Aflați cum vă apărați de firmele axate pe recuperare creanțe!

Nimeni nu este mai insistent decât o firmă de recuperare  creanțe. Prin telefoane lungi, colerice și scrisori de te bagă în sperieți, acestea fac tot posibilul să scoată banii de la datornici. Uneori, însă aceste acțiuni de intimidare le și reușesc. Ceea ce nu știu cei mulți este faptul că toate facturile neplătite se prescriu după trei ani. Acest pont ne-a fost vândut de către un avocat de drept comercial, colabo­rator al redacției, care are experiență în relația cu firmele de recuperare.

Companiile de telefonie, cât și băn­cile își vând creanțele către firme de re­cuperare. Ei își recuperează mare parte din datorie, iar noii stăpâni ai debitului recurg la tot felul de metode pentru a intra în posesia banilor. „Facturile de la Vodafone, Orange, Romtelecom sau orice altă datorie se prescriu în trei ani de la data scadenței acestora. Dacă cre­ditorul sau firma de recuperare nu v-a acționat în judecată în acest interval, și-a pierdut orice putere de a vă sili să achi­tați debitul. Prin împlinirea termenului de prescripție orice titlu executoriu își pierde puterea executorie. Nu se pre­s­crie creanța, ci dreptul de a vă acționa în instanță pentru a obține obligarea dumnea­voastră la plată”, ne-a declarat avocatul.
Legile care vă apără de recuperatori
Câți dintre dumneavoastră nu s-au trezit somați să achite o datorie, o fac­tură la telefon, de acum 7 ani, de care nici nu își mai aduc aminte? Din notificare sau din convorbirea telefonică aflați că aveți de achitat o sumă uriașă, deși cea inițială era de câteva sute de lei vechi, dat fiind faptul că s-au adăugat tot felul de penalități. Aveți însă soluții să scăpați definitiv de recuperatori. Astfel, dacă după mai bine de trei ani cre­di­­torul se trezește că i s-a făcut dor de dumneavoastră și vă vrea banii, puteți să invocați câteva acte normative care să îi facă să renunțe la insistență.
Prin Decretul 167/1958 se regle­men­tează prescripția extinctivă, care stinge dreptul la acțiune. Conform articolului 1 „Dreptul la acțiune, având un obiect patrimonial, se stinge prin prescripție, dacă nu a fost exercitat în termenul stabilit în lege. Odată cu stin­gerea dreptului la acțiune privind un drept principal se stinge și dreptul la acțiune privind accesorii. Orice clauză care se abate de la reglementarea legală a prescripției este nulă”, iar în articolul 3 se stabilește că termenul prescripției este de 3 ani.
O altă reglementare care este încălcată de către societățile de recuperare, gen EOS KSI, este Legea 677/2001 privind prelucrarea datelor cu caracter per­so­nal, de care cei în cauză abuzează, după cum ne-a declarat avocatul în drept comercial. La articolul 5 din actul nor­mativ se specifică faptul că „orice pre­lucrare de date cu caracter personal, cu excepția prelucrărilor care vizează date din categoriile menționate la art. 7 alin. (1), art. 8 și 10 (n.r. – CNP, adre­să, telefon), poate fi efectuată numai da­că persoana vizată și-a dat consimță­mân­tul în mod expres și neechivoc pentru acea prelucrare”. În cazul în care nu se respectă această prevedere, conform articolului 18, puteți acționa astfel: „(1) Fără a se aduce atingere posibi­li­tă­ții de a se adresa cu plângere autori­tă­ții de supraveghere, persoanele vizate au dreptul de a se adresa justiției pentru apărarea oricăror drepturi garantate de prezenta lege, care le-au fost încălca­te. (2) Orice persoană care a suferit un prejudiciu în urma unei prelucrări de date cu caracter personal, efectuată ilegal, se poate adresa instanței competente pentru repararea acestuia.” În schimb, dacă te-au convins să plătești restanța, deși s-a prescris dreptul de a te acționa în judecată și nu mai aveau cum să te oblige să le dai banii, nu îți mai poți recupera suma sub nicio formă.
Nu vă lăsați intimidați de somațiile de plată!
Acțiunile firmelor de recuperare sunt de obicei agasante, iar singura so­lu­ție este de a ignora telefoanele veni­te de la aceștia. „Trimit mesaje în care te pun să suni de urgență la un număr de telefon. Dacă ești curios și muști mo­meala, chiar urmezi îndemnul și apoi nu mai scapi. Ei nici nu au dreptul să se fo­lo­sească de numărul tău de telefon, fiind personal, iar cel care a vândut cre­anța nu avea dreptul să le ofere aceste informații”, ne-a declarat avocatul. O altă „sperietoare” sunt titlurile execu­torii transmise. „Emit somații de plată care seamănă foarte mult”.
Datornicii s-au prins că, în afară de telefoanele zilnice și eventualele scrisori de amenințare venite periodic prin poștă, firmele de recuperare nu au prea multe opțiuni, ceea ce a făcut ca tot mai multă lume să nu mai plătească nimic. Dacă datornicul nu răspunde la telefoane și la scrisori, cursul normal de acțiune este darea sa în judecată și obținerea unei hotărâri judecătorești care ar permite apoi poprirea unei părți din salariu până la acoperirea datoriei. Problema este că o acțiune judecătorească este destul de scumpă pentru firma de recuperare și de multe ori acestea preferă să renunțe la a mai colecta datoria.
Într-adevăr, prescripția dreptului la acțiune operează la 3 ani de la nașterea unei restanțe. Dincolo de acest termen, creditorul nu mai poate să acționeze debitorul în judecată pentru plata unei datorii, adică nu mai poate obține con­cursul forței coercitive a statului român pentru constrângerea debitorului. Cei de la EOS KSI încearcă să te convingă să plătești restanța și asta este ok, însă sub nicio formă nu ar putea să te inducă în eroare, să îți spună că te ba­gă pe liste negre, pentru că nu pot face acest lucru și nu este deontologic. Noțiunea de listă neagră, în schimb, înseamnă că în baza de date a EOS vei rămâne că nu ai achitat această datorie și aici trebuie să înțelegi câteva aspecte:
1. nu vei fi înregistrat la Biroul de Credit, pentru că, practic, de la 1 ianuarie 2008, la Biroul de Credit nu se mai înscriu decât strict restanțele din segmentul de creditare bancară;
2. tu vei rămâne probabil în baza de date a EOS;
3. mai există, de asemenea, un aspect: între Vodafone și Orange există încheiat un acord de prin 2000, în baza căruia ei schimbă date și înregistrează pe cei care nu își plătesc datoriile; această bază de date, începând cu 1 ianuarie 2008, este însă ilegală, adică Orange nu te poate refuza să îți facă abonament pentru că ai o restanță la Vodafone, întrucât Autoritatea pentru Protecția Datelor Persona­le a spus clar că nu se pot constitui între agenți economici, care operează  pe aceeași pia­­ță sau pe piețe diferite, structuri similare cu birourile de credit; asta înseam­nă că două firme nu pot să utilizeze, cu con­secințe împotriva unor consumatori, datele legate de restanțele înregistrate de aceștia; dacă ție ți s-ar interzice la Oran­ge să îți faci abonament pentru că ai o datorie neachitată din 2000 la Vodafone, poți să dai în judecată Orange și 100% ai câștiga procesul, iar aceștia ar fi obligați să îți deschi­dă contract.
Prescripția dreptului la acțiune în sens procesual înseamnă, de fapt, o sancțiune stabilită prin lege, îndreptată împotriva creditorului, care timp de 3 ani demonstrează nepăsare în recupera­rea banilor săi, astfel încât dacă el nu dă în judecată un debitor în acest interval, se presupune că nu a fost interesat în colectarea banilor și atunci nu mai poate acționa în judecată de­bitorul.

sursa: ziarulancheta.ro

13 Comments

  1. Hippie 04/01/2012 11:58

    De la 1 octombrie a intrat in vigoare noul cod civil. As vrea actualizarea articolelor cu privire pe prescriptia dreptului de actiune invocate in aceasta postare. Sunteti doar avocat !.

    http://-

  2. MR 04/01/2012 15:20

    sa si le faca fiecare singur ! Doar sunt avocat si timpul meu costa bani ! :)

    http://www.rapcea.ro

  3. ghitza 12/01/2013 18:30

    nu mai rezist,sunt sunat de recuperatori zilnic sunt stresat,nu stiu cum sa ies din problemele care le am cu ei pt ca am in total sume de peste 15.000 lei noi cu penalitati cu tot,mam gandit la sinucidere dar am spus ca nu merita,am ajuns sa nu le mai raspund la telefon castig 700 ron lunar abia imi platesc utilitatile dar cum sa le mai dau si lor

  4. Jack 22/04/2013 14:04

    Ti-au trebuit credite ” Ghitza ” ? Acum traieste clipa !

  5. dori 19/09/2013 15:13

    Si eu primesc de 3-4 ani scrisori telefoane mai vin si pe la poarta de vreo 2ori dar ce sa fac daca nu lucrez decat ocazional?Am depus 6 c.v.si nu am primit nici un raspuns.Miar place sa am bani sa le platesc sa stau linistita,Acum si ca femeie de servici tr sa ai relatii cunostinte,dar lingai de la EOS ii doare in c..r ca ei au salarii li se mai da si masini de serviciu ii doare la basca.Daca se prescrie datoria bine de nu iar bine nu are ce-mi lua nici macar bicicleta nu mai am.tratez totul cu indiferenta ca m-am invatat cu scrisorile lor.Cred ca imi va fi greu cand nu o sa mai primesc nimic de la ei.

  6. shakur 01/12/2013 11:07
  7. CountPorcula 15/01/2014 22:31

    Eu le-am tras-o super fain celor de la TopFactoring. Prin 2009 am avut un abonament la Cosmote pe care nu l-am mai platit in urma unei nentelegeri cu ei (abonamentul era de 60 ron pe luna, mi-a venit 150 in timp ce cartela statea in sertar de doua luni). Le-am zis foarte clar ca nu o sa platesc si le-am recomandat unde sa se stearga cu factura respectiva. Dupa vre-o doi ani prin 2011 au inceput sa imi vina scrisori de amenintare de la zmeii de la TopFactoring (facturi care ma faceau sa rad desi stiam ca inca trebuie sa ma port frumos). Cred ca am primit vre-o 20,… poate mai multe suma a ajuns in ultimele pana la ~1700 ron (inca mai primesc scrisori si azi). Dupa vre-o 2 ani si opt-noua luni au inceput telefoanele de amenintare de la vampele firmei ,…. M-am comportat frumos mai imi trebuiau vre-o 4-5 luni, am jucat teatru “Vai doamna stiu ca am,… dar ce sa fac nu lucrez nicaieri,… nu am nimic pe numele meu (am zis asta ca sa subliniez ca si daca cumva ma dau in judecata nu au ce sa imi ia), sa ma angajez si platesc,… toata suma odata sau in 2-3-4 rate maxim depinde de salar”. Acum partea importanta: ORICE FACTURA IN ROMANIA INDIFERENT DE SUMA SE PRESCRIE DUPA 3 ANI DE LA DATA SCADENTEI FACTURII RESPECTIVE (daca nu s-a dat in judecata inainte sau nu s-a recunoscut (ca fraierul) de catre proprietarul facturii). Au trecut cei trei ani,… mi-au venit acasa,…. L-am chemat pe angajatul TopFactoring inauntru si i-am zis in felul urmator: “Domnule eu nu ma cert cu mataluta ca nu o iau personal ASTA ESTE PRIMA SI ULTIMA DATA CAND VOI VORBI FRUMOS CU VOI, stiu cum sta treaba, ai auzit de codul 405 de rocedura civila? NU,… sunt sigur ca ai auzit dar hai sa dam un search pe google (i-am adus laptopul) Codul de procedura Civila stabileste, la articolul 405, alin. 1, ca termenul de prescriptie a dreptului de a cere executarea silita in materie civila sau comerciala, atunci cand este vorba de o obligatie baneasca, este de 3 ani.

    A ramas ca la dentist
    El – “Pai nu stiu daca cand a ajuns la noi era prescrisa”.
    Eu- Ma doare in spit de cand a ajuns la voi si si de voi,…. v-am tras-o nu ati actionat la timp, acum tot ce puteti face este sa ma colindati la usa si cu telefoane,… STIU SIGUR CA MA VETI SUNA IN CONTINUARE SI VETI VENI IN CONTINUARE,…. DAR IMI STIU DREPTURILE NU AVETI CE SA MAI IMI FACETI LEGAL,…. si ia-o ca o avertizare e PRIMA SI ULTIMA DATA CAND MA MAI EXPLIC, data viitoare cand veti veni la usa sau veti suna veti vorbi singuri,….. probabil ca luati ceva comision si voi (cei care veniti la usa si sunati) din treaba asta dar de la mine veti lua banana. SINCER SUNT MANDRU SI FERICIT CA AM PUTUT SA V-O TRAG VOUA UNEI FIRMA CARE LASATI OAMENI PE STRADA. SINGURUL REGRET CARE IL AM E CA NU E SUMA MULT MAI MARE (desi atunci cel mai probabil s-ar fi sesizat la timp si ar fi inceput actiunea in instanta in timpul celor 3 ani).
    A plecat prietenul meu de TopFacoring bombanind.

    In urma cu vre-o 3 luni (data de azi 02.03.13) imi vine altul la usa,…
    El (pe un ton amenintator) – Buna ziua de la TopFactoring,… Stiti ca aveti o datorie la noi? Cand aveti de gand sa o platiti?
    Eu- (intotdeauna deschid usa si am lant pe ea)
    “Acum o secunda va rog sa imi aduc portofelul”
    M-am dus in camera am pornit Youtube-ul si am bagat frumoasa melodie de la CassaLocco “Ce bine imi pare ca ai luat teapa”
    Eu – Deschizand larg usa (prietenii din apartament radeau cu lacrimi),… e suficienta plata,… mai haideti ca imi sunteti simpatici,… mergeti si la vecini,….
    El – (rosu ca racu’ scotea aburi) – Va dam in judecata,…. (la care un prieten baga melodia “Nu esti tu umpic cam prost”winking
    Omul innebunea,… eu radeam cu lacrimi si i-am invitat sa mai vina cand vreau,… data viitoare daca vine poate semnez cu MickeyMouse (sa se bucure dar mi-e frica nu stiu exact daca se poate lua ca recunoastere in instanta trebuie sa ma interesez exact).

    Acum o luna – Ma suna pe telefon un tip (habar nu am cum il cheama) la fel foarte impertinet (nu cred ca a vorbit cu zmeul din orasu meu). Ma ia cu amenintari etc,…. Domnule stiti ca ati fost inregistrat cand ati vorbit cu noi la telefon
    Eu – Domnule nu am fost instiintat inainte si tu esti inregistrat acum (telefonul meu inregistreaza totul si imi trimite pe mail) dar noi acum nu vorbim,…
    El – Cum adica,….
    Eu – Adica noi acum nu purtam aceasta conversatie,… va puteti sterge cu ea pe fund, in Romania trebuie sa ai aparatura omologata si sa anunti in prealabil (daca nu e sub urmarire) altfel nu are valoare legala,…
    El – Ba are,… in instanta va intreaba si ce ziceti ca am vorbit ce,…
    Eu (razand sunt ateu) – Domnule ma duc la ce judecatorie vrei si jur cu o mana pe biblie si cu o mana la p*la ca am vorbit despre mata,… chiar ce mai face e bine sanatoasa?
    El(innebunea) – Asa ceva nu am mai intalnit esti un,….
    Eu – Hai pa ca m-ai distrat destul si ma plictisesti suna-ma maine, sau cauta-ma sa te angajez pe post de clovn. (si i-am inchis)

    Primesc inca scrisori dragoste (cu notificari de plata) de la ei,… sms-uri diverse,…. dar sper sa ma caute,…. mi-e dor de ei,… nu ma mai suna crying chiar acum cand incepem sa ne intelegem atat de bine.

    Stiu ca multi dintre voi cei care cititi criticati comportamentul meu,…. dar doar asa scapi de firmele astea,… citeam pe internet cum ca te cauta si dupa foarte multi ani cand factura ajunge la sume exorbitante (si spera sa faci vre-o greseala sa semnezi ceva sau sa platesti oricat) sa te poata da in judecata. Citeam de cazuri de oameni fraieriti de banci si executati silit de astfel de firme,… EI SUNT CEI FARA SCRUPULE profita de legea slaba din Romania care spune ca penalitatile pot depasi cu mult suma datorata (intr-o perioada relativ scurta)

  8. cipri 19/06/2014 09:43

    Am luat un credit de la bcr in 2004 am platit vre-o 3ani si nu am mai putut plati. Acum ma streseaza eos ksi de vre-o 6 ani si nu stiu ce sa fac. Daca se poate a-ti putea sa ma sfatuiti?

  9. danutz 02/07/2014 17:48

    am avut un credit de la banc post din anul 2006. Din luna mai 2010 nu am mai platit nici un leu. in primavara lui 2012 am primit o notificare din partea unei firmei de recuperari care i-mi aduceau la cunostinta ca am de platit o suma oarecare conform unui contract de credit cu nr de inregistrare din anul 2009 altul decat cel al contractului de credit cu banc post. nu am bagat in seama aceasta notificare. dupa asta prin luna septembrie 2013 am primit alta notificare pentru acelasi credit dar de data asta de la banc post. poate cineva sa-mi spuna daca mai pot fi axecutat silit tinand cont de cele relatate si mai ales de faptul ca au trecut mai mult de 4 ani de cand am platit ultima rata?

  10. Andrei 29/10/2014 20:57

    Buna ziua,am o problema cu cei de la orange inca de la inceputul anului 2014!Am avut un abonament de 5 euro la cei de la orange de la care am beneficiat de un telefon gratis,un model fara prea mari performante,acest abonament l-am facut in luna noiembrie al anului trecut.Anul acesta in luna Ianuarie am luat legatura cu un reprezentant al lor si am intrebat daca pot sa schimb abonamentul pe care il aveam cu altul mai mare daca este cazul dar la care pot sa iau un telefon mai performant.Am fost indrumat sa iau legatura cu cei de la sediu si sa le comunic cererea mea,ceea ce am si facut ,mi sa spus ca se poate dar sa ma prezint la un punc Orange din oras si sa vb acolo cu un consultant.M-am dus pe data de 17 ianuarie si mi-am spus “pasul” iar o angajata foarte draguta a fost mult prea incantata de ideea ca vreau sa imi fac un abonament mai mare.Mi-a propus mai multe variante si am ales sa imi fac alte doua abonamente (unul pentru mine iar altul pentru sotia mea) CU RUGAMINTEA SI CONFIRMAREA VERBALA A ANGAJATEI CA ABONAMENTUL VECHI SE VA INCHIDE(am aflat mai tarziu ca nu se inchide ci urma sa il transfere unui alt viitor client doritor sa aiba abonamentul meu).Toate bune si frumoase pana in luna urmatoare cand m-am trezit cu abonamentele suspendate pe data de 13 fara nici un fel de explicatie.Revin cu o completare telefonul vechi impreuna cu simul de la abonamentul ce urma sa fie inchis l-am predat angajatei in aceeasi zi,pe 17 ianuarie la ora 4 jumatate,de la care nu am luat nici un fel de chitanta sau act doveditor predari acestora.Am intrebato daca asta e tot nu mi se da ceva la mana si a zis ca citez:”nu nu,noi rezolvam de aici!”.Am zis ok si am plecat.Revenind in luna februarie,m-am dus la ghiseu la Orange pe data de 15 februarie,sa intreb de ce mi sa inchis abonamentele si tot o data sa platesc,ambele abonamente costau undeva la 120 de ron.Acolo am constatat ca socoteala de acasa nu se potriveste cu ceea ce aveam eu de platit.170 de ron era suma cu care figuram eu ca restanta.Am intrebat de ce atat si mi sa spus ca ele nu imi pot da lamuriri la problema mea si daca am neclaritati sa sun la 445 sau asa ceva acesta fiin numarul de la servici clienti.Am mai aflat ca eu aveam pusa data de plata pe data de 13 si nu pe 15 cum cerusem eu deoarece eu luam bani pe data de 15.Mi sa spus ca se va rezolva si daca ma grabesc sa sun eu si sa rezolv acest lucru tot telefonic la ei la sediu.Am intrebat de ce nu pot face ele lucrul acesta daca tot am venit cu aceasta problema si mi sa raspuns ca ele sunt foarte ocupate si clienti care vor sa plateasca stau la rand…Am platit suma de 170 de ron si am plecat dupa ce le-am rugat sa faca tot posibilul sa imi schimbe data de facturare.A mai trecut o luna si in Martie pe 13 sa intamplat acelasi lucru ,abonamentele suspendate.Mam dus iar pe data de 16 si am cerut lamuriri la ghiseu si am vrut sa platesc suma datorata pentru servicii.Am constatat cu stupoare ca nu aveam de platit suma de 120 ron pe care eu o aveam pe cele doua abonamente si pe contracte ,nici 170 cum platisem luna anterioara ci 185 ron.Mi sa parut mult prea mult si am intrebat de ce?Am plecat de la ghiseu mai nedumerit raspunsul angajatelor Orange fiind acelasi:luati legatura cu SERVICIU CLIENTI pentru mai multe detalii.Nu am platit suma de 185 deoarece am considerat ca nu sunt banii pe care eu ii datoram.Am sunat la Serviciul Clienti si mi sa spus : Nu domnule ,cum sa nu poata sa va dea informatii cei de la punctul Orange,mergeti acolo si spuneti ca ati vorbit cu noi si sa rezolve ei problema dumneavoastra!” Am fost pasat a doua oara de la unul la altu.M-am dus iar la punctul orange unde am facut contractul si am spus ca am luat legatura cu cei de la serv. clienti si ca doresc lamuriri.A verificat nu stiu ce la calculator si mi sa spus :”Domnule,ca sa va putem da detalii despre neclaritatile dumneavoastra trebuie sa fiti inregistrat cu o sesizare electronica pe site!”si abia apoi pot eu sa fac ceva…A 3 oara am fost iar pasat.Am sunat din nou si le-am spus celor de la service clienti ca doresc sa fac o sesizare electronica si mi spus ca nu e nevoie de asa ceva ci doar sa ma duc la sediu….A 4 oara …M-am dus cu o sesizare scrisa de 6 pagini acolo si nu am plecat pana nu au luat acele foii…mi sa dat chipurile un numar de inregistrare scris pe o hartiuta si mi sa promis de la doua angajate ca sesizarea mea va ajunge unde trebuie.Am plecat acasa.Am asteptat un raspuns de la acestia cred ca mai bine de doua luni,nu ma sunat nimeni,nici eu nu am mai fost sa platesc pentru ca aveam abonamentele suspendate..Ma trezesc cu un telefon in luna Iunie domnule noi suntem de la o firma de recuperare a datoriilor si vrem sa mergeti sa platiti suma de 300 si ceva de lei…Am ramas masca.Le-am povestit tot ceea ce v-am spus si in randurile acestea mult mai detaliat ,cum ca eu am doua abonamente si ma chinui de 4 luni sa imi dea cineva lamuriri ,cum ca eu am facut o sesizare la ei….Imediat am fost corectat :Domnule ,dumneavoastra nu aveti 2 abonamente,ci 3…Abonamentul pe care eu l-am avut nu mi sa inchis…cel pe care eu il predasem,contract,sim,telefon,tot.Am explicat situatia si mi sa spus ca ei nu stiu despre asa ceva.A zis ca o sa faca ei cercetari si sa nu imi fac nici o problema ca atunci nu e ceva grav si se va rezolva.Am sunat si la Service Clienti si mi sa spus aceleasi vorbe,Domnule stati linistit noi vom face cercetari si vom rezolva problema.M-am linistit si am zis Gata s-a rezolvat! nu am mai primit nici un telefon luni de zile pana azi,cand ma trezesc in posta cu o citatie ,trebuie sa platiti suma de 22 de milioane si 33 lei cat mai urgent alt fel vom demara procesul de recuperare a sumei datorata catre Orange.Si eu si sotia mea am ramas …fara cuvinte!CE POT FACE IN SITUATIA ASTA? 1.NU POT PLATI SUMA ACEASTA,NU AM BANI! 2 . NU SUNT UN RAU PLATNIC CA NU AM VRUT SA PLATESC CI AM VRUT SA PLATESC DAR SA PLATESC SERVICIUL DE CARE MA FOLOSESC NU SI PENTRU CEVA CARE NU IL AM FIZIC DAR PE CARE MI SE FACE FACTURI IN CONTINUU SI TELEFONUL SI SIMUL STAU LA EI IN BIROU!

    VA ROG AJUTATIMA!VA ROG…

    http://problemacuceidelaorange

  11. Saso 31/10/2014 16:52

    “CE POT FACE IN SITUATIA ASTA? ”

    NU MAI CUMPARA!
    Nu mai fii un consumator fara discernamant. Numai in Romania am auuzit asa ceva, de ce? Pentru ca fraierii se arunca tare, si atunci firmele fac nazuri, isi bat joc de clienti. Daca ar fi mai putini clienti, sa vezi cum le-ar cauta in coarne, numai sa-i pastreze.
    Simplu.

    Ne pacalesc, pentru ca noi ii rugam, prin atitudinea noastra.

    Daca te uiti inapoi acum. Puteai sa traiesti fara acel telefon? Eu zic, da. Tu?

    “VA ROG AJUTATIMA!VA ROG…”

    Dupa ce ai facut ce ai facut, cam greu sa te ajute cineva. Singurul ajutor este trezirea din adormire, din iluzia consumerismului.

  12. iona 01/11/2014 18:48

    La mine tata a murit acum 6 luni. Nu mi-a ars deloc sa platesc ultimele lui 2 facturi de la orange.Primesc somatii de plata pe adresa lui.
    Sa inteleg din articol ca nu au ce sa imi faca in calitate de mostenitor?Nici casa nu e pe numele lui asa ca la revedere…

Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

[+] Zaazu Emoticons Zaazu.com