . Scurt , simplu si la obiect .

  14. FREEDOM says:

    Misa = capiala , destrabalare , vipuri , bani multi , masini de masini , palgiat , videochat , escorte , dansatoare prin baruri , futing pe bani , curvasarie , micime , oameni care se ascund si se toarna intre ei , munca inutila care nun iti trezeste mentalul , inteligenta ptr ca imediat ce ai inteligenta vezi ca esti fraierit folosit si nu mai poti sta in borcanele lor ducindu-ti viata ca prostu fermecat .

  15. FREEDOM says:

    Isi fac reclama ca si cum ai face la ceva ce vrei neaparat sa vinzi , de ex. o masina , bautura , o marca de biscuti sau pantaloni sau telefoane samd . Cind cineva isi face reclama e clar ca vrea sa vinda ceva , un produs . Este complet anormal sa iti faci reclama daca il cauti pe Dzeu si daca vrei sa vinzi calea catre Dzeu ? Cum poti vinde calea catre adevar ? Adevarul este o marfa pe care s-o poti vinde ca la piata ? Ce inseamna tendinta asta de ati face reclama an de an ? Ce spiritualitate esta asta ? Una de taraba evident . Nimeni nu-si da seama de asta din cei de acolo sau de fapt isi dau seama foarte bine si fac constient ce fac ?

  16. FREEDOM says:

    daca te uiti la poze intelegi ca se dau in spectacol ptr fca asa sint pusi si asta nu are nimic de-a face cu o sadhana sincera . Ce ar zice MILAREPA care a meditat ascuns de oameni si locuri publice sau aglomerate , sa vada reclama pe care si-o face MISA ? MISA = O TARABA .

  17. ajnin san says:

    Misa a ajuns o piedica pentru un cautator spiritual .Creeaza dependenta prin sistemul prezentei obligatorii ,dar iata ce afacere buna.Sa castigi pe toata durata vietii unuia care vrea sa participe la cursuri.Este ideal.Si nu intereseaza pe nimeni daca se practica cu adevarat yoga,yoghin este acela care are legitimatia stampilata la zi si prin urmare taxele achitate.In rest nu conteaza.MISA este o fabrica de legitimatii si un balci ambulant.Vii ca sa cumperi ce a mai nascocit nou maestrul .MISA a fost facuta sa aflam noi cate are GB sa ne spuna. Are nevoie de public si de masa de manevra.Oamenii se uita si vad ca au legitimatii si spun: Iata ,sunt yoghin.

  18. Intenselight says:

    “Se pune prea mult ( se pune exclusiv) accentul pe hatha yoga… Se stie ca marea majoritate a maestrilor (nu doar budisti si jainisti dar si hindusi) au respins practicile hatha yoga si in special asanele ca fiind ridicole si inutile.”

    Parcticile ce implica corpul fizic (tsa lung/yantra yoga) sunt importante in traditia budismului tantric tibetan. Nici pe departe nu sunt respinse ca fiind “ridicole si inutile”. Controland corpul si suflul respirator, se controleaza energia, controland energia, se controleaza mintea.

    “Toti cei care se concentreaza pe corp ,indiferent ca sunt yoghini,sufisti,isihasti sau taoisti,se concentreaza pe o singura chakra,nu pe toate ca la misa-rezultatul fiind ca nu s-a activat niciuna nimanui din zecile de mii de adepti–dar NICI MACAR semne cat de vagi de dinamizare”

    Yoghinii tibetani, fie ei practicanti Tantra sau Dzogchen nu se concentreaza doar pe un singru centru, Se pot folosi oricare dintre centrii cunoscuti, in functie de tipul de practica, faza, etc.

    Scrii o multime de lucruri pe aici, unele corecte (gen – la Misa se preda neo-tantra), unele false (cand iti dai cu parerea despre diverse practici tantrice, pe care le cunosti doar din carti).

    Stii cum e cu practicile tantrice? Daca vorbesti despre ele (mai mult decat la nivel general), inseamna ca nu le cunosti cu adevarat, caci daca le cunosti in profunzime, nu vorbesti, pentru ca te impiedica Samaya.

  19. prc says:

    Daca va impiedica “Samaya” (juramantul), pe toti, sa vorbiti multe forumuri si subiecte erau demult inchise.
    Multi abuzatori erau ,inca, in libertate.
    Asta ma enerveaza, sub cortina juramintelor de a nu comunica se ascunde multa incompetenta si prostie.
    Trebuie sa admit, totusi, puterea de conditionare cu care un juramant,cerut de un maestru al manipularii, poate lega.
    Am citit despre femei din Africa care au fost puse sa jure in fata preotilor africani corupti ca vor sluji unor proxeneti sub amenintarea mortii implacabile (daca incalca juramantul).
    Le era foarte greu sa-si incalce juramantul indiferent cat de rea era situatia in care se aflau.
    Credinta, in puterea preotului corupt, le lega cu niste catuse mentale invizibile care le duceau la pierzanie.

  20. prc says:

    Femeile depuneau juramantul in Africa iar apoi erau aduse “la produs” in Europa.
    Juramantul rezista schimbarii contrastante de mediu.

  21. Autoinitiat says:

    @Intenselight

    ”in functie de tipul de practica,faza etc” .Corect,de exemplu si practica gtumo implica concentrarea pe mai multe chakre dar gtumo,ca de altfel toate tehnicile din ”Yoga tibetana si doctrinele secrete” sunt numai si numai pentru avansati.Intrebarea mea este:un cautator incepator,care vrea sa devina un avansat,care vrea si el sa ajunga la primul sau extaz autentic,trebuie sa se concentreze pe o singura chakra sau pe mai multe?
    Spuneai (la alt articol),ca fac o varza:ceea ce incerc este tocmai sa evit niste confunzii,facand doar niste comparatii intre diferite traditii deoarece eu consider ca aceste comparatii pot fi foarte utile pt ca se poate ajunge la niste concluzii corecte:toate caile spirituale au multe lucruri in comun:iar ceea ce au ele in comun nu doar ca nu poate fi decat corect si adevarat dar este si de maxima importanță.Kundalini yoga nu este chiar atat de diferita de alte cai spirituale si,in niciun caz ,aceste căi nu sunt antagoniste ci complementare:”Asa cum toate râurile se varsa in mare ,tot la fel,Doamne,diferitele religii duc catre tine”.Experiențele de la nivelul lui manipura si urmatoarele chakre sunt universale,sunt experiențe cunoscute si in sufism sau in mistica crestina.Iar experiența de la nivelul lui muladhara este cunoscuta si de unii sufisti (”marginalizatii” cum ii numeste Rene Guenon).

    ”controland energia se controleaza mintea”.Sau ,cum spune in Serpent of Power (daca nu gresesc):”chitta e cauzata de vasana si prana.Controlând-o pe una o controlezi si pe cealaltă” .Linistind respiratia,se poate linisti si mintea,linistind mintea se linisteste si rspiratia.Dar ce legatura are cu cele 100 de asane predate la misa ?Iar tu ,mai mult ca sigur,ai prins esența celor spuse de mine:la misa se pune prea mult accentul pe hatha yoga si deloc pe practicarea atentiei.Sa-ti dau un exemplu concret:cu ceva ani in urma l-am intrebat pe un baiat care facea ashvini de 4 ani (sau asa mi-a spus el) cum face el sa aiba control.Si mi-a spus:”Am fost la Grieg si i-am spus:Grieg,vreau sa am si eu control.Si Grieg mi-a spus:”Fă ashvini.Tot timpul.Si cand mergi” ”. L-am intrebat :”Si atentia?” El s-a auitat la mine mirat:”Atentia?!”.Despre asta vorbesc.Intrebarea (o intrebare fundamentala) e:de ce nu i-a spus Grieg sa-si indrepte si atentia acolo?Nu stia Grieg sau n-a vrut sa-i spuna?Daca el si-ar fi indreptat si atentia acolo (tot timpul ,si cand merge) ,ar fi inceput sa se-ntample lucruri.Si poate ca nici nu ar fi avut nevoie de 4 ani.Clar ca Grieg stia:si atunci de ce nu i-a spus?Despre asta vorbesc!
    A. David-Neel spune ( in ”Initieri si initiati in Tibet” sau in ”Cu misticici si magicieni in Tibet” -nu mai stiu exact ) ce ii spune maestrul tibetan unui incepator sa faca:unii doar meditatie,altii se concentreaza tot timpul in crestet (altii si-l imagineaza tot timpul pe maestru stand in lotus deasupra capului sau),altii spun mantra tibetana .Deci la fel ca in toate celelalte traditii 😼 tehnica principala practicata tot timpul ,la care se mai adauga niste tehnici ajutatoare (dintre care postul si veghea nocturna sunt universale).
    Dar Ramakrishna s-a concentrat pe mai multe chakre sau le-a luat la rand?

    ”pentru ca te impiedica samaya” .Nu am divulgat nimic (nimeni nu si-a permis vreodata asa ceva)!Bastrika si concentrarea permanenta pe muladhara pt trezirea lui kundalini nu sunt secrete.

    @Oro
    ”iti spun pe propria piele ca si salutul soarelui iti trezeste kundalini” .Daca ai verificat tu atunci nu te contrazic,mai ales ca eu nu am verificat.La MISA s-au mai facut afirmatii de genul ” bujangasana trezeste kundalini”.Ca sa accepti ca o tehnica este utila pentru un anumit lucru,trebuie ori sa fie logic ca asa este ,ori sa verifici.
    De exemplu este logic ca paschimotanasana este utila pt cei ce vor sa-si trezeasca kundalini: mareste peristaltismul gastro-intrestinal (deci impinge din zona plexului solar in jos spre perineu),intinde perineul (inclusiv,la barbati,uretra din perineu si ,posibil,chiar uretra prostatica) producand tensiune in perineu si poate ajuta la transferul prin concentrare pe perineu a durerii (usoare) din picioare si ,cel mai important ,a amortelii (vibratiilor) din picioare :deci poate ajuta la obtinerea unor efecte subtile intense in zona lui muladhara.Dar nu vad cum ar putea face asta surya namaskar deoarece actioneaza in principal asupra coloanei.

    Ideea ca o asana dinamizeaza o chakra este fundamental gresita:o asana poate cel mult sa ajute la dinamizare pentru că ceea ce dinamizeaza o chakra sunt energiile subtile (atentia,care este si o energie subtila si prana care este dirijata tot de catre atentie).Dinamizarea propriu-zisa a unei chakre (care inseamna cresterea vitezei ei de rotatie) incepe cu o anumita intarziere.Pentru ca energia sa dinamizeze o chakra ,trebuie ca energia sa ajunga efectiv la acea chakra:si exista o singura cale:prin zona de proiectie a respectivei chakre.Deci nu prin sushumna (urcand energie prin coloana),cum se spune la misa.De exemplu,vajrasana e utila pt cei care lucreaza pe svadistana, dar aceasta postura nu dinamizeaza efectiv ci poate doar ajuta la dinamizare deoarece vectorizeaza energia spre zona de proiectie a lui svadistana si poti verifica: stai o ora sau cat poti in vajrasana(cu concentrare pe partea inferioara a abdomenului) si apoi fă bastrika(tot in vajrasana) :vei simti efectiv vibratiile pranei acolo,posibil chiar intens.Si din aceasta zona de proiectie energia,daca e suficienta si efectele se intensifica foarte mult,va incepe sa iradieze in spate ,ajungand in cele din urma in locul unde se afla chakra care abia atunci va incepe sa se dinamizeze efectiv,dinamizare insotita de efecte subtile deosebit de intense ,inclusiv fotisme (manifestari luminoase preextatice).Iti mai spun doar ca prana se sporeste in corp prin post (postul are logica lui) .De aceea ,Ramakrishna spune cum a reusit la nivelul fiecarei chakre: ”am postit si m-am rugat”.

  22. Neele says:

    @initiat:
    Interesante explicatii. :)

    Pentru Surya Namaskar, daca te ajuta cumva grafica,
    http://cursuri.yogaesoteric.net/wp-content/uploads/2015/02/surya-790×453.jpg

    Noapte buna!

  23. intenselight says:

    “ceea ce incerc este tocmai sa evit niste confunzii,facand doar niste comparatii intre diferite traditii / toate caile spirituale au multe lucruri in comun:iar ceea ce au ele in comun nu doar ca nu poate fi decat corect si adevarat dar este si de maxima importanță / Asa cum toate râurile se varsa in mare ,tot la fel,Doamne,diferitele religii duc catre tine”.

    Da, sunt interesante aceste comparatii intre diversele traditii, insa caile spirituale (isihasm, sufism, dzogchen) nu duc toate in acelasi punct. Ar fi frumos sa fie asa, dar nu e. Unele sisteme seamana intre ele, insa unele sunt f. diferite (unele duc mai departe, altele te lasa pe la mijloc, etc).
    Ramakrasha nu a practicat Dzogchen, de exemplu, caci daca ar fi practicat, ar mai fi putut sa fie si acum in viata, ca faimosul Vimalamitra (de exemplu), care nici nu a mai trecut prin ceea ce noi numim moarte, caci a atins “corpul marelui transfer” (un tip superior de corp de lumina) si care si in zilele noastre mai este intalnit prin muntele Wutai Shan, in China .

    “Iar tu ,mai mult ca sigur,ai prins esența celor spuse de mine:la misa se pune prea mult accentul pe hatha yoga si deloc pe practicarea atentiei.”

    De acord, insa eu nu la asta ma refeream. Tu ai afirmat ca “marea majoritate a maestrilor (nu doar budisti, etc) au respins practicile hatha yoga si in special asanele ca fiind ridicole si inutile.” Enuntul asta e total fals. Exista multe sisteme complete de yoga tibetana ce implica si corpul fizic in Vajrayana (de ex, un sistem conex cu Chakrasmavara/Naro Yoga, unul conex cu Kalachakra, unul cu Hevajra, etc) si sunt considerate f. importante.

    ”pentru ca te impiedica samaya” .Nu am divulgat nimic. Bastrika si concentrarea permanenta pe muladhara pt trezirea lui kundalini nu sunt secrete.”

    Ma refeream la cei care au primit invataturi tantrice intr-un cadru traditional, nu la Misa, unde se invata doar neo-tantra. Aceia nu vorbesc (deci respecta samaya), pentru ca trebuie sa respecte legamintele pe care le-au luat.
    Tie nu ti se aplica treaba cu samaya pentru ca tu esti “autoinitiat”, tu nu crezi ca ai nevoie de un ghid/maestru. Tu te descurci singur, invatand tantra din carti cumparate de pe amazon.

  24. Neele says:

    “marea majoritate a maestrilor (nu doar budisti, etc) au respins practicile hatha yoga si in special asanele ca fiind ridicole si inutile.”

    ceea ce relateaza autoinitiatul imi aduce aminte de rabufnirile de personalitate pe care le aveam de la an la an, mai cu seama daca plecam pe undeva. inevitabil ceva neplacut/nedorit se intampla. aceste nepotriviri ‘de caracter’ nu ajungeau sa se formuleze intr-o confruntare directa cu ‘maestrul’. apareau alti colegi de ani mai mari, linistiti, cuminti, fara problemele pe care le aveam eu. prin puterea exemplului reuseau sa ma faca sa cedez in argumente.

    nu se poate spune ca nu m-am transformat, numai ca pe nimeni n-a interesat in ce m-am transformat. :)

  25. Shri Singha says:

    @Autoinitiat

    Referintele pe care le folosesti(Yoga tibetana si doctrinele secrete,ALexandra David Neel,etc..) -fara suparare-sunt invechite si oarecum imprecise in informatii pe care le furnizeaza cititorului.Continui sa fiu surprins ca inca unii oameni cand vine vorba de discutii pe teme budhist-tibetane-yogine mereu apeleaza la exemple din 2-3 carti care au aparut in romania prin anii 90 cand de fapt in ultimii 15 ani s-au tradus din canonul tibetan munti de texte.

    Iata aici munti de carti cu specific pe literatura tibetana
    http://www.namsebangdzo.com/
    http://www.shambhala.com/books/buddhism.html?cat=31&p=1
    http://www.wisdom-books.com/SubjectHead.asp?PG=B&SHID=13

  26. Flagg says:

    @Shri Singha
    In completare la ce ai scris tu, ar trebui mentionat ca exista de ceva ani si multe traduceri in engleza, accesibile si romanilor(fie macar prin intermediul amazon-ului, daca nu si altfel), ale unor texte fundamentale ale vajrayana-ei, cum ar fi:
    – G.W. Farrow – Hevajra Tantra
    – Bulcsu Siklos – Vajrabhairava Tantra
    – Christopher George – Candamaharosana Tantra(traducere partiala)
    – David Gray – Cakrasamvara Tantra
    – Francesca Fremantle – Guhyasamaja Tantra
    la care se adauga si unele traduceri separate ale unor capitole din Kalachakra Tantra(erau pe vremuri postate pe vajrayana.faithweb, dar acum nu stiu cum mai sta situatia pe acolo), cartile lui Glenn Mullin despre cele sase yoga ale lui Naropa(una din ele, cel putin, tradusa si in romana la editura Herald) etc.

    Dar cu toate astea eu cred ca operele lui Evans Wentz si Alexandra David Neel raman totusi cea mai buna introducere in domeniu pentru cineva care n-a mai citit pana atunci ceva referitor la domeniul respectiv(asta rezumandu-ne deocamdata doar la partea cu cititul si lasand practica deoparte).

    Ca fapt divers, relativ de curand am recitit niste carti ale lui David-Neel si am sesizat acolo(cred eu ca in mod intemeiat) si niste aluzii mai sumare la niste lucruri pe care nu as fi reusit sa le identific cum trebuie daca n-as fi citit si alte lucrari din domeniu. Asa ca eu zic ca pana la urma cartile alea invechite(cica) nu sunt pana la urma chiar atat de inexacte, ci pot fi intelese uneori altfel daca le recitesti dupa ce mai citesti in plus niste carti mai recente din domeniu(si A. David-Neel si Evans Wentz au trecut uneori foarte rapid peste niste subiecte pe care alti autori le-au abordat apoi in mod mult mai detaliat si le poti scapa usor din vedere daca nu stii la ce ar trebui sa fii atent).

    Si apropo de practica, si eu sunt de parere ca unele lucruri le poti parcurge si singur cel putin in stadiile initiale. De exemplu practica visului lucid poate fi invatata si pe cont propriu, cel putin la un nivel inferior. Asta am constatat-o din experienta proprie(ma rog, pana m-am cam impotmolit la un moment dat :) ). Nu zic asta pe post de avocat al practicii pe cont propriu, in sine :) , pentru ca sunt constient de limitele ei, dar cred ca nu e bine nici sa respingeti din start relatarile celor care sustin ca au avut anumite rezultate fara a fi ghidati de un maestru cu lineage autentic. Uneori chiar se intampla ca cineva sa obtina pe cont propriu(cel putin temporar, pana se izbeste de niste obstacole pe care nu le cunoaste cum trebuie) rezultate mai bune decat un elev obisnuit al unei scoli traditionale. Si chiar si teoria buddhista mentioneaza in directia asta o categorie anume de practicanti, cea a pratyeka buddha-silor.

  27. Shri Singha says:

    Revin

  28. Neele says:

    Nu stiu de ce fac chestia asta ca nu ma plateste nimeni, dar in fine …
    https://youtu.be/0714IbwC3HA

  29. Shri Singha says:

    @Flagg

    Din punctul meu de vedere Wentz si Neel nu mai reprezinta de mult o buna introducere in budismul tibetan.
    Daca ma intrebi ce carti as recomanda ca o buna introducere in budismul tibetan as zice ca lucrarea The secret of the Vajra world de Reginald Ray ar fi un bun inceput.
    Dar cel mai bun inceput-inceputul ideal-ar fi sa gaseasca un maestru tantric si sa invete de la el si sa-i urmeze instructiunile cu privire la ce materiale sa citeasca si sa studieze.
    Iar din punctul de vedere strict al practicii cartile cu texte tantrice care le-ai prezentat sunt oarecum inutile caci nici un practician nu invata textul tantric din carti.
    Dar ele sunt oarecum folositoare din punctul de vdere al dezvoltarii prajnei prin intemediul studiului si reflectiei care trebuie combinate neaparat cu practica sadhanelor.
    Textul tantric cu aplicatie practica(sadhana) se primeste la timpul initierii. De obicei se printeaza acel text de catre centrul care organizează empowerment-ul si se da spre vanzare numai participantilor. Tot in timpul acestor transmisii se organizează de catre centru ca un calugar sau un practician senior sa dea asanumitul TRI sau instructiinile cu privire la vizualizari mudras si melodiile aferente. Apoi practicianul trebuie sa primeasca transmisia textului LUNG cum se mai numeste in tibetana. Precum vezi pentru a practica o anumita tantra e nevoie de trei lucruri initiere(WANG) explicatie(TRI) si transmisie(LUNG).

  30. Neele says:

    Si ca sa inchei parascovenia, am avut si eu pe unii si pe altii in subordine si am dat cu ei de pamant de nu se poate. Ca li se zdreleste orgoliul – not my problem.

    Noapte buna!

  31. Shri Singha says:

    Astazi exista o transmisie a unei tantre extrem de importante din ciclul upadesha din Dzogchen.Ea este tantra radacina a acestui ciclu si este prima data cand ea este transmisa in Vest.
    Cei care sunt interesati pot accesa transmisia LIVE astazi de la ora 19 a Romaniei aici:

    http://webcast.dzogchen.net/
    https://www.facebook.com/events/1091713824181517/

    Este o transmisie publica gratuita.

  32. vivi says:

    …este prima data cand ea este transmisa in Vest. Hmm, parca imi suna cunoscut …

  33. prc says:

    Ceva recomandari pentru un neofit?
    O sa ma uit, dar habarnam la ce sa ma astept.

  34. prc says:

    Sau mai bine bag o meditatie pe misatv?
    De la ora 19 la ora 23 am patru ore de vise cu 5 ipostaze dumnezeiesti.

  35. Shri Singha says:

    Singurele recomandari sunt ca pe durata transmisiei (2 ore )in fiecare din cele 3 zile, sa fii prezent si doar sa asculti .Sa asculti in continuu fara a iesi din camera nici macar pana la bucatarie sau toaleta.
    Daca intrerupi, transmisia nu are nici o valoare.
    Altceva nu e necesar.
    De fapt aceste instructiuni sunt si pe site-ul de unde se transmite.

    Incearca sa asculti doar pe linkul audio nu pe cel video.
    Cel video e posibil sa se intrerupa asa cum s-a intrerupt si in ulimele cateva transmisii .

  36. prc says:

    Multumesc.

  37. prc says:

    Foarte tare!
    A citit maestrul cu parul alb, continuu, aproape 2 ore in “tibetana”.
    Eu am atipit, dar n-am parasit camera.
    Oricum nu intelegeam. :)
    Am ascultat cu al treilea ochi.
    Continuarea maine si poimaine ora Romaniei 12 (pranz).

  38. Neele says:

    Astia suntem: doar stim sa ne hacuim unii pe altii cu satarul si sa ne dam in stamba oriunde mergem ca altfel nu stie lumea ca suntem romani.

    La asa neam …, Bivolaru e gurul perfect.
    —————————————————–
    Asta a fost/este parerea mea si mi-o mentin.

  39. Shri Singha says:

    @prc.
    si io eram pe cale sa atipesc de cateva ori.
    Asa-s transmisiile astea lungi si plicticoase.

    Dar daca ai atipit inseamna ca transmisia s-a intrerupt pentru tine si nu prea mai are rost sa continui.Trebuie sa auzi.Sa stai treaz.Nu e nevoie sa intelegi.Traducerea va veni mai tarziu cand o vor publica.
    Asa se transmit si mantrele.Ele nu au un inteles anume si nu le intelegi insa trebuie sa fii treaz cand ti se transmit.Sunetul contine o putere intrinseca care poate produce realizare si iluminare.Asta e cazul si aici.

  40. prc says:

    Multumesc.
    Daca sunt pe acolo maine la 12 o sa bag iar transmisia.
    E interesanta ca ritm “predica” .
    Esti sigur ca nu trebuia sa atipesc?
    Nu scria de atipit in cartea tehnica.
    E drept ca sforaitul probabil a interferat putin, dar a fost un somn asa bun. :)

  41. Autoinitiat says:

    @Shri Singa

    Sunt tehnici complicate si dificile care nu pot fi practicate fara initierea primita de la un maestru,cum ar fi ,de exemplu,unele tehnici tibetane,dar aceste tehnici sunt numai pentru avansati,nu poate (si nu trebuie sa-ncerce) un incepator sa faca gtumo sau alte astfel de tehnici. Si sunt tehnici simple de care un incepator se poate apuca si singur-de exemplu concentrarea permanenta pe o chakra cu sau fara mantra.Ce-ar trebui sa faca un incepator care nu poate gasi un maestru autentic,sa piarda vremea asteptand pana va gasi pe cineva care sa-l initieze sau sa practice
    singur o tehnica simpla?
    Rene Guenon a fost initiat in sufism si s-a convertit la islam deoarece el considera ca numai mergand pe o traditie se poate ajunge la rezultate.La extrema cealalta se afla Krishnamurti care a spus că nu e nevoie de maestri pentru că meditatia e la indemana oricui.Eu sunt de acord ca un maestru te poate ajuta foarte mult dar până una alta meditatia (sau alta tehnica simpla) e la indemana oricarui incepator care nu are maestru.In carti e o cantitate limitata de informatii utile.Dar aceasta cantitate limitata este suficienta:orice incepator care vrea sa-si depaseasca conditia de incepator stie ce-are de facut(sau ar trebui sa stie).
    Maestrul s-ar putea sa nu aiba intotdeauna acelasi interes cu tine in ce te priveste:tu ,probabil,vrei sa dureze cat mai putin si ,uneori ,drumul spre activarea unei chakre se poate forța foarte mult (forțând pe partea energetică),in schimb,maestrul nu vrea sa se-ntample foarte repede,din anumite considerente:el vrea mai intai sa treci printr-o perioada de profunda purificare mentala (care nu poate dura decat mult timp-aici nu se poate forța),deoarece el stie că există o legatura intre aceasta purificare indelungata si schimbarea calitativ-morală .

    @prc
    Recomandari in legatura cu ce?

  42. Neele says:

    Am bombanit si eu ca si pe mine m-a luat cascatul si mi se faceau ochii @-@ . :)

  43. Neele says:

    Si se cheama ca am urmarit 1 transmisie?
    :))

  44. prc says:

    “Krishnamurti care a spus că nu e nevoie de maestri pentru că meditatia e la indemana oricui”
    Mi-a crescut brusc respectul pentru Krishnamurti.
    …………………….
    In pozele din tinerete nu are figura ascetica.

  45. Shri Singha says:

    @Autoinitiat

    “Sunt tehnici complicate si dificile care nu pot fi practicate fara initierea primita de la un maestru,cum ar fi ,de exemplu,unele tehnici tibetane,dar aceste tehnici sunt numai pentru avansati,nu poate (si nu trebuie sa-ncerce) un incepator sa faca gtumo sau alte astfel de tehnici. ”

    Nu toate practicie gtummo sunt adresate celor avansati.
    O practica gtummo pe care eu am primit-o este adresata tuturor.
    Ce inseamna asta?Inseamna ca ea contine practici preliminare pentru a echilibra energia, a pregati mintea si coprul in vederea aplicarii propriu-zise a practicii centrale gtummo.

    “Si sunt tehnici simple de care un incepator se poate apuca si singur-de exemplu concentrarea permanenta pe o chakra cu sau fara mantra.”

    In contextul Vajrayana acest sfat este aberant

    “Ce-ar trebui sa faca un incepator care nu poate gasi un maestru autentic,sa piarda vremea asteptand pana va gasi pe cineva care sa-l initieze sau sa practice singur o tehnica simpla?”

    Pentru ca vorbim de Vajrayana aici este oarecum iresponsabil sa sugerezi ca a avea sau nu maestru e irelevant si ca un practicant se poate apuca singur de o tehnica simpla.
    Ma rog, am putea spune ca chiar la inceput practicile de redirectionare a mintii catre dharma(reflectii asupra karmei,impermanenta,..etc) ar putea fi facute fara ajutor dar imediat dupa aceea cand intram in preliminarii(ngondro) e nevoie deja de transmisie explicatii si initiere cum ar fi Initierea in Vajrsattva in Kagyu.
    Acesta e doar un exemplu a faptului ca nu exista Vajrayana fara maestru si initiere.

    Din felul cum te exprimi si abordezi subiectul nu sunt sigur ca esti familiar in vreun fel cu vajrayana.
    In rest “dumnezeu cu mila”…

  46. prc says:

    Am vazut si azi transmisia.
    Parca a fost diferit fata de ieri :)
    Se vor da live si explicatia tantrei si initierea?
    Remarcabil cum poate maestrul sa citeasca continuu aproape 2 ore.

  47. Shri Singha says:

    Maine la ora 6 ora romaniei va fi un webcast cu informatii despre proiectul de traducere al acestei tantre. Insa nu va exista explicatie si initiere aici. Asta nu e o sadhana. Explicatie si initiere se da numai cand avem o sadhana care reprezinta aplicatia practica al unui punct de vedere sau viziuni doctrinare care se gasesc in astfel de tantre precum cea care este transmisa zilele acestea.

  48. prc says:

    “sadhana” adica instructiunile pentru a efectua un ritual.
    Din cate am inteles maestrul a primit transmisia la 13 ani.
    A cam lasat la urma tantra asta.
    Oare se face o “comisie” de maestrii care sa inventeze ritualul?

  49. Neele says:

    He snapped! :))
    Who wouldn’t?

  50. prc says:

    “lung transmission”, transmisia “lung”=transmisia prin viu grai
    Dupa ce primesti transmisia -lung- poti citi tantra si poti intelege sensul original.
    Daca citesti tantra fara sa ai primita transmisia – lung – e posibil sa te abati de la sensul natural al acesteia, ceea ce poate deveni chiar periculos.
    “Rinpoche will offer the Lung/Reading Transmission of The Dra Thalgyur, the root Upadesha tantra of The Dzogchen Teaching”
    Urmeaza traducerea tantrei de catre un grup de studenti si apoi “ritualul”.
    Probabil ca va dura ani de zile.

  51. Shri Singha says:

    Oricum, pentru cei care doresc sa practice deja sunt atatea practici disponibile.Nu e nevoie sa astepte ani de zile.

  52. Shri Singha says:

    Fascinant.Un moment istoric in transmisia acestei invataturi stravechi pe planeta noastra.

  53. Neele says:

    @Shri Singha:
    :))
    Nu-ti mai explic atunci.
    :))

  54. prc says:

    V-a dura aproximativ un an traducerea tantrei. (cf. conferinta de dupa)
    Interesant ca un tip, care face parte dintre traducatori, a spus ca anumite texte sunt mai bine intelese azi, traduse in engleza decat erau inainte intelese din scrierile originale in tibetana veche.

  55. Shri Singha says:

    Tantra da. Dar cred ca va dura si mai mult. Insa cand vine vorba de comentariul lui Vimalamitra traducerea lui va dura cel putin cativa ani fiind un text enorm de 800 de pagini. Iar o pagina in tibetana poate produce 2 pagini in traducere. Astfel e posibil ca traducerea acestui comentariu sa fie publicata in stadii pe volume.
    Oricum eu cred ca e un moment important.

  56. Neele says:

    @Shri Singha:
    1. Tu te ocupi de traduceri?

    2. Chiar daca este root tantra, de ce ne-am baga la practici disponibile? Nu trebuie si acestea sa vina cu o transmisie intai?
    Multumesc pentru raspuns!

  57. Shri Singha says:

    1.Sunt familiar cu dificultatile cu care se confrunta cei care traduc din tibetana. Desi nu stiu tibetana imi sunt cunoscuti termenii care se intalnesc cel mai des in dzogchen.
    2.Pai cum de ce te-ai baga? Daca vrei sa practici si sa te instruiesti te apuci de ceea ce este disponibil. Sunt sute de practici disponibile din toatr cele trei cicluri asa ca ai de unde alege.

  58. Neiluminatu' says:

    Din proprie experienta, dupa ce am practicat cel putin 1000 de ore de siddhasana cu rezultate spectaculoase, doar ca negative, nu pozitive, mentinerea atentiei in una din chakre este mult mai eficienta.
    In fond asta e modul natural de directionare a energiei, ‘functioning as the designer intended’…

    Cred ca la MISA greseala fundamentala a fost ca s-a pus prea mult accent pe tehnici de retentie si transmutare a energiei in loc de metode de utilizare a ei.
    Si uite asa ajungi ca Bivi, Narcis si altii, cu tot felul de probleme la coloana, ochi si altele.

    Tantrici chiori care nu pot sa stea nici in cur nesprijiniti…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>